چگونه از رنگ های پاستلی در طراحی استفاده کنیم؟

زینب علیجانی / 25 آبان 1399

رنگ پاستلی چیست؟

رنگ های پاستلی به طور کلی با صفات کم رنگ، ساده و آرامش بخش توصیف می شوند. رنگ های پاستلی بیشتر در طرح هایی که می خواهند حس آرامش و آسودگی را منتقل کنند استفاده می شود. این رنگ ها جذابیت بصری زیادی دارند و در طراحی گرافیک بسیار محبوب هستند.

خانواده رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی انواع متنوعی دارند و معمولاً با رنگ های مختلف صورتی، آبی، زرد، سبز و یاسی شناخته می شوند. در این مقاله انواع رنگ های پاستلی را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم چگونه می توانید از آن ها در طراحی استفاده کنید.

رنگ صورتی پاستلی

صورتی یکی از پراستفاده ترین رنگ پاستلی است و با احساساتی مثل زنانگی و عشق شناخته می شود. اگر دنبال یک رنگ آرامش بخش هستید می توانید از رنگ صورتی پاستلی استفاده کنید. صورتی پاستلی تناژ های متفاوتی دارد و می تواند احساساتی مثل شادی و سرزندگی را هم القا کند به عنوان مثال صورتی پاستلی در طرح اول برای جشن به دنیا آمدن یک دختر کوچولو طراحی شده است.

رنگ صورتی پاستلی

رنگ صورتی پاستلی

 

رنگ آبی پاستلی

رنگ آبی پاستلی درست مثل صورتی در طراحی انواع لوازم کودک از لباس گرفته تا پوشک استفاده می شود. رنگ آبی نماینده پاکی و خلوص است و به همین دلیل در طراحی لوازم کودک استفاده می شود. البته رنگ آبی پاستلی در طراحی های حرفه ای تر برای انتقال احساساتی مثل اعتبار و اعتماد استفاده می شود.

رنگ آبی پاستلی

رنگ آبی پاستلی

رنگ بنفش پاستلی

بنفش پاستلی رنگی ملایم است که در طراحی هایی که موفقیت و پیروزی را نشان می دهند زیاد استفاده می شود. همچنین این رنگ می تواند جایگزین رنگ صورتی که یک رنگ زنانه است باشد. رنگ های یاسی و ارغوانی نمونه هایی از بنفش پاستلی هستند.

رنگ بنفش پاستلی

رنگ بنفش پاستلی

رنگ زرد پاستلی

رنگ زرد معمولاً با احساساتی مثل خوش‌بینی و خوشحالی شناخته می شود. رنگ زرد معمولاً برای طراحی های چشمگیر استفاده می شود اما تناژ های ملایم تر زرد هم استفاده های خاص خودشان را در طراحی و دیزاین دارند.

رنگ زرد پاستلی

رنگ زرد پاستلی

رنگ سبز پاستلی

رنگ سبز همیشه با طبیعت در ارتباط بوده است و سبز پاستلی هم از این قاعده مستثنی نیست. رنگ سبز پاستلی در لوازم دوست دار محیط زیست و طراحی داخلی آرامش‌بخش زیاد استفاده می شود.

رنگ سبز پاستلی

رنگ سبز پاستلی

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله