چگونه برنج اصلی و طبیعی را از برنج پلاستیکی چینی و تقلبی تشخیص دهیم؟

امیر مختاری / 6 شهریور 1398

برنج چینی

چین از جمله کشور های مهم و موثر در تولید برنج است که با سرانه ی تولید 200 میلیون تن، جایگاه برجسته ای در تامین قوت غالب جهان دارد. گرچه این کشور پهناور جمعیت کلانی را درون خود جای داده است، با این حال میزان تولید برنج، هم چنان از تقاضای برنج در این کشور پیشی گرفته است و همین سبب شده تا صادرات برنج، نقش مهمی در اقتصاد و صنعت این کشور ایفا کند.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی

برنج چینی

واردات برنج غیر بهداشتی

روشن است که وقتی میزان تولید و صادرات فرآورده های برنجی ماده ای غذایی به مقدار قابل توجهی می رسد، بهداشتی و غیر بهداشتی و در نتیجه سالم و نا سالم بودن آن اهمیت می یابد و همین سبب می شود تا مصرف کننده ها، به ویژه "وارد کننده ها"، اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند.

خرید کیسه اسپان

چرا کشور چین برنج پلاستیکی چینی تولید می‌کند؟

چین به لطف جمعیت میلیاردی، نیروی کار ارزان قیمت، ماشین و تجهیزات پیشرفته، در همه ی زمینه های تولید و صنعت از جمله برنج، به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین تولید کننده های جهان تبدیل شده است. روشن است که با حاکم شدن صنعت، ماشینی شدن و تولید انبوه، تولید کننده ها بسیاری از مناسبت ها و ملاحظات را در عوض سود بیشتر نادیده می گیرند. همین عامل سبب شده تا امروز با پدیده ای به نام برنج پلاستیکی رو به رو باشیم.

برنج چینی

اگر مقاله های پیشین را به یاد داشته باشید، به بحران تولید برنج پرداختیم و دانستیم که با وجود رشد اقتصاد و پیشرفت تکنولوژی، میزان زمین، آب و منبع های طبیعی برای کشت برنج ثابت است و همین سبب می شود تا با وجود افزایش نیروی کار و دیگر عامل های یاد شده، بحران تولید برنج، بیش از پیش رخ نمایی کند.

بر خلاف کاشت برنج، تولید صنعتی برنج

و انبوه است.

برنج های چینی در کارخانه و با ترکیبی از "نشاسته" و "پلاستیک" تولید می‌شوند.

نگهداری برنج در کیسه برنج نایلونی پلاستیکی نیز ممکن است مضراتی را به همراه داشته باشد چه برسد که خود برنج از پلاستیک تولید شده باشد.

چرا برنج پلاستیکی؟

به همان دلیل که در ایالت هایی از آمریکا پنیر از ترکیب با گچ ساخته می شود، در چین هم برنج از ترکیب با پلاستیک تولید می شود

 

برنج پلاستیکی

  چند روش تشخیص برنج چینی پلاستیکی از برنج طبیعی و اصل

تنها راه کار این است که بتوانیم برنج چینی پلاستیکی را تشخیص دهیم و از خریدن آن خودداری کنیم. در ادامه به تعدادی از راه های انجام دادن این مهم می پردازیم.

در حالت کلی سه روش برای آزمودن برنج صنعتی وجود دارد که به شرح زیر هستند

یک لیوان آب آماده کنید و مقدار اندکی برنج داخل آن بریزد، اگر دانه های برنج روی آب ایستاد، این وضعیت نشان می دهد که برنج سالم نیست و باید آن را دور بریزید مقدار اندکی برج را روی آتش بگذارید؛ اگر دیدید که به سرعت می سوزد و از آن بوی پلاستیک بلند می شود، این وضعیت نشان می دهد که برنج پلاستیکی زیان آور است اگر می خواهید صد درصد مطمئن شوید که برنج شما طبیعی بوده و برنج مصنوعی نیست باید مقدار اندکی از برنج پخته شده را در یک ظرف دربسته قرار داده و به مدت چند روز در یک محل گرم بگذارید. حال اگر برنج شما فاسد شد، این وضعیت نشان می دهد که این برنج تماما سالم و طبیعی است و هیچ گونه مواد صنعتی در آن بکار نرفته است اما اگر فاسد نشد؛ این نشان می دهد که درصد زیادی از آن را مواد صنعتی تشکیل می دهد. برنج را در هاون بکوبید اگر کاملا خرد شد یعنی برنج اصل و طبیعی است اما اگر خرد نشد یعنی برنج تقلبی است. اگر برنج را در یک ظرف در بسته بگذارید و در معرض نور آفتاب قرار دهید اگر کپک زد یعنی برنج طبیعی است و اگر سالم ماند یعنی برنج تقلبی است.

برنج اصل

بهای استفاده از مواد غذایی صنعتی

 هیچ چیز در طبیعت بی فایده و استفاده نیست و امروز دریافتیم که هر چیزی در گرو پرداخت بها و قیمتش به دست می رسد.

برنج پلاستیکی، پنیر گچی، نوشابه ی اسیدی، روغن پالم و غیره و غیره، همه بهایی هستند که برای سریع شدن زندگی پرداختیم و چون از خود بر ما رسیده، پس خود کرده را تدبیر نیست. از دست دادن سلامتی بهایی است که ما بابت بی تدبیری سودجویان می‌پردازیم

 

برنج تقلبی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله