ایده بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

حانیه محمدزاده / 10 مهر 1402

بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

در دنیای امروز که صنعت مد و زیبایی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و در پی آن فضای رقابتی سختی برای برندهای آرایشی وجود دارد، برندها باید به‌تمامی نکات ریزودرشت توجه کنند تا بتوانند در این فضا از رقبای خود پیشی بگیرند. زمانی که شما محصولی را تولید می‌کنید باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌خواهید آن محصول را به مشتریان معرفی کنید و ارائه دهید. قطعاً اولین چیزی که مشتریان از محصول شما می‌بینند، بسته‌ بندی آن است. پس بسیار مهم است که جذابیت کافی را برای آن‌ها داشته باشد و بتواند به‌خوبی محصول شما را معرفی کند.
در این مقاله سعی داریم تا نکات مهمی که برای بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی باید به آن توجه داشت را توضیح دهیم. پس حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ایده بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی فانتزی

 

دلیل اهمیت بسته بندی در صنعت لوازم آرایشی چیست؟

در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی، علاوه بر اینکه کیفیت محصول برای مشتریان اهمیت دارد، بسته بندی نیز از فاکتورهای بسیار مهم در خرید محصولات آرایشی است. بسته بندی محصولتان معرف برند شما است و شما با آن در بین مردم شناخته خواهید شد. به همین خاطر لازم است تا سعی کنید همواره به این موضوع توجه داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید تا نسبت به رقبا متمایز شوید.

نکاتی که باید در بسته بندی محصولات آرایشی به آن توجه کرد:

  1. نیاز مشتریانتان را بشناسید.
  2. از مواد قابل‌بازیافت استفاده کنید.
  3. به جزئیات طراحی بسته بندی توجه کنید.
  4. منحصربه‌فرد باشید.
  5. از بسته بندی مقاوم استفاده کنید.

نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید از یک بسته بندی ایدئال برای محصولات خود بهره ببرید. در ادامه برخی از ایده‌های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی را خواهیم گفت.

  • بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی با پاکت و جعبه کرافت

بسته بندی محصولات آرایشی با پاکت کرافت و جعبه کیبوردی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین بسته بندی ها است. شما می‌توانید آن‌ها را مطابق با سلیقه خود طراحی و تزیین کنید. برای مثال می‌توانید با استفاده از برچسب کاغذی فانتزی، نخ کنفی، تگ هدیه و یا کاغذ گیپور بسته بندی خود را تزیین کنید  و یک بسته بندی شیک و خاص داشته باشید.

مشاهده و خرید انواع پاکت کرافت

مشاهده و خرید انواع جعبه کیبوردی

پاکت بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
 
  • بسته بندی لوازم آرایشی با کاغذ

یکی دیگر از انواع بسته بندی های لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده از کاغذ بسته بندی است. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ کاهی، کاغذ سولفات، کاغذ پوستی و یا کاغذ کرافت یک بسته بندی به‌صرفه و شیک داشته باشید. همچنین هنگام ارسال سفارش‌ها برای مشتری می‌توانید آن را با یک پلاستیک حباب‌دار و یا پاکت پستی حباب‌ دار بپوشانید تا در هنگام حمل و نقل و جابه‌جایی آسیب نبینند.

مشاهده و خرید انواع کاغذ بسته بندی

کاغذ بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
ایده بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی


 

  • بسته بندی محصولات آرایشی با کیسه پارچه‌ای

یکی دیگر از بسته بندی های محبوب و فانتزی برای لوازم آرایشی و بهداشتی، کیسه‌های کوچک پارچه‌ای هستند. این کیسه ها در سایزهای متنوعی تولید می شوند و از بسته بندی های مینیمال و به صرفه هستند که طرفداران زیادی هم در بین برندهای آرایشی و بهداشتی دارند.

مشاهده و خرید کیسه پارچه ای


  

بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
 
ایده بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

  • بسته بندی محصولات آرایشی با جعبه اختصاصی

چنانچه قصد دارید از یک بسته بندی اختصاصی و منحصربه‌فرد استفاده کنید، جعبه‌های اختصاصی از بهترین گزینه‌ها هستند. شما می‌توانید طراحی اختصاصی برند خودتان را بر روی جعبه پیاده‌سازی کنید و از رقبای خود متمایز شوید.
در مجموعه تورنگ امکان طراحی و چاپ بر روی جعبه وجود دارد که می توانید از طریق لینک زیر نمونه کارها را مشاهده کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشاهده و سفارش انواع جعبه بسته بندی اختصاصی

بسته بندی اختصاصی لوازم آرایشی و بهداشتی
جعبه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

 

اگر می‌خواهید دررابطه‌با نکات مهم در طراحی بسته بندی محصولات آرایشی اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

راهنمای طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و زیبایی

حال که با انواع بسته بندی لوازم آرایشی آشنا شدید، باید به یک موضوع مهم دیگری نیز توجه کنید و آن هم بسته بندی سفارش‌ها برای مشتری است که معمولاً توسط پست و یا دیگر شرکت‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود.
در ادامه نکاتی که باید به آن توجه کنید را می‌گوییم که در انتخاب بسته بندی شما تأثیرگذار است.

نکات مهم بسته بندی لوازم آرایشی برای مشتری

هنگام بسته بندی لوازم آرایشی برای مشتری و تحویل به پست، بسیار مهم است که محصولات به‌خوبی محافظت شوند تا از آسیب‌های ناشی در هنگام حمل‌ونقل جلوگیری شود. در ادامه چند نکته که می‌تواند برایتان مفید باشد را خواهیم گفت.

  • مواد بسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

از بسته بندی استفاده کنید که می‌توانند در برابر سختی‌های حمل‌ونقل مقاومت کنند. موادی را انتخاب کنید که بادوام هستند و برای محافظت از لوازم آرایشی مناسب هستند.

  • اقلام را جداگانه بپیچید.

برای جلوگیری از خراشیدگی یا شکستن محصولات، هر یک از لوازم آرایشی را جداگانه در پلاستیک حباب‌دار یا کاغذ بپیچید. این کار به حفظ امنیت آن‌ها در بسته بندی کمک می‌کند و در نتیجه باعث جلب رضایت مشتریانتان می‌شود.

  • فضای درون بسته بندی را پر کنید.

هر فضای خالی داخل بسته را با مواد اضافی مانند پوشال پر کنید. این امر از جابه‌جایی لوازم آرایشی در حین حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند و خطر آسیب را به حداقل می‌رساند.

مشاهده و خرید انواع پوشال

اهمیت بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
 
  • درب لوازم آرایشی را محکم ببندید.

 اطمینان حاصل کنید که درب تمام محصولات محکم بسته شده‌اند تا از هرگونه نشتی جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از یک نوار پلاستیکی برای پوشش اطراف کلاهک‌ها استفاده کنید تا یک‌لایه محافظتی اضافی ایجاد شود.

  • بسته بندی را برچسب بزنید.

در صورت نیاز، به جعبه یا پاکت بسته بندی خود برچسب "شکننده" یا "بااحتیاط حمل کنید" را بچسبانید تا شخصی که بسته را تحویل می‌دهد، بداند که باید آن را بادقت حمل کند.

  • یک سرویس حمل‌ونقل قابل‌اعتماد انتخاب کنید.

یک سرویس حمل‌ونقل معتبر را انتخاب کنید که در حمل اقلام شکننده یا لوازم آرایشی تخصص دارد. این کمک می‌کند تا مطمئن شوید که بسته شما بااحتیاط و با خیال راحت تحویل داده می‌شود.

به‌طورکلی برای بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی برای ارسال به‌ویژه توسط پست، تا جای امکان سعی کنید از محصولات مقاوم استفاده کنید تا در هنگام جابه‌جایی آسیب نبینند. همچنین شما می‌توانید برای شخصی‌سازی و سفارشی کردن بسته بندی خود از راه‌های متنوعی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با چاپ لیبل برچسبی، محصولات خود را با آن تزیین و سفارشی کنید. همچنین اگر برای بسته بندی لوازم آرایشی از پاکت و یا جعبه کرافت استفاده می‌کنید، می‌توانید لوگو و طرح مدنظر خودتان را بر روی آن‌ها چاپ کنید و یک بسته بندی اختصاصی برای خودتان داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید با هزینه کمتری بسته بندی خود را سفارشی کنید، می‌توانید از لوازم چاپ دستی و مهر در فروشگاه ما خریداری کنید و با هزینه کمتری از یک بستر اختصاصی بهره ببرید.

مشاهده و خرید لوازم چاپ دستی و مهر

فروشگاه اینترنتی تورنگ به‌عنوان یکی از شرکت‌های چاپ و بسته بندی در ایران با بیش از 30 سال تجربه، بسیاری از محصولات بسته بندی را به‌صورت آنلاین نیز به فروش می‌رساند که شما می‌توانید باکیفیت مرغوب و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. همچنین امکان سفارش خدمات طراحی و چاپ نیز در مجموعه ما وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است به فروشگاه ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش مربوطه شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

تماس با ما


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

نحوه کار با دستگاه چاپ سیلک
نحوه کار با دستگاه چاپ سیلک

چاپ سیلک که به چاپ اسکرین نیز معروف است، یک فرایند چاپی است که از شابلون‌های توری برای انتقال جوهر به سطوح مختلف استفاده می‌کند. در این روش...

مطالعه مقاله
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید

طراحی بسته ‌بندی نقش حیاتی در موفقیت تجاری یک محصول دارد و اغلب به‌عنوان "لباس" محصول در نظر گرفته می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید محافظت از محصول...

مطالعه مقاله
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله