5 نکته برای طراحی بهترین پوستر تبلیغاتی مینیمال

زینب علیجانی / 1 آذر 1399

جدیداً در دنیای طراحی گرافیک بیشتر از هر وقت دیگری با سادگی و طراحی کمتر رو به رو هستیم. یک طراح گرافیک خوب باید بتواند کارهای مینیمالیست و ساده را انجام دهد. در ادامه به صورت تصویری نحوه ساخت پوستر مینیمال را توضیح می دهیم.
خبر خوب این است که دیگر نیازی به طراحی های شلوغ و عجیب غریب نیست تا توجه را به سمت کسب و کارتان جلب کنید. در یک مکان شلوغ پر از تبلیغات و تصاویر مختلف یک طراحی ساده و مینیمال ممکن است بیشتر به چشم بیاید. شما می توانید این کار را برای برندتان با انجام دادن نکاتی که در ادامه می گوییم انجام دهید.

خلاقیت

طراحی پوستر مینیمال تنها استفاده از رنگ سفید و یک نوشته ی معمولی نیست بلکه در این حیطه طراحی گرافیک که بسیار اشباع شده است باید خلاقیت به خرج داد تا دیده شد. از المان های مختلف طراحی استفاده کنید تا نتیجه نهایی تبدیل به یک اثر خلاقانه شود که باعث به وجود آمدن گفت و گو و افکار متفاوت در مخاطبان می شود نه فقط یک پوستر که زیبایی بصری دارد.

پوستر تبلیغاتی، پوستر مینیمال

حروف

با استفاده از فرم حروف می توان طراحی های خارق العاده ای ساخت. گاهی تنها یک حرف می تواند نماد یک حادثه یا اتفاق باشد و منظوری را به مخاطب برساند، این قابلیت در طراحی مینیمالیست بسیار ارزشمند است زیرا هدف این طراحی رساندن منظور با کمترین المان های دیزاین است.
شاید در نگاه اول متوجه نشوید که چشم آدمک زیر در واقع حرف A است. این کشف های کوچک در یک پوستر چیزی است که آن را در ذهن مخاطب هک می کند.

پوستر تبلیغاتی، پوستر مینیمال

 

جمله های هوشمندانه

همیشه نیازی نیست در پوستر مینیمال از المان های طراحی استفاده کنید، گاهی یک جمله ی هوشمندانه و بازی با کلمات می تواند تأثیرگذار تر از هر نوع طراحی باشد. اگر در این زمینه تازه وارد هستید برای شروع می توانید تمام کلمات مربوط به طراحی و مخاطبان آن پوستر یا محصول را روی یک کاغذ بنویسید. نیازی نیست زیاد به این کلمات فکر کنید، فقط اجازه دهید مداد هر چه به ذهنتان می آید را بنویسد. حالا نوشته ها را کنار بگذارید و بعد از مدتی دوباره به ان ها نگاه کنید. رابطه جالبی بین کلمات پیدا می کنید؟ آیا این کلمات شما را یاد اتفاق خاصی می اندازند؟ آیا این کلمات ربطی به جک یا ضرب المثلی دارد؟ یا صحنه ی معروف یک فیلم؟ احتمالات تقریبا بی نهایت هستند و کمی فکر و خلاقیت مطمئنا می توانید به نتیجه خوبی برسید. 

پوستر تبلیغاتی، پوستر مینیمال

پوستر سیاه

انتخاب اول طراحان گرافیک برای هر نوع سبک مینیمالی استفاده از رنگ سفید یا رنگ های روشن است. همینجا ارزش یک پوستر مینیمال سیاه رنگ مشخص می شود زیرا هم از المان های طراحی مینیمال استفاده می کند و هم بین دیگر طرح ها به چشم می آید و متمایز است. از طرفی رنگ سیاه همیشه جذابیت خاص خودش را دارد و به تنهایی می تواند با کمترین زحمتی بدرخشد.
اگر می خواهید کمی ریسک بپذیرید از چاپ سیاه روی پوستر سیاه استفاده کنید! یک جوهر سیاه رنگ براق را روی یک پوستر سیاه رنگ مات چاپ کنید و یک طراحی استثنایی خواهید داشت.

پوستر تبلیغاتی، پوستر مینیمال

تصاویر

یکی دیگر از روش های طراحی پوستر مینیمال استفاده از تصاویر است. در این سبک طراح یک عکس را با دقت انتخاب می کند که می تواند بهتر از هر طراحی یا جمله ای منظور را به مخاطب برساند. در این نوع پوستر المان های طراحی کمی دیده می شود تا تصویر در مرکز توجه باشد.

پوستر تبلیغاتی، پوستر مینیمال

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است اما قبل از چاپ بنر نکات مهمی...

مطالعه مقاله