هرآنچه باید درباره طراحی گرافیک چینی بدانیم

زینب علیجانی / 21 آذر 1399

طراحی گرافیک چین

طراحی گرافیک در چین

فرهنگ چینی ارزش زیادی برای داشتن یک رابطه هارمونیک با طبیعت اطرافش قائل است. سبک زندگی چینی با ارزش هایی مثل آرامش و تعادل خو گرفته است. فلسفه این طرز فکر طراحان سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است و حتی فرهنگ غربی از این ارزش ها استفاده زیادی می کند. اگر شما یک رستوران غذای چینی دارید، محصولات زیبایی چینی وارد می کنید یا به هر طریقی کسب و کارتان با فرهنگ چینی در ارتباط است بهتر است از المان های طراحی چینی استفاده کنید. در ادامه تعدادی از ترند های محبوب چینی را توضیح می دهیم تا صاحبان کسب و کار و طراحان از آن ها ایده بگیرند.

 

مینیمالیسم

با اینکه سبک طراحی مینیمالیست یکی از محبوب ترین ترند های چند سال اخیر بوده است اما کشور چین سبک مخصوص به خودش را در این طراحی دارد. مینمالیسم همیشه بخشی از خرد شرقی بوده است. طراحان چینی با تکیه بر این عقاید دیرینه و ترکیب کردن آن ها با رنگ ها، آیکون ها و حروف الفبای چینی به یک طراحی زیبا و چشم نواز دست پیدا می کنند.

طراحی گرافیک چین

 

تایپوگرافی پیچیده

طراحان چینی تایپوگرافی های پیچیده را با تصاویر ساده عوض می کنند. این ترند بیشتر در حروف الفبای لاتین دیده می شود. این سبک طراحی باعث می شوند حروف الفبای لاتین بیشتر به شکل آیکون دیده شوند. حروف الفبای چینی همچنان به صورت دست نوشته استفاده می شوند چون بخش اصلی هویت چینی هستند.

طراحی گرافیک چین

 

رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی به سرعت در حال کسب محبوبیت بیشتر در چین هستند. طراحان گرافیک از رنگ های کمرنگ و خنثی استفاده می کنند تا طراحی هایشان هم‌زمان باظرافت و جدی به نظر بیاید. رنگ های پاستلی با القا کردن حس آرامش در طراحی های مینیمال عالی به نظر میایند.

طراحی گرافیک چین

 

تقلید از نویسه های چینی

اکثر مردم حتی با اینکه نمی توانند زبان چینی را بخوانند به این سبک نوشتاری علاقه مند هستند. نویسه های چینی در طراحی لباس، تابلو و تتو زیاد دیده می شود. طراحان چینی برای جذب مشتری های بین المللی نوشته های لاتین را طوری طراحی می کنند که علاوه بر خوانا بودن به زبان انگلیسی همانند نویسه های چینی به نظر بیایند. نتیجه این سبک طراحی همیشه طراحی های خاص و منحصر به فرد است.

طراحی گرافیک چین

 

رنگ های آکروماتیک

پالت رنگی سیاه و سفید یکی از ترکیب های رنگی همیشگی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و در تمام فرهنگ جای خودش را ثابت کرده است. رنگ های آکروماتیک در کنار سبک طراحی ساده خیلی خوب به نظر میایند و نتیجه نهایی را جامع و دقیق می کنند. پالت رنگی سیاه و سفید مرکز فلسفه ی چینی در طراحی است. 

طراحی گرافیک چین

 

اعوجاج

تقریباً در تمام فرهنگ های گفته ای وجود دارد که می گوید هیچ چیز کامل و بی عیب و نقص نیست. سبک طراحی اعوجاج از این ایده گرفته شده است. طراحان چینی جرء اولین افرادی بودند که از عیوب استفاده کرند تا طراحی های خاص بسازند. برای نمونه می توانید نگاهی به تصویر زیر بیندازید. به نظر میاید همچنین طرحی بیشتر از یک طراحی بدون نقص هارمونیک به نظر می رسد.

طراحی گرافیک چین

حتما بعد از خواندن این مقاله خودتان به طراحی های چینی نگاه کنید تا بیشتر با این سبک آشنا شوید. اگر به این موضوع علاقه مند هستید می توانید مقالات مربوط به سبک طراحی ژاپنی، مکزیکی و سوئیسی را بخوانید.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله