3 دلیل استفاده از گونی کنفی در باغداری و کشاورزی

زینب علیجانی / 29 بهمن 1399

بهتر است قبل از شروع این مقاله به چند سؤال متداول در رابطه با گونی کنفی پاسخ دهیم.

گونی کنفی چیست؟

کیسه کنفی از الیاف طبیعی کنف بافته می‌شود. کنف گیاهی است که در مناطق پرآب رشد می‌کند و به سراسر دنیا صادر می‌شود. گون کنفی از الیاف‌های دیگری هم ساخته می‌شود و نمونه‌های مصنوعی آن‌هم در بازار موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله " کیسه کنفی چیست؟ و چگونه ساخته می‌شود؟" مراجعه کنید.

آیا گونی کنفی باکیفیت است؟

کیفیت گونی کنفی متغیر است و بستگی به تولیدکننده کیسه کنفی و جنس الیاف طبیعی دارد. کیفیت‌های مختلف کیسه کنفی به دلایل متفاوتی استفاده می‌شوند و نیازی نیست برای کارهای معمولی کشاورزی از کیسه‌های محکمی که برای بسته بندی مناسب است استفاده شود.

کیسه کنفی چه بویی دارد؟

هرچه قدر کیسه کنفی ارزان‌تر باشد بوی بیشتری دارد و این بو صرفاً بد نیست اما یک بوی طبیعی و خاصی است که مردم معمولاً دوست ندارند روی محصولاتشان بمانند. گونی کنفی بسته بندی که کیفیت بیشتری داشته باشد کاملاً بو زدایی شده و آماده مصرف است.

آیا کیسه کنفی قابل بازیافت است؟

کیسه کنفی کاملاً قابل بازیافت و تجزیه در طبیعت است و یکی از بهترین پارچه‌ها و مواد دوست دار محیط زیست است به همین دلیل اخیراً در صنایع مختلف استفاده‌هایی زیادی از این کیسه می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین گونی کیسه کنفی

از چه نوع گونی کنفی باید در باغداری و کشاورزی استفاده کرد؟

برای خریداری کیسه کنفی مخصوص کارهای باغداری و کشاورزی باید کیسه‌ای را انتخاب کنید که با الیاف کاملاً طبیعی ساخته‌شده است. کیسه کنفی کشاورزی نباید سفید شده، رنگ‌شده یا ترکیب‌شده با مواد شیمیایی باشد. شما می‌توانید از ارزان‌ترین گونی کنفی برای این مصارف استفاده کنید زیرا کاملاً طبیعی هستند و بوی آن‌ها هم در اینجا اهمیتی ندارد.

محافظت از محصولات کشاورزی در برابر سرما با گونی کنفی

شما می‌توانید درختان، سبزی ها و گیاهان خود را با کیسه کنفی بپوشانید تا از خشک شدن آن‌ها توسط بادهای سرد جلوگیری کنید. این به معنی نیست که باید گیاهان را با گونی کنفی مومیایی کنید بلکه می‌توانید نوعی قفس دور سبزیجات و گیاهان بسازید تا از آسیب بادهای سرد جلوگیری کنید و برای درختان بزرگ‌تر کافی است یک‌لایه پارچه کنفی را روی آن‌ها پهن کنید.

گونی کنفی می‌تواند از محصولات باغداری و کشاورزی در برابر خورشید و روزهای داغ تابستان هم با ایجاد سایه محافظت کند.

 کیسه کنفی محصولات کشاوزی، چگونه از محصولات کشاورزی در برابر سرما محافظت کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از گونی کنفی از محصولات باغ در برابر حیوانات هم محافظت کنید. ساختن قفس های کنفی بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از ساختن قفس های توری یا سیم‌ خاردار است. حیواناتی با دیدن این کاور کنفی به سراغ محصولاتی که در دسترس تر هستند می‌روند و تلاش نمی‌کنند راهی برای ورود پیدا کنند.

مصارف گونی کنفی در باغداری و کشاورزی

سه موردی که در بالا مثال زده شد، سه مشکل اساسی باغداران و کشاورزان برای حفاظت از محصولاتشان است که همگی با کمک کیسه کنفی حل می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
محمد رضا،

جهت جلوکیری از سرما زدگی درخت پسته،میخاستم میشه استفاده کرد،برای باغ


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام محمدرضا عزیز. شما می‌توانید درختان، سبزی ها و گیاهان خود را با کیسه کنفی بپوشانید تا از خشک شدن آن‌ها توسط بادهای سرد جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله