انواع روش های چاپ روی ماگ و انواع لیوان مناسب چاپ چیست؟

زینب علیجانی / 6 دی 1399

تقریباً همه مردم در روز نوشیدنی مصرف می‌کنند. این نوشیدنی می‌تواند یک لیوان چای یا قهوه در صبح باشد، یک لاته در کافه با دوستان، یک نوشیدنی خنک در روزهای گرم تابستان یا یک لیوان آب معمولی برای رفع تشنگی. حتماً شما هم یک ماگ مورد علاقه دارید که انگار خوردن هر چیزی در آن ماگ حس و طعم بهتری دارد. کادو دادن یا گرفتن ماگ با عکس شخصی، کاراکتر مورد علاقه یا یک نوشته دوست داشتنی یکی از بهترین انتخاب ها در هر مناسبتی است. کسب و کار چاپ روی ماگ از جمله قسمت هایی از صنعت چاپ است که همیشه درخواست بالا در آن وجود دارد. اگر شما هم به دنبال چاپ طرح اختصاصی روی ماگ هستید یا می‌خواهید کسب و کار چاپ روی لیوان راه بیندازید بهتر است با انواع ماگ و لیوان مناسب چاپ و انواع روش های چاپ روی لیوان آشنا شوید.

مشاهده و خرید جعبه ماگ

انواع ماگ برای چاپ روی لیوان

چاپ روی کافی ماگ

در بین تمام متریال موجود در صنعت چاپ روی لیوان، ماگ قهوه یکی از پر درخواست ترین و پر استفاده ترین آن ها است. چاپ اختصاصی روی لیوان قهوه بدون شک یک انتخاب بدون ریسک برای فروش است.

چاپ روی لیوان سرامیکی

ماگ سرامیکی یا لیوان سرامیکی مقاومت بالایی در برابر دمای بالا دارد و تمیز کردن آن بسیار راحت است. ماگ سرامیکی دما را بهتر نگه می‌دارد و برای نوشیدنی های گرم مثل چای، قهوه، هات چاکلت و غیره مناسب است. ماگ سرامیکی سفید یا رنگی در اندازه های مختلف به فروش می‌رسد.

چاپ روی لیوان سرامیکی، چاپ روی لیوان سرامیکی سفید

چاپ روی لیوان شیشه ای

لیوان شیشه ای یا لیوان شفاف بسیار زیبا است و بیشتر مناسب نوشیدنی های سرد مثل آب میوه، نوشابه، شیر و غیره هستند. چاپ طراحی روی لیوان شیشه ای یکی از زیباترین نوع چاپ روی لیوان است.

چاپ روی لیوان سفالی

افرادی که دوستدار محیط زیست هستند یا لوازم طبیعی را ترجیح می‌دهند از طرفداران ماگ های سفالی هستند. ماگ سفالی نه تنها زیبا است بلکه کاملاً قابل بازیافت و تجزیه است و پروسه ساختنش آسیبی به محیط زیست نمی‌زند.

چاپ روی لیوان استیل

این نوع ماگ از استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. که در تماس با آب تغییر رنگ نمی‌دهد و زنگ نمی‌زند. ماگ استیل برای آب و هوای مرطوب مناسب است.

چاپ روی لیوان استیل، طرح دلخواه روی لیوان استیل

چاپ روی ماگ جادویی

ماگ جادویی یا ماگ حرارتی لیوانی است که بعد ریخته شدن مایع داغ در آن تغییر رنگ می‌دهد. این ماگ با جوهر گرمارنگ یا جوهر ترموکرومیک ساخته می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید انتخاب های زیادی برای نوع لیوانی که روی آن چاپ انجام می‌دهید وجود دارد. ماگ هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم بسیار پرطرفدار هستند و هرکسی که در کار چاپ روی لیوان است حداقل یک بار درخواست یا سفارشی با این ماگ ها خواهد داشت. حالا که انواع ماگ مناسب چاپ را معرفی کردیم در ادامه انواع روش های چاپ روی ماگ را معرفی می‌کنیم.

چاپ اسکرین روی لیوان

در این روش جوهر از یک صفحه یا تور می‌گذرد. پرینتر  استنسیل را روی این تور میزند و جوهر از سوراخ های کوچکی که در استنسیل وجود دارد می‌گذرد و طرح نهایی روی ماگ چاپ می‌شود. برای چاپ طرح های ساده روی ظروف سفالی و ظروف چینی مناسب است. چاپ  روی لیوان مناسب طرح هایی است که رنگ های زیادی ندارد و خیلی پیچیده نیستند. این نوع روش چاپ روی ماگ مناسب کسب و کار هایی است که بودجه زیادی ندارند.

چاپ لیتو روی لیوان

چاپ لیتو یا چاپ سنگی یکی از روش های قدیمی چاپ است و معمولاً برای چاپ طرح روی سرامیک یا لیوان چینی استفاده می‌شود. به طور خلاصه در چاپ لیتو پرینتر طرح را روی یک کاغذ مخصوص چاپ می‌کند و آن را روی ماگ می‌پوشاند. بعد ماگ موردنظر در یک دستگاه هیدروگرافیک قرار داده می‌شود و در این پرینتر طرح به طور خودکار روی ماگ چاپ می‌شود. چاپ لیتو سرعت کمتر و زحمت بیشتری دارد. این روش برای چاپ روی ماگ تبلیغاتی با سطح و عرض زیاد مناسب است.

چاپ دیجیتال روی لیوان

در چاپ دیجیتال، پرینتر به طور مستقیم طرح را روی ماگ چاپ می‌کند. چاپ دیجیتال مناسب طرح هایی با رنگ و جزئیات زیاد است زیرا آن ها را بهترین نحو ممکن نشان می‌دهد. این روش مناسب چاپ عکس و طرح های کارتونی روی لیوان است.

چاپ سابلیمیشن روی ماگ

چاپ سابلیمیشن یکی از بهترین روش های چاپ روی لیوان است. چاپ سابلیمیشن طرح ها را با رنگ های زیبا و کوچکترین جزئیات چاپ می‌کند و از پرس حرارتی برای چاپ طرح استفاده می‌کند. چاپ سابلیمیشن بهترین انتخاب برای کسب و کار دائمی چاپ روی ماگ است. تهیه لوازم مورد نیاز چاپ سابلیمیشن و یادگیری این کار سخت نیست.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش و نکات مهم در بسته بندی ماگ
آموزش و نکات مهم در بسته بندی ماگ

بسته ‌بندی ماگ از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نه تنها به حفظ سلامت فیزیکی ماگ در طول حمل و نقل کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در ارائه تصویری مثبت از برند و افزایش رضایت مشتری دارد.

مطالعه مقاله