چگونه ساک دستی کنفی بسازیم؟

زینب علیجانی / 7 اسفند 1399

پارچه کنفی تبدیل به یکی از ترندی ترین منسوجات سال‌های اخیر شده است و در موقعیت‌های مختلفی مثل دکور خانه، مد و پوشاک، ساختن فرش یا پرده استفاده می‌شود. پارچه کنفی در ساخت انواع بسته بندی هم استفاده می‌شود که یکی از معروف‌ترین آن‌ها کیسه کنفی یا همان گونی کنفی است که می‌شناسیم. نکته‌ای که در مورد گونی کنفی وجود دارد این است که این کیسه ها قابل استفاده دوباره و شست شو هستند. شما به جای اینکه کیسه بسته بندی کنفی که در خانه دارید را دور بیندازید می‌توانید با آن‌ها وسایل کاربردی مختلفی بسازید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید کیسه‌های کنفی (فرقی نمی‌کند زیپ‌دار یا بدون زیپ) را تبدیل به کیسه خرید کنید و بارها از آن استفاده کنید. کیسه کنف مقاومت و تحمل وزن خوبی دارد و بسیار بادوام است و به همین دلیل می‌تواند کیسه خرید بسیار مناسبی باشد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به‌راحتی می‌توانید کیسه خرید کنفی خودتان را بسازید.

مشاهده و خرید آنلاین کیسه کنفی

لوازم موردنیاز برای دوخت ساک خرید کنفی

  • کیسه کنفی
  • کاموا و میله بافتنی
  • نخ و سوزن بزرگ
  • ربان برای دسته کیسه

چگونه ساک خرید بدوزیم؟

مراحل دوخت کیسه خرید راحت هستند و فقط باکمی بریدن و دوختن می‌توانید این کیسه را بسازید. برای شروع باید درزهای کیسه کنفی را بازکنید و سایز دلخواهتان را اندازه بگیرید و به آن دو سانتی‌متر اضافه کنید و پارچه را ببرید. وقتی به پارچه کنفی در اندازه‌های موردنظر آماده شد، دو سانتی‌متر اضافه را تا بزنید و با استفاده میله بافتنی و کاموا شروع به دوختن آن‌ها کنید. نیازی نیست که این دوخت را خیلی مرتب انجام دهید، این مرحله فقط برای ساختن یک دور دوزی است تا مقاومت دوخت بیشتر شود.
 

دوختن ساک دستی کنفی، دوختن کیسه کنفی، دوختن ساک خرید کنفی

بعدازاینکه دور دوزی با کاموا تمام شد پارچه را از وسط تا کنید و با استفاده از نخ و سوزن سه قسمت از ساک خرید را بدوزید و یک قسمت را باز بزارید. سعی کنید از نخ ضخیم‌تر و باکیفیت‌تری استفاده کنید تا بعد از استفاده متعدد از هم باز نشوند. بعدازاینکه دوخت کیسه خرید تمام شد نوبت به وصل کردن دسته‌ها می‌رسد. اندازه دسته‌ها را به‌اندازه‌ای که برای خودتان راحت‌تر است انتخاب کنید و چند دور آن را به قسمت داخلی ساک خرید بدوزید و مطمئن شوید که کاملاً محکم و کیپ شده است.
 

کیسه خرید کنفی، ساک خرید کنفی، ساک دستی کنفی

بعد دنبال کردن این مراحل ساده شما ساک خرید دسته دار شما آماده است. شما با استفاده از این ساک خرید از استفاده پلاستیک اضافی جلوگیری می‌کنید و قدمی در راه نگهداری از محیط زیست برمی‌دارید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله