آیا چاپ کاتالوگ دوباره به بازاریابی برگشته است؟

تورنگ / 10 مهر 1399

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

با وجود دو دهه بازاریابی از طریق ایمیل و فضای مجازی و دیجیتالی شدن تجربه ی خرید مصرف کننده، از سال 2015 پست کردن کاتالوگ افزایش زیادی داشته است. اتفاق جدیدی که افتاده این است که مصرف کننده ها بیشتر از قبل نسبت به دریافت کاتالوگ علاقه نشان می دهند. از سال 2004 تا 2018 پاسخگویی به کاتالوگ ها 170 درصد افزایش داشته است. این پاسخگویی فقط توسط افرادی که زیاد با تکنولوژی آشنا نیستند یا علاقه ای به خرید آنلاین ندارند نیست بلکه نسل جوان هم نسبت به خواندن کاتالوگ و گرفتن آن در صندوق پستی خانه هایشان علاقه نشان می دهند.

آیا کاتالوگ ها دوباره به بازار برگشته اند؟

بعضی تولید کننده ها در صنایع خاص اینطور فکر می کنند و از چاپ کاتالوگ ها نهایت استفاده را می کنند و برند های بزرگ دنیا در حال تحقیق در زمینه ی بازاریابی با چا کاتالوگ هستند. حتی شرکت هایی که کاملا آنلاین کار می کنند و تمام اهدافشلن در زمینه ی تجربه خرید دیجیتال و آنلاین است مثل شرک آمازون شروع به چاپ کاتالوگ و فرستادن آن ها کرده اند.
چاپ کاتالوگ یک روش قدیمی بازاریابی آنالوگ است که روش های آنلاین بازاریابی در تلاش بودند جایش را بگیرند و تا حدودی هم موفق شده اند اما همه ی شرکت های آنلاین دوباره شروع به چاپ کاتالوگ کرده اند زیرا تاثیر پخش کاتالوگ و دریافت و خواندن آن توسط مصرف کننده تجربه ای است که توسط هیچ نوع بازاریابی دیجیتالی ایجاد نمی شود.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت

چرا چاپ کاتالوگ همچنان کاربرد دارد؟

کاتالوگ ها وجود فیزیکی دارند و نسبت به هزاران ایمیل تبلیغاتی و پست های تبلیغاتی در فضای مجازی که در عرض یک ثاینه می توان از ان ها گذشت تا مدت طولانی در خانه مصرف کننده ها حضور دارند و باعث یادآوری روزانه اسم برند و محصولات و خدماتش می شوند. کاتالوگ ها باعث می شوند که مصرف کننده در ذهنش خرید یک کالا و استفاده از آن را تصویر سازی کند. تصویر سازی ذهنی مصرف کننده برای کالا ها و خدماتی که جنبه ی شادی آوری دارند بسیار مهم است در نهایت به فروش بهتر آن منجر می شود.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

داشتن یک مغازه ی واقعی که وجود خارجی دارد چیزی نیست که هر کسب و کار آنلاینی بتواند انجامش دهد. چاپ کاتالوگ به این کسب و کار ها کمک می کند تا بتوانند تجربه ی نگاه کردن به محصولات و انتخاب از بین آن ها را به مصرف کننده ها بدهند و میتواند بیشتر از تبلیغات آنلاین مصرف کننده را درگیر خودش بکند.
سرمایه گذاری روی چاپ کاتالوگ برای کسب و کار های آنلاینی که کالا و خدماتی تولید می کنند که مردم برای شادی، لذت یا هیجان خریداری می کنند انتخاب بسیار خوبی در زمینه ی بازاریابی است. تصویر سازی ذهنی و تصور کردن این لذت و هیجان توسط مصرف کننده احتمال خرید آن ها را بالا می برد. یکی دیگر از قابلیت های چاپ کاتالوگ اضافه کردن سمپل ها و نمونه هایی از محصولات است که بازاریابی آنلاین هنوز نتوانسته این گزینه را در اختیار مصرف کننده ها بزارد.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

چاپ کاتالوگ هم مانند هر ابزار بازاریابی دیگری دچار تغییراتی شده است و دیگر صفحات زیادی از تصاویر و متن های طولانی نیست. بلکه بیشتر روی تصویر سازی و طراحی گرافیک تمرکز می شود تا با استفاده از آن ها احساسات مختلفی را در مصرف کننده ها ایجاد کرد. رقابت اصلی در بازاریابی با کاتالوگ در حقیقت روی طراحی متمایز و نمایش دادن درست محصولات است تا دقیقا احساس هایی که تولید کننده دنبالش است در مصرف کننده ایجاد شود.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین ابزار و وسیله های تبلیغاتی هستند که باهم فرق دارند با مطالعه این مقاله به تفاوت بروشور و کاتالوک پی خواهید برد

مطالعه مقاله
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله