انواع جعبه پیتزا و عوامل موثر در قیمت آن ها چیست؟

زینب علیجانی / 12 آبان 1399

جعبه پیتزا آماده یا جعبه پیتزا خام از اقلام موردنیاز برای بسته‌بندی پیتزا بیرون بر است. جعبه پیتزا معمولاً با کارتن یا نوعی کاغذ ضخیم دیگر ساخته می‌شود. طراحی جعبه پیتزا روی تجربه‌ی مشتری از طعم غذا تأثیرگذار است. رستوران‌ها و فست‌فودهایی که می‌خواهند در هزینه‌های طراحی و چاپ صرفه‌جویی کنند می‌توانند از جعبه پیتزا چاپ شده آماده استفاده کنند. جعبه پیتزا در قالب‌های کوچک، متوسط و بزرگ و در شکل‌های متنوع تولید می‌شود.
 

مشاهده و خرید جعبه پیتزا

انواع بسته بندی پیتزا

جعبه پیتزا کارتنی

جعبه کارتنی یکی از پراستفاده‌ترین بسته‌بندی‌های فست‌فود است. جعبه کارتنی ضخامت قابل‌قبولی دارد و روغن پیتزا به‌سختی از کارتن رد می‌شود. جعبه پیتزا کارتنی کاملاً غذا را تا رسیدن به دست مشتری گرم نگه می‌دارد و قیمت ارزانی دارد. جعبه کارتنی در سایزهای مختلف برای انواع فست‌فود تولید می‌شود و چاپ رنگی روی جعبه امکان‌پذیر است.

 

جعبه پیتزا کارتنی

جعبه پیتزا مقوایی

جعبه پیتزا مقوایی ضخامت کمتری دارد و کاملاً ضد روغن نیست مگر اینکه یک‌لایة ضد روغن یا کاغذ زیر پیتزایی مومی داخل آن قرار گیرد. معمولاً روی جعبه پیتزا کارتنی چاپ گلاسه انجام می‌گیرد؛ اما مقوا مات هم انتخاب خوبی برای جعبه پیتزا است.

 

جعبه پیتزا مقوایی

جعبه پیتزا کرافت

جعبه پیتزا کرافت در شکل‌های متنوع چندضلعی، مستطیلی و دایره‌ای تولید می‌شود. بسته‌بندی کرافت به جعبه پیتزا شکلی مدرن و حرفه‌ای می‌دهد و ازلحاظ بصری بسیار جذاب است؛ اما کاغذ کرافت کاملاً ضد روغن نیست برای همین باید از یک کاغذ زیر پیتزایی مومی در جعبه پیتزا کرافت استفاده شود. قیمت جعبه پیتزا کرافت ارزان‌تر از انواع دیگر بسته‌بندی پیتزا است.

جعبه پیتزا کرافت

جعبه پیتزا گسترده

جعبه پیتزا گسترده برای راحتی در انبارکردن تعداد بالای جعبه‌های بسته‌بندی فست‌فود طراحی شده است. جعبه پیتزای گسترده الگوی خاصی دارد و فقط کافی است این جعبه‌ها را از نقاط مشخص شده تا کنید تا به یک جعبه کاملاً تبدیل شوند.

جعبه پیتزا گسترده

جعبه پیتزا گرد

جعبه پیتزا گرد یکی از جدیدترین طراحی جعبه پیتزا است که اولین‌بار توسط فست‌فود زنجیره‌ای معروف، پیتزا هات ساخته شد. گفته می‌شود این کارتن پیتزا طوری طراحی شده است که پیتزا را کاملاً گرم و ترد (درست مثل سفارش در رستوران) به دست مشتری می‌رساند و کاملاً قابل‌بازیافت و تجزیه است.

جعبه پیتزا گرد

جعبه پیتزا چند ضلعی

جعبه پیتزا چند ضلعی برای متمایزشدن از بسته‌بندی پیتزا معمولی انتخاب مناسبی است. جعبه پیتزا هشت‌ضلعی، شش‌ضلعی و ذوزنقه‌ای از پر طرف‌دارترین طراحی‌های این ترند هستند. این جعبه‌ها درست مثل دیگر بسته‌بندی‌های پیتزا با کاغذ کرافت، کارتن یا مقوا ساخته می‌شوند.

جعبه پیتزا چند ضلعی

قیمت جعبه پیتزا

قیمت جعبه پیتزا یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خرید هر رستوران‌داری است. بااینکه خرید جعبه پیتزا ارزان منطقی به نظر میاید؛ اما باید قبول کرد که کیفیت بسته‌بندی بسیار مهم است. عواملی مثل کیفیت جعبه پیتزا، جنس بسته‌بندی، طراحی جعبه پیتزا و چاپ روی قیمت جعبه پیتزا تأثیرگذار هستند. با خرید جعبه پیتزا با طراحی و چاپ آماده می‌توانید هم به کیفیت برسید و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

مشاهده و خرید آنلاین جعبه پیتزا آماده خام و چاپ شده


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در منزل
رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در منزل

در این مقاله رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در خانه را شرح داده ایم...

مطالعه مقاله
چرا جعبه پبتزا گرد نیست؟
چرا جعبه پبتزا گرد نیست؟

با وجود طراحی های خلاقانه در دنیا به نظرتان چرا جعبه پیتزا همچنان مربعی است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا جعبه پیتزا گرد نیست؟

مطالعه مقاله