آموزش ساخت فانوس کاغذی با کاغذ مومی

زینب علیجانی / 30 دی 1399

ساخت فانوس کاغذی چینی، ساخت فانوس کاغذی تزیینی

ساخت فانوس کاغذی یکی از ساده ترین کاردستی هایی است که می‌توانید درست کنید. با یادگرفتن اصول اصلی ساخت فانوس کاغذی خودتان می‌توانید بر اساس سلیقه و خلاقیت فانوس کاغذی چینی، فانوس کاغذی ژاپنی یا انواع فانوس کاغذی تزئینی بسازید. از این فانوس ها می‌توانید به‌عنوان دکوری روی میز یا آویز تزئینی استفاده کنید. فانوس کاغذی را می‌توان با انواع کاغذ رنگی و مقوا ساخت اما در این مقاله ما روش زیباتری را آموزش خواهیم داد که کاردستی شما را چند برابر جذاب‌تر خواهد کرد. استفاده از کاغذ مومی در ساخت فانوس کاغذی ایده خلاقانه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید انواع تزئینات را انجام دهید تا یک کاردستی خاص داشته باشید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت فانوس کاغذی

کاغذ مومی

قیچی

اتو

چسب نواری

چسب مایع

سیخ چوبی

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

آموزش ساخت فانوس کاغذی

در این آموزش می‌خواهیم از برگ ها و گلبرگ ها برای تزئین فانوس استفاده کنیم اما شما می‌توانید از تزئینات دلخواه خودتان استفاده کنید. قبل از هر چیز برگ ها و گلبرگ ها را میان دو کاغذ مومی بزارید و آن را اتو کنید. فقط اتو نباید مستقیماً با کاغذ مومی در تماس باشد تا وکس آن آب نشود بهتر است از روی یک پارچه یا حوله این کار را انجام دهید.

ساخت فانوس کاغذی ساده، ساخت فانوس با کاغذ

به جای گلبرگ می‌توانید از شکل هایی که با کاغذ رنگی استفاده کردید استفاده کنید. اتو کردن کاغذ مومی جلوه زیباتری به فانوس می‌دهد و باعث می‌شود شمع یا چراغ شکل برگ ها را روی دیوار نشان دهد و از همه مهم‌تر کاغذ ضخیم‌تر می‌شود و استحکام بیشتری خواهد داشت. بعدازاینکه طرح‌های موردنظرتان را آماده کردید با یک مقوا یا هر قالب مربعی دیگر اندازه‌ی دلخواه را مشخص کنید و همه ابعاد فانوس را با قیچی ببرید. حواستان باشد که هر چهار طرف فانوس باید به یک اندازه باشد.

فانوس کاغذی کاردستی، موزش ساخت فانوس کاغذی

حالا همه‌ی تکه‌های فانوس را کنار هم بزارید و با چسب نواری آن‌ها به هم بچسبانید. سعی کنید کاغذها روی‌هم قرار نگیرند و دقیقاً کنار هم باشند. این کار کمک می‌کند که چسباندن این کاغذ ها با چوب کنار هم راحت‌تر شود و از هم جدا نشود.

ساخت فانوس کاغذی، روش ساخت فانوس کاغذی

حالا که تمام صفحه‌های فانوس کاغذی مرتب کنار هم قرارگرفته‌اند برای استحکام بیشتر سیخ های چوبی را با چسب مایع یا تفنگی روی ضلع‌های فانوس بچسبانید. این مرحله اختیاری است. فانوس های شما بدون وجود این چوب ها هم همچنان زیبا و کاربردی خواهند بود.

آموزش فانوس کاغذی، طرز ساخت فانوس کاغذی

شما می‌توانید با قرار دادن یک شمع در این فانوس ها یا آویز کردن آن‌ها دور چراغ با یک نخ یا کاموا از نور زیبای آن‌ها لذت ببرید. این آموزش ساده ساخت فانوس شامل اصول پایه است و خودتان می‌توانید با قرار دادن هر طرح و جسمی لای کاغذ مومی (اکلیل، کاغذ رنگی، برچسب و...) فانوس های خاص و ویژه خودتان را بسازید.

توصیه می‌شود در هنگام خرید کاغذ به قیمت کاغذ و کیفیت آن توجه کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله