داستان پشت کیسه های قهوه کنفی چیست؟

زینب علیجانی / 10 اسفند 1399

اگر از دوست داران قهوه هستید شاید برایتان جالب باشد که دانه های قهوه در سراسر دنیا معمولاً با کیسه کنفی بسته بندی می‌شوند. قدم زدن در انبار قهوه و نگاه کردن به انواع مختلف دانه های قهوه بسته بندی شده در کیسه کنفی یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که دوست داران قهوه می‌توانند با آن موجه شوند. کیسه های بسته بندی قهوه داستان جالبی دارند که در این مقاله در موردش حرف می‌زنیم.

کیسه کنفی قهوه

کیسه کنفی از الیاف گیاه کنف بافته می‌شود و به آن گونی چتایی یا کیسه جوت هم گفته می‌شود. الیاف کنف ارزان قیمت، نسبتاً نرم و بسیار بلند هستند به همین دلیل در ساختن کیسه و ساک دستی استفاده می‌شوند.

سریال روی بسته بندی قهوه چه معنی دارند؟

سازمان جهانی قهوه لازم می‌داند که هر کیسه کنفی قهوه شامل اعدادی شود که به کد ICO شناخته می‌شود. این شماره سریال کمک می‌کند بفهمیم که این کیسه قهوه دقیقاً از کجا آمده است؟ سه اعداد اول نشان‌دهنده کد کشور است. چهار عدد بعدی نشان‌دهنده‌ تولیدکننده یا مزرعه قهوه است. 4 عدد آخر نشان‌دهنده بخشی هستند که قهوه ازآنجا می‌آید. کد هر کشوری را به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید به‌عنوان‌مثال کیسه زیر متعلق به کشور کنیا است.

شماره سریال کیسه قهوه، معنی اعداد روی بسته بندی قهوه

بعد از تشخیص اعداد وقت قسمت جذاب ماجرا است. هر کیسه کنفی قهوه طرح خاصی دارد که نشان‌دهنده کشور، تولیدکننده، مزرعه‌ای است که قهوه ازآنجا می‌آید. در ادامه تعدادی از کیسه‌هایی که بیشترین توجه را به خودشان جلب کرده‌اند را معرفی می‌کنیم.

طرح روی کیسه های کنفی قهوه چه معنی می‌دهد؟

کیسه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید عکس قاره آفریقا را دارد طوری که انگار یک شخصی آن را با دست کشیده است و همین دقیق و آراسته نبودنش بخشی از جذابیت این کیسه محسوب می‌شود. مهم‌ترین قسمت این کیسه این است که برخلاف ظاهر قدیمی که دارد داخلش یک کیسه گرین پرو قرار دارد که طراوت و تازگی دانه های قهوه را حفظ می‌کند و از ورود حشرات و خراب شدن قهوه جلوگیری می‌کند.

کیسه کنفی قهوه، کیسه بسته بندی دانه قهوه آفریقا

در جزیره سن کریستوبال در گالاپاگوس شما علاوه بر پیدا کردن ایگوانا و لاک پشت زمینی، تعداد زیادی مزرعه قهوه می‌بینید. کیسه های کنفی قهوه این منطقه یک عکس لاک پشت رنگی بزرگ رویشان دارند. کیسه های کنفی قهوه گالاپاگوس هم یک لایه کاغذی درونشان برای محافظت بیشتر از قهوه و تازه نگه‌داشتن آن دارند.

کیسه بسته بندی قهوه کنفی، دانه قهوه گالاپاگوس

کیسه کنفی قهوه زیر بی‌شک یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد. این کیسه برای یکی از مناطق شهر سن خوزه در کاستاریکا به نام ترزو است. صلیب قرمز این طراحی یک نماد تجاری برای این منطقه موفق تولیدکننده قهوه است.

بسته بندی قهوه، بسته بندی کنفی قهوه

همان‌طور که می‌بینید هر کیسه کنفی بسته بندی قهوه‌ای طراحی منحصربه‌فرد خودش را دارد که داستان قهوه و اصالتش را بازگو می‌کند.

مشاهده و خرید آنلاین گونی کیسه کنفی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله