چگونه با برنج اسباب بازی بسازیم؟

امیر مختاری / 8 مرداد 1398

برنج از جمله معدود دانه های غذایی است که افزون بر کارکرد غذایی و خوراکی، کاربردهای جذاب و غیر خوراکی بی شماری دارد. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، به خواندن مقاله ادامه دهید. در این مقاله به تهیه و ساخت ابزارهای سرگرمی و مفید با برنج پرداخته ایم.

 

چاپ و طراحی کیسه برنج

 

گنج دریایی

تعدادی مهره و اسباب بازی کوچک مانند تاس، مهره های شطرنج یا منچ، پیدا کنید و آن ها را درون یک شیشه ی کوچک بریزید. هرچه مهره ها و اسباب بازی ها کوچک تر و رنگی باشند، بهتر است. حال شیشه را با برنج پر کنید. همه ی شیشه را پر نکنید. شیشه باید به میزانی فضای خالی داشته باشد که مانع از حرکت برنج ها و مهره ها نشود. حالا درب شیشه را ببندید و آن را تکان دهید. این ابزار می‌تواند سرگرمی و بازی مناسبی برای کودک شما باشد.

چاپ کیسه برنج

 

موزائیک برنجی

یک کیسه ی زیپلاک (نایلون هایی که درب آن ها قابلیت بسته و باز شدن دارد)، بر دارید. تعدادی مهره برداشته و با استفاده از رنگ خوراکی، آن ها را رنگ کنید. مهره ها را به همراه مقدار لازم برنج، درون کیسه بریزید. حالا به اندازه ی کافی آب درون کیسه بریزید و آن را تکان دهید. پس از مدتی، مهره ها را از کیسه درآورده و برنج ها را کنار بگذارید تا خشک شوند. حالا می‌توانید با استفاده از چسب مایع، برنج های رنگی تان را به هم بچسبانید و یک موزائیک رنگی از برنج بسازید. هرچه رنگ و مهره های بیشتری به کار ببرید، برنج های رنگی تری خواهید داشت.

 

چاپ و طراحی کیسه برنج

 جای چاقو

یک جعبه یا هر چیزی که بتوان چاقو درون آن قرار داد، انتخاب کنید. این محفظه باید بدون هیچ حفره ای و بسته باشد. سپس مخزن را با برنج پر کنید و چاقو های خود را درون آن قرار دهید. این کار از فرسایش چاقو ها پیش گیری می‌کند و سبب می‌شود و افزون بر این، از خطر بریده شدن دست در هنگام برداشتن چاقو پیش گیری می‌کند.

 

چاپ و طراحی کیسه برنج

 

چشم بند

این مورد شبیه یکی از کاربردهای کیسه برنج و برنج است که در مقاله ای به آن پرداختیم. یک جوراب نو و یا پارچه ای در اندازه ی آن بردارید. داخل پارچه را مثل جوراب از هر طرفی بدوزید و تنها یک طرف فضای باز داشته باشد. فضای باز را با برنج پر کنید. هم چنین می‌توانید مقداری گیاه خوش بو هم چون نعنا درون پارچه و میان برنج بریزید. حالا قسمت باز پارچه را دوخته و هم چون چشم بند، دو طرف آن را با یک کش به هم پیوند بزنید. حالا شما یک چشم بند برنجی دارید.

 

چاپ و طراحی کیسه برنج

 

خوش بو کننده ی هوا

یک کاسه ی کوچک بردارید و آن را پر از برنج کنید. یک شیشه عصاره یا روغن گیاهی بردارید و حدود 20 قطره از آن را درون برنج بچکانید. با یک قاشق برنج درون کاسه را هم بزنید تا عطر عصاره ی شما به طور مناسب به همه ی برنج ها منتقل شود. حالا شما یک خوش بو کننده دارید که می‌توانید آن را هر جایی قرار دهید. هر از گاهی می‌توانید با تکان دادن برنج درون کاسه، عطر آن را درون فضا پراکنده کنید. از طرفی دیگر، می‌توانید برنج درون کاسه را، درون یک پارچه ریخته و از آن به عنوان خوش بو کننده ی همراه استفاده کنید یا آن را درون کمد لباس یا مثل نگارنده درون کتاب خانه ی تان قرار دهید.

 

طراحی و چاپ کیسه برنج

 

رومیزی و دستگیره

مقداری برنج را درون لبه های پایین رومیزی بریزید، آن را تا بزنید و بدوزید. این کار باعث افزایش وزن رو میزی می‌شود و از حرکت های اضافی آن پیش گیری می‌کند. هم چنین می‌توانید پارچه ای را برداشته، آن را در ابعاد دلخواه برش دهید و با پر کردن درون آن، آن را به یک دست گیره تبدیل کنید.

 

طراحی و چاپ کیسه برنج

نگارنده شهامت برای تجربه کردن راه های جدید و بکر را، لازمه ی پرورش نو آوری می داند. هر اختراع و ابداعی، در ابتدا به صورت ایده و روشی غریب جلوه گر می‌شود و پس از مدتی، مورد پذیرش همه قرار می‌گیرد. این مقاله خود بهانه ای بود تا به ذهن مخاطب تلنگری بزند و او را با جلوه ها و کارکرد های متنوع و گسترده ی یک ماده ی غذایی که در طول روز از آن استفاده می‌کنیم و بی توجه از کنار آن می‌گذریم، آشنا سازد. گرچه مورد های یاد شده در این مقاله محدود هستند، اما شما خود می‌توانید با اندکی نوآوری و تغییر دادن نگرش تان نسبت به اشیا، خود دست به ابتکار بزنید و ابزارهای مفید زیادی از برنج بسازید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله