آموزش ساخت ساک دستی کادویی با کاغذ کرافت

زینب علیجانی / 11 دی 1399

احتمالا برای شما هم پیش‌آمده که قبل از یک مهمانی کل خانه را بگردید تا یک کاغذ کادو، پاکت هدیه یا ساک دستی مناسب پیدا کنید. البته همیشه این‌طور نیست که آدم آن‌قدر فراموش‌کار باشد اما این مسئله برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد. ممکن است ساک دستی کادویی با سایز مناسب برای هدیه موردنظر پیدا نکنید یا اصلا دوست داشته باشید یک کاردستی یا دست سازه خودتان را به عزیزانتان هدیه دهید. درهرصورت یادگرفتن ساخت ساک دستی کاغذی می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی به کمک شما بیاید. در این مقاله آموزش ساخت ساک دستی با کاغذ کرافت را قرار داده‌ایم که بسیار ارزان قیمت و در دسترس است ولی شما می‌تواند با دنبال کردن این مراحل از هر کاغذ یا مقوایی که می‌خواهید استفاده کنید و ساک دستی کاغذی کادویی را با سلیقه خودتان تزیین کنید.

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

 

لوازم مورد نیاز:

  • جعبه با سایز مناسب
  • کاغذ کرافت
  • قیچی
  • چسب
  • پانچ
  • روبان یا نخ کنفی

لوازم موردنیاز اختیاری:

  • چسب نواری کاغذی
  • کارتن یا مقوا ضخیم
  • مداد
  • رنگ
  • اسفنج گرد

آموزش ساخت ساک دستی کادویی با کاغذ کرافت

در نظر داشته باشید که اگر هدیه ای که برای کادو کردن انتخاب کرده‌اید وزن زیادی دارد باید کف و قسمت دسته های ساک کاغذی را محکم تر کنید. 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی
 

مرحله اول:

جعبه ای که انتخاب کردید را به‌صورت ایستاده روی کارتن یا مقوا ضخیم بزارید و دورش را با مداد خط بکشید. 

مرحله دوم:

مستطیلی که کشیدید را با قیچی ببرید و بر اساس الگویی که دارید یک مستطیل دیگر ببرید که کمی نازک تر از اولی باشد. حالا مستطیل دومی را به دو قسمت تقسیم کنید. مستطیل بزرگ اولی برای محکم نگه‌داشتن کف ساک دستی کاغذی و دو مستطیل کوچک‌تر برای محکم کردن دسته های ساک کادویی استفاده خواهد شد.

 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

مرحله سوم:

جعبه را روی یک ورق بزرگ کاغذ کرافت بزارید و طول کاغذ را طوری ببرید که از هر طرف جعبه 7 الی 8 سانتی‌متر کاغذ اضافه وجود داشته باشد.

مرحله چهارم:

یک سمت کاغذ کرافت را حدود 5 سانتی‌متر تا بزنید.

 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

مرحله پنجم:

حالا جعبه را لای قسمتی که تا زدید قرار دهید و ادامه کاغذ را دورش بپیچید به‌صورتی که درز کاغذ دقیقا در کنار ساک دستی کادویی قرار گیرد نه در جلوی آن. با استفاده از چسب درز کاغذ را محکم کنید. اگر چسب ماتیکی شما نمی‌تواند کاغذ را به‌خوبی محکم کند روی آن را با چسب کاغذی محکم کنید و بعد از مدتی که چسب ماتیکی سفت شد آن را جدا کنید. استفاده از چسب مایع توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث موج گرفتن کاغذ شود.
اگر می‌خواهید ساک دستی کادویی پهن تری داشته باشید، می‌توانید از همان جعبه یکسان استفاده کنید اما این بار به‌جای طول از سمت عرض جعبه کارتنی 7 یا 8 سانت اضافه بزارید.

 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

مرحله ششم:

حالا باید جعبه را طوری روی میز بزارید که قسمت های اضافی انتهای کاغذ کرافت به سمت شما باشند. سپس این کاغذ های اضافه را مثل یک کاغذ کادوی معمولی روی جعبه کارتنی تا بزنید و با چسب محکم کنید. ممکن است باز هم نیاز باشد که از چسب کاغذی استفاده کنید.

مرحله هفتم:

قبل از اینکه جعبه را از ساک کاغذی دربیاورید گوشه‌های آن را با نیشگون گرفتن تا بزنید. این کار باعث می‌شود وقتی جعبه را در میاورید ساک کاغذی کادویی کامل‌تر به نظر بیاید و گوشه های دقیق و صاف داشته باشد.

 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

مرحله هشتم:

اگر می‌خواهید ساک کادویی کاغذی را رنگ یا تزیین کنید باید در این مرحله انجامش دهید. در این تصاویر تنها از رنگ سفید و یک اسفنج گرد برای تزیین ساک دستی کاغذی استفاده شده است. شما می‌توانید از ماژیک و برچسب هم برای تزیین ساک دستی کرافت استفاده کنید. واقعیت این است که چگونگی انجام این مرحله تنها به سلیقه و علاقه‌های خودتان بستگی دارد.

مرحله نهم:

بعد از اینکه رنگ ها کاملا خشک شدند با احتیاط جعبه کارتنی را از ساک کاغذی دربیاورید. سپس گوشه های آن را درست مطابق عکس تا بزنید. نیازی نیست که خط تا را تا پایین پاکت کادویی ایجاد کنید، انجام این کار برای نیمه بالایی کافی است.

 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی 

مرحله دهم:

به یک سمت کارتن یا مقوایی که در مرحله دوم جدا کردید چسب بزنید.

مرحله یازدهم:

برای محکم کردن دسته های ساک کادویی کاغذی مستطیل‌های نازک را زیر قسمت تا شده داخل پاکت کرافت قرار دهید.

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

مرحله دوازدهم:

مستطیل بزرگ‌تر را در کف پاکت کادویی قرار دهید تا محکم شود و توانایی حمل وزن بیشتری را داشته باشد.

مرحله سیزدهم:

با استفاده از پانچ دو سوراخ در بالای ساک دستی کرافت ایجاد کنید. می‌توانید هر دو سمت را هم‌زمان پانچ کنید تا محل قرارگرفتن سوراخ ها با هم یکسان باشد. 

مشاهده و خرید کاغذ کرافت

مرحله چهاردهم:

دو تکه روبان یا نخ کنفی 25 سانتی‌متری جدا کنید (این اندازه می‌تواند بر اساس سلیقه شما تغییر کند) و هر انتهای روبان را از یک سوراخ رد کنید و با گره‌زدن آن‌ها را محکم کنید. اگر ربان یا نخ کنفی شما به حدی نازک است که حتی با گره‌زدن سر جایش نمی‌ماند، بهتر است میان سوراخ پانچ و کاغذ یک مهره رد کنید تا از رد شدن دسته ها جلوگیری کند.

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی 

آموزش ساخت ساک دستی کادویی کاغذی

درست کردن ساک دستی کادویی با کاغذ کرافت بسیار ساده و سریع است و مطمئناً با امتحان این روش دیگر هیچ‌وقت پاکت کادویی یا فانتزی نخواهید خرید.

مشاهده و خرید آنلاین ساک کاغذی 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله