انواع بسته بندی آجیل و بهترین روش بسته بندی آجیل چیست؟

زینب علیجانی / 25 آذر 1402

بسته بندی آجیل

در صنعت تولید آجیل و خشکبار صادراتی، داشتن یک بسته بندی آجیل باکیفیت یکی از ابزار اصلی بازاریابی کالا است. بسته بندی آجیل بهترین برندهای تولید خشکبار انقدر خوب طراحی شده است که مشتری می‌تواند چشم بسته تمام جزئیات بسته بندی را به یاد بیاورد. بر اساس آمار Packaging Digest، نود درصد صاحبان کسب و کار اعلام کرده اند که بسته بندی نقش مهمی در موفقیت و کنار زدن رقبا در بازار دارد. بسته بندی آجیل هم می‌تواند وسیله ای برای فروش بیشتر باشد. هر خانواده ایرانی حداقل دو بار به فکر خرید آجیل عید نوروز و آجیل شب یلدا می‌افتد. خرید آجیل در فرهنگ ایرانی جا افتاده است و همین‌طور بازار وسیعی برای این محصول وجود دارد از خورده فروشی آجیل گرفته تا فروش آنلاین آجیل. برای متمایز شدن در این بازار رقابتی یک بسته بندی عالی می تواند برگ برنده هر کسب و کاری باشد.

خط تولید بسته بندی آجیل

اگر کار بسته بندی را به یک خط تولید بسته بندی آجیل می سپارید یا اینکه بسته بندی آجیل در منزل انجام می دهید باید نکات زیر را حتماً رعایت کنید.

  1. بسته بندی آجیل باید حرفه‌ای به نظر بیاید، نتیجه نهایی بسته بندی مغزیجات باید به دوام و چشم‌نواز باشد. اگر بسته بندی اجیل شما انقدر خوب باشد که شبیه محصولی در قفسه های مغازه های خارجی به نظر بیاید به راحتی فروش خواهد رفت.
  2. بسته بندی آجیل باید مغزها را تازه نگه دارد، ظروف بسته بندی آجیل باید طوری انتخاب شوند که مغزها را از عوامل بیرونی محافظت کنند. طعم خوب آجیل کاملاً به کیفیت آن بستگی دارد و مقدار کمی رطوبت می تواند بهترین آجیل ها را از بین ببرد.
  3. قیمت بسته بندی آجیل باید مناسب باشد، قیمت بسته بندی اجیل و هزینه چاپ بسته بندی باید مقداری باشد که یک کسب و کار بتواند همیشه از پس هزینه هایش بر بیاید. ممکن است برند ها نتوانند همیشه از پس بسته بندی گران قیمت بر بیایند و همین باعث آسیب دیدن فروش می‌شود. پاکت بسته بندی آجیل از جنس کرافت همیشه یک بسته بندی با کیفیت و ارزان قیمت برای مغزهای تازه بوده است.

روش بسته بندی آجیل 

خط تولید بسته بندی آجیل معمولاً از دستگاه بسته بندی آجیل استفاده می‌کند. این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که در نهایت از ورود رطوبت و هوا به آجیل جلوگیری کنند تا دراز مدت قابل استفاده و فروش باشد. دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار می‌تواند کارهای خشک کردن، گرما دادن، نمک زدن و... را انجام دهد یا ممکن است تنها مناسب بسته بندی و مراحل آخر کار باشد.
بسته بندی خشکبار در منزل نیازمند لوازم اولیه و بسته بندی هایی است که به راحتی با دست باز و بسته می‌شوند. ظرف آجیل شیشه ای و پاکت بسته بندی کرافت زیپ دار از جمله انتخاب های مناسب برای بسته بندی خانگی هستند.

مشاهده و خرید انواع پاکت کرافت 

روش بسته بندی آجیل

انواع بسته بندی آجیل

ظروف بسته بندی آجیل

ظروف بسته بندی خشکبار شامل ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، ظرف شیشه ای آجیل، ظرف های طلقی، قوطی های فلزی، جعبه مقوایی، جعبه کارتنی و جعبه کادویی آجیل می‌شوند.

جعبه بسته بندی آجیل

ظرف شیشه ای آجیل

پاکت بسته بندی آجیل

پاکت های بسته بندی آجیل معمولاً انواع پاکت کاغذی مثل پاکت کرافت و پاکت مقوایی هستند. پاکت متالایز آجیل یا بسته بندی آلومینیومی هم از انواع دیگر بسته بندی پاکتی آجیل هستند. پاکت بسته بندی مغزیجات قابلیت های زیادی دارد و می‌تواند کاملاً بر اساس نیاز هر کسب و کاری تولید و چاپ شود. از جمله قابلیت های پاکت بسته بندی آجیل عبارت‌اند از:

مشاهده و خرید آنلاین انواع پاکت بسته بندی 

پاکت بسته بندی آجیل

زیپ کیپ

اضافه کردن یک زیپ کیپ به پاکت کرافت یا متالایز باز و بسته کردن و استفاده از آن‌ها را راحت تر می کند. همین‌طور بسته بندی با وجود یک زیپ در بالای پاکت کار راحت تری است. این نوع پاکت ها معمولاً انتخاب اکثر کسب و کارهای خانگی و خط تولید آجیل هستند.

پاکت کرافت زیپ دار بسته بندی آجیل

دسته

اضافه کردن یک دسته پانچی به پاکت کاغذی آجیل باعث متمایز شدن بسته بندی می شود. همچنین این دسته ها قابلیت آویزان شدن بسته بندی در مغازه ها و در نتیجه بیشتر دیده شدن توسط مشتری را می دهند.

پنجره

پاکت پنجره دار کرافت (یا پاکت پنجره دار متالایز) یک روش بسته بندی عالی برای به نمایش گذاشتن کیفیت محصول است. این بسته بندی آجیل برای برند ها و کسب و کارهای تازه وارد یک انتخاب عالی ایست. زیرا از آنجایی که شناخته شده نیستند و ممکن است انتخاب اول مصرف کننده ها نباشند می‌توانند با نشان دادن کیفیت محصول مشتری جذب کنند.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت زیپ کیپ

پاکت کرافت پنجره دار بسته بندی آجیل

 

در ادامه تعدادی از بسته بندی های زیبای آجیل را جمع آوری کرده ایم تا با دیدن آن‌ها برای طراحی و چاپ بسته بندی آجیل ایده بگیرید.

بسته بندی پسته

پاکت کرافت بسته بندی پسته

پاکت متالایز بسته بندی پسته

جعبه بسته بندی پسته

 

بسته بندی گردو

پاکت کرافت بسته بندی گردو

پاکت متالایز بسته بندی گردو

 

بسته بندی بادام هندی

بسته بندی بادام هندی

 

بسته بندی بادام درختی

پاکت متالایز بسته بندی بادام درختی

پاکت کرافت بسته بندی بادام درختی

پاکت پنجره دار بسته بندی بادام درختی

پاکت پنجره دار بسته بندی بادام درختی

 

بسته بندی فندق

بسته بندی فندق

بسته بندی فندق


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
آذر صالحی،

سوال در مورد بسته بندی آجیل وخشکبار


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام آذر عزیز. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مقالات مرتبط

ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف
ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف

بسته‌ بندی کیف به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نه‌تنها محافظت از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی حین حمل‌ونقل را تضمین می‌کند، بلکه فرصتی برای برندها جهت‌...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل

بسته ‌بندی هل، مانند هر محصول غذایی دیگری، نیاز به توجه و دقت خاصی دارد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت محصول حفظ شده و به مشتریان به بهترین شکل ارائه می‌شود.

مطالعه مقاله
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته

بسته‌ بندی پسته یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند عرضه این محصول به بازار است. بسته‌ بندی مناسب نه‌تنها از پسته‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی، رطوبت و آلودگی محافظت می‌کند، بلکه...

مطالعه مقاله