لوازم مورد نیاز برای چاپ روی لیوان چیست؟

زینب علیجانی / 5 دی 1399

چاپ روی لیوان، چاپ طرح روی ماگ

چاپ روی لیوان و ماگ یکی از قسمت های پرطرفدار صنعت چاپ هست. احتمالاً شما هم چاپ روی لیوان سرامیکی با طرح های بامزه را در مغازه ها دیده‌اید. ممکن است برای مناسبی چاپ روی لیوان با طرح اختصاصی یا چاپ عکس هدیه گرفته باشید یا هدیه داده باشید. چاپ روی لیوان می‌تواند هر عکسی از شخصیت های فیلم و سریال گرفته تا عکس های شخصی باشد. برخلاف تصور عموم چاپ روی لیوان کار سخت و هزینه بری نیست و کاملاً برعکس است به همین دلیل بسیاری از بیزینس ها خدمات چاپ روی لیوان را ارائه می‌دهند. در ادامه تمام لوازمی که برای چاپ روی لیوان نیاز دارید را معرفی می‌کنیم.

چاپ لیوان یا ماگ چگونه انجام می‌شود؟

 چاپ لیوان و ماگ چیست؟ چگونه روی لیوان و ماگ چاپ انجام دهیم؟ لیوان‌های چاپی از جمله هدایایی است که در مناسبت‌های خاص از آن استفاده کرده و یا زمانی که قصد خرید هدیه برای عزیزانمان را داریم از آن استفاده می‌کنیم. به خصوص در محیط های کاری، لیوان‌ها و یا ماگ‌های چاپی می‌توانند از نظر کاربردی بودن، راحتی زیادی را برای کارمندان فراهم کنند. چاپ هر متن، شی یا عکس روی لیوان را چاپ روی لیوان می‌گویند. شرکت‌های بزرگ می‌توانند لوگوها و نشان‌های مخصوص  خود را روی لیوان‌ها چاپ کنند و برای تبلیغ آن‌ها را به عنوان کالاهای تبلیغاتی ارائه کنند. علاوه بر این، شرکتی که سمینارها و جلسات مهم را برگزار می‌کند، می‌تواند چای و قهوه را روی لیوان‌هایی با لوگوی خود سرو کند. بنابراین، آنها علاوه بر ایجاد تبلیغات خود، می‌توانند یک تصویر شرکتی مثبت برای بازدیدکنندگان ایجاد‌ کنند.

دستگاه چاپ لیوان و ماگ

دستگاه چاپ روی لیوان

اولین قدم برای چاپ روی لیوان گرفتن یک پرینتر سابلیمیشن است. گرفتن یک پرینتر در فرمت A4 کافی است. به دلیل اینکه فضایی که روی ماگ چاپ می‌شود کوچک است نیاز به دستگاه چاپ بزرگ نیست.

جوهر چاپ روی لیوان

چاپ روی لیوان به جوهر مخصوص نیاز دارد که بعد از واکنش دادن به دما به گاز تبدیل می‌شود و به پلیمر های پلی استر می‌چسبد. این مرحله ممکن است پیچیده به نظر برسد اما واکنشی بسیار ساده و سریع است.

چاپ عکس دلخواه روی ماگ

کاغذ چاپ روی لیوان

کاغذ مخصوص چاپ روی لیوان جوهر را جذب خودش می‌کند و بعد از گرما دادن طرح مورد نظر را روی لیوان یا ماگ منتقل می‌کند.

چسب ضد گرما

چسب ضد گرما برای چسباندن کاغذ پرینتر سابلیمیشن روی ماگ استفاده می‌شود. چسب ضد گرما می‌تواند دمای بالا را تحمل کند بدون اینکه خاصیت چسبندگی اش را از دست بدهد یا بسوزد.

پرس گرما لیوان

پرس گرما ماگ یا لیوان انواع مختلفی دارد اما برای شروع یک پرس ساده مناسب یک لیوان کافی است.

لیوان مخصوص چاپ

شما نمی‌توانید چاپ روی هر ماگی انجام دهید. لیوان مورد نظر باید برای چاپ سابلیمیشن آماده‌شده باشد و حتماً باید سفید رنگ باشد تا طرح مورد نظر با تمام رنگ ها رویش چاپ شود وگرنه رنگ ها با هم قاطی می‌شوند.

چاپ روی لیوان ماگ، چاپ طرح تولد روی لیوان

لوازم مورد نیاز برای چاپ روی لیوان زیاد نیستند و به راحتی می‌توان این کار را در یک فضای کوچک انجام داد. یادگرفتن چاپ روی لیوان برخلاف انواع دیگر چاپ سخت نیست و با کمی تمرین هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد. چاپ روی لیوان شیشه ای، چاپ روی لیوان سرامیکی، چاپ عکس دلخواه روی لیوان یا چاپ اختصاصی از جمله درخواست هایی هستند که در این حیطه کاری با آن رو به رو می‌شوید. چاپ لوگو و اسم شرکت روی لیوان به منظور کالا و هدایا تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند. آموزش چاپ روی لیوان را در مقاله های بعدی توضیح می‌دهیم. برای سفارش چاپ تبلیغاتی روی ماگ، لیوان سرامیکی، لیوان سفید، لیوان دسته دار، لیون رنگی و... در سایزهای مختلف می‌توانید با شرکت چاپ تورنگ تماس بگیرید.

طراحی و چاپ لیوان

انواع چاپ لیوان چیست؟

 در مجموع 3 نوع چاپ لیوان وجود دارد. ما آنها را برای شما فهرست کرده‌ایم.

 چاپ لیوان سفارشی

 چاپ لیوان سفارشی مدل چاپی است که بنا به درخواست شخص بدون هدف تبلیغاتی انجام می‌شود. چاپ بر روی لیوان و ماگ مطابق با درخواست مشتری انجام می‌شود. این مدل لیوان‌ها اغلب به عنوان هدیه خریداری می‌شوند. از سوی دیگر، لیوان‌هایی که برای کودکان کوچک ساخته می‌شوند، معمولاً دارای طرح‌هایی هستند که شامل شخصیت‌های کارتونی مانند سوپرمن و اسمورف‌ها هستند.

چاپ لیوان شبکه‌های اجتماعی

چاپ لیوان در شبکه‌های اجتماعی یک نوع لیوان با نشان یا لوگوی کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما است. استفاده از چاپ ماگ و لیوان با لوگوهای یوتیوب، فیسبوک، توییتر و گوگل بسیار رایج است.

 چاپ لیوان جادویی

لیوان جادویی هم توسط شرکت‌های بزرگ و هم افراد به طور مداوم ترجیح داده می‌شود. علت اینکه به آن لیوان جادویی می‌گویند این است که اگر مایع داغ وارد آن شود، رنگ لیوان به مرور تغییر می‌کند. به این ترتیب می‌توانید اطرافیان خود را با همچنین هدیه‌ای شگفت زده کنید.

طراحی چاپ روی ماگ، طراحی ماگ

چاپ ماگ چگونه انجام می‌شود؟

 قبل از اقدام به چاپ، باید طرحی را که می‌خواهید روی لیوان ظاهر شود مشخص کنید. اگر تصویری که تهیه کرده‌اید در حالت عمودی باشد، می توان از 3 روش چاپ در کنار هم روی یک لیوان استفاده کرد.
 لیوان هایی با رنگ سفید عموما در چاپ لیوان استفاده می‌شوند. با این حال، امکان چاپ روی لیوان های رنگی یا لیوان های بزرگ نیز وجود دارد.
 جنس لیوان معمولاً به عنوان سرامیک یا چینی ترجیح داده می‌شود. پس از اتمام تاچ‌آپ روی طرح، پرینت طرح از چاپگر جوهر با کاغذ سابلیمیشن گرفته می‌شود. از آنجایی که خروجی با دمای 200 درجه مواجه می‌شود، باید با یک نوار حرارتی روی شیشه ثابت شود و سپس در پرس قرار گیرد.
سپس ماگ را به دستگاه پرس برده و هم لیوان و هم کاغذ را به مدت 3 دقیقه در دمای 200 درجه پرس می‌کنند.
در پایان فرآیند، شیشه را با دقت جدا کرده و کاغذ و شیشه را از هم جدا می کنند. سپس سرد می‌شود و فرآیند به پایان می‌رسد.

چاپ سابلیمیشن بر روی لیوان

مزایای چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ با کیفیت بالا: چاپ لیوان با کیفیت بالا با استفاده از تکنیک چاپ سابلیمیشن به دست می‌آید.

کم هزینه: تکنیک سابلیمیشن مناسب‌ترین سیستم در بین سیستم‌های چاپ است. شروع چاپ با دستگاه پرس 40*50  و چاپگر مناسب برای چاپ امکان پذیر است.

تنوع محصول قابل چاپ: با تکنیک سابلیمیشن می‌توانید روی بسیاری از محصولات چاپ کنید. به عنوان مثال، چاپ را می توان روی بسیاری از محصولات مانند آینه، فندک، مدال، کلاه، ساعت، قاب گوشی اعمال کرد.

عدم نیاز به استفاده از قالب: در روش چاپ سابلیمیشن مانند سایر روش‌های چاپ نیازی به قالب نیست. به این ترتیب به راحتی می‌توان چندین چاپ را انجام داد. علاوه بر این، چاپ بیشتر هزینه زیادی برای شما ندارد.

مزیت هزینه در محصولات تبلیغاتی: با استفاده از این روش چاپ می‌توانید در تلاش های بازاریابی خود به طور مداوم لوگو یا نام شرکت خود را به مشتریان خود نشان دهید.

قیمت چاپ لیوان

قیمت چاپ لیوان و یا ماگ ممکن است با توجه به مواد مورد استفاده، تصویر یا متن استفاده شده در چاپ، ویژگی های طراحی و طرز کار متفاوت باشد، مانند چاپ کلاه، تی شرت.

جهت چاپ هدایای تبلیغاتی خود می‌توانید با مجموعه تورنگ در ارتباط باشید.

سفارش چاپ هدایای تبلیغاتی

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
ماهرخ،

با سلام ، عذر میخوام چاپ متن بدون عکس jpg ,فقط در دسترس بودن متن یا چاپ بر اساس شکل ماگ پسندیده شده در گوگل امکان پذیر هست ؟؟


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام ماهرخ عزیز. متاسفانه در مورد این موضوع اطلاعی نداریم، اگر در خصوص محصولات بسته بندی موجود در سایت ما سوالی دارید، در خدمتتان هستیم.

آرام ،

سلام میتوانیم عکس بدیم روی لیوان بزنن


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام آرام عزیز بله،امکان چاپ اختصاصی بر روی لیوان وجود دارد.

بهمنی،

سلام وقت بخیر من چندتاسوال داشتم یکی برای شروع این کار حدودا چقدسرمایه لازمه دوما چقدفضا لازم هستش وآیاآموزش خاصی نیاز هست از پاسخگوییتون ممنونم


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام دوست عزیز متاسفانه در رابطه با سرمایه و همچنین بازار کار این فعالیت اطلاعات دقیقی نداریم.

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله