کاتالوگ و بروشور چه تفاوتی دارند؟

مهسا موسوی / 8 دی 1398

از یادداشت های پیشین به یاد داریم که کاتالوگ ابزار، متد و روشی برای تبلیغات و اطلاع رسانی شرکت به مشتری است. هم چنین در یادداشت ها به کاربرد کاتالوگ، چیستی آن، انواع کاتالوگ، کاتالوگ آنلاین، کاتالوگ آفلاین و هر آن چه که به کاتالوگ، طراحی کاتالوگ، چاپ کاتالوگ و پخش کاتالوگ مربوط است، پرداختیم.

اگر به یاد داشته باشید، در بخشی از مقاله ی مربوط به کاتالوگ، پس از مطالعه ی آن چه یاد شد، نخستین پرسشی که به ذهن خواننده می آید، این است که کاتالوگ و بروشور چه کاربردی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. در ادامه به بیان تفاوت های کاتالوگ و بروشور می پردازیم.

کاتالوگ

کاتالوگ چه کاربردی دارد؟

کاتالوگ به طور معمول برای معرفی کالا، سرویس و هر آن چه که یک سازمان عرضه می کند به کار می رود. در بیانی دیگر کاتالوگ بیشتر جنبه ی اطلاع رسانی به منظور بازاریابی و مارکتینگ را دنبال می کند تا اطلاع رسانی به منظور کمک به مخاطب و مصرف کننده. با بیان جمله ی بالا باید تا حدودی متوجه کاربرد بروشور و در نتیجه تفاوت آن با کاتالوگ شده باشید. طراحی و چاپ کاتالوگ باید با هدف آن منطبق و سازگار باشید. به این معنا که طراحی و چاپ کاتالوگ باید با انگیزه ی بیشینه ساختن آگاهی مشتری از برند، کالا و سرویس سازمان، بیشینه ساختن جذب مشتری و در نهایت بیشینه ساختن خرید از سازمان توسط مشتری انجام شود. پس لازم است طراحی کاتالوگ، زیبا، جذاب، معتبر، چشم گیر و نافذ باشد. از نگارنده به یاد داشته باشید که: کاتالوگ باید مشتری را ترغیب کند تا کاتالوگ را بردارد و مطلب های آن را مطالعه کند.

کاتالوگ

سفارش چاپ کاتالوگ

بروشور چه کاربردی دارد؟

بروشور هم چون کاتالوگ، از سازه های تبلیغاتی به شمار می رود با این تفاوت که هم چون کاتالوگ، هدف عمده ی آن جذب مشتری به میزان محسوس نیست. اگر کاتالوگ با طراحی جذاب و چشم گیر سعی در قاپیدن مشتری دارد، بروشور از راه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی به این مهم دست می یابد. در زبانی دیگر، کاتالوگ مسیری مستقیم و بروشور مسیری نامستقیم برای جذب و افزایش مشتری دارند.

کاتالوگ

اگر بخواهیم به زبانی ساده و روشن صحبت کنیم، باید بگوییم که بروشور صرفا نوعی دفترچه راهنما است که می کوشد تا اطلاعات و داده های مورد نیاز مصرف کننده برای استفاده از کالا را به او یاد آور شود و دستور کاری برای چگونگی بهره مند شدن از کالا و سرویس های سازمان به او ارائه دهد.

هم چون کاتالوگ، لازم است تا در طراحی بروشور هم نکته هایی منطبق و سازگار با هدف آن رعایت شوند که در مطلب زیر به آن ها می پردازیم.

در طراحی و چاپ بروشور سعی کنید هدف و تمرکز خود را بر روی اطلاع رسانی، نحوه ی استفاده از کالا و سرویس، نکته های فنی، بهداشتی، آموزشی و نگهداری، متوجه سازید.

کاتالوگ

در پایان این نکته را از نگارنده به یاد داشته باشید که مخاطب و مصرف کننده باید با خواندن و مطالعه ی یکباره ی بروشور کالا و سازمان شما، به همه ی آن چه که برای استفاده ی هرچه بهتر از کالا و سرویس سازمان نیاز دارد، دست پیدا کند که اگر چنین نباشد، باید گفت که بروشور نتوانسته هدف خود را محقق سازد. پس در طراحی و چاپ کاتالوگ، تبلیغات و در طراحی و چاپ بروشور، اطلاع رسانی را مد نظر قرار دهید.

سفارش چاپ فاکتور


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین ابزار و وسیله های تبلیغاتی هستند که باهم فرق دارند با مطالعه این مقاله به تفاوت بروشور و کاتالوک پی خواهید برد

مطالعه مقاله
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله