چگونه خودمان کاغذ مومی رنگی بسازیم؟

تورنگ / 18 دی 1399

چگونه با کاغذ مومی کاردستی بسازیم؟

کاغذ مومی کاربردهای زیادی در صنعت بسته بندی، شیرینی پزی و خانه دارد. علاوه بر این کاربردها از کاغذ مومی در کاردستی ها و پروژه های خلاقانه زیادی استفاده می‌شود که تابه‌حال در مورد ساخت برچسب با کاغذ مومی حرف زدیم. در این مقاله می‌خواهیم یک ایده خلاقانه برای ساخت کاردستی و یک اثر هنری با استفاده از کاغذ مومی و مداد شمعی به شما بدهیم. شما حتی می‌توانید با استفاده از این کاردستی آسان و خلاقانه بسته بندی های خودتان را خلاقانه‌تر و زیباتر کنید اما قبل از هر چیزی باید یاد بگیرید کاغذ مومی رنگی بسازید.

وسایل موردنیاز ساخت کاردستی

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی با کاغذ مومی

آموزش ساخت کاغذ مومی رنگی

مداد شمعی ها را از قبل آماده کنید و همه‌ی مارک های کاغذی دورش را جدا کنید. راحت‌ترین کار پاره کردن هر کاغذ با استفاده از یک جسم تیز مثل چاقو است. رنگ‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید را کنار بزارید تا در مرحله‌های بعدی از آن‌ها استفاده کنید.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ مومی

کاردستی با کاغذ رنگی، نقاشی با مداد شمعی

کاغذ مومی را در هر اندازه‌ای که می‌خواهید آماده کنید. کاغذ مومی که انتخاب کردید را از وسط تا کنید تا یک خط مشخص رویش بیفتد و دوباره آن را بازکنید و روی یک کاغذ کرافت قرار دهید.
با استفاده از یک مدادتراش کوچک مداد شمعی ها را بتراشید و تراشه‌ها را روی نیمی از کاغذی که تا کردید بریزید. بهتر است در این مرحله از رنگ‌های زیادی استفاده نکنید تا قاطی شدن رنگ‌ها یک رنگ قهوه‌ای نسازد. در این مرحله میزان تراشه‌ای که نیاز دارید به مقداری است که بتواند تا حدودی نیمی از کاغذ را بپوشاند و نیازی نیست که صفحه 100 درصد پوشیده از تراشه رنگی باشد.

کاغذ مومی رنگی، آموزش کاغذ مومی رنگی

وقتی به‌اندازه کافی تراشه رنگی روی کاغذ مومی ریختید نیم دیگر کاغذ مومی را روی تراشه‌ها تا کنید. برای جلوگیری از بیرون ریختن تراشه مداد رنگی می‌توانید گوشه‌های باز را تا کنید. با دقت زیاد کاغذ مومی و کاغذ کرافت زیرش را بلند کنید و روی یک حوله قدیمی بزارید. در این مرحله از حوله استفاده می‌کنیم تا مداد شمعی آب‌شده به‌هیچ‌وجه به سطح زیر کاغذ نرسد. یک کاغذ کرافت دیگر بردارید و روی این لایه‌ها (حوله، کاغذ کرافت و کاغذ مومی) قرار دهید.
اتو را روی کمترین دما تنظیم کنید و خیلی آرام کاغذ کرافتی که همه لایه‌ها را پوشانده است را اتو کنید. بعد از چند بار اتو کردن کاغذ کرافت را بلند کنید تا ببینید تراشه‌ها آب ‌شده‌اند یا نه. این مرحله را انقدر تکرار کنید تا همه تراشه‌ها آب شوند و به رنگ دلخواهتان برسید. درنهایت کاغذ کرافت را بردارید و صبر کنید تا رنگ‌های مداد شمعی های آب‌شده خشک شوند.
بعد از خشک شدن رنگ‌ها کاغذ مومی رنگی شما آماده است و می‌توانید هر طوری که دوست دارید از آن استفاده کنید. از کاغذ مومی رنگی می‌توانید برای بسته بندی استفاده کنید یا آن را به شکل‌های مختلف ببرید و روی سطوح مختلف بچسبانید.

کاغذ مومی رنگی، ساخت کاغذ مومی رنگی، کاردستی با کاغذ مومی

 اگر دنبال ایده خلاقانه می‌گردید تا با کاغذ مومی رنگی کاردستی درست کنید می‌توانید کاغذ را به شکل دلخواه ببرید و آن‌ها را با نخ سوزن به هم بدوزید و از هرجایی که خواستید آویزان کنید تا یک اثر هنری زیبا در خانه داشته باشید.

ایده کاردستی خلاقانه با کاغذ، چگونه کاردستی ساده بسازیم

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ روغنی مومی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله