معرفی انواع لیبل لباس

حانیه محمدزاده / 7 دی 1402

چندین نوع لیبل لباس در صنعت پوشاک وجود دارد که در زندگی روزمره ما در همه‌جا حضور دارند. اگر شما صاحب یک برند لباس هستید، کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لیبل لباس برای شما یک امر ضروری است. ما در این مقاله به معرفی انواع مختلف لیبل لباس موجود در بازار امروز پرداختیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در این رایطه کسب کنید.

انواع لیبل لباس

  • برچسب لباس بافته شده
  • برچسب لباس گل‌دوزی شده
  • برچسب لباس چاپ شده
  • برچسب لباس انتقال حرارت
  • برچسب لباس اتویی
  • برچسب لباس برند
  • برچسب لباس مراقبت
  •  برچسب لباس سایز
  • برچسب‌های فلزی لباس
  • برچسب‌های لباس پی‌وی‌سی
  • برچسب‌های لباس لاستیکی
  • برچسب‌های لباس سیلیکونی
  • برچسب‌های لباس چرمی
  • برچسب‌های TPU
  • برچسب‌های لباس ساتن
  • برچسب لباس‌های نخی

سفارش چاپ اتیکت در انواع سایز

1. لیبل لباس بافته شده

لیبل‌ های بافته شده رایج‌ترین لیبل‌ های لباس هستند. این نوع لیبل شامل متن، حروف، اندازه‌ها، نمادهای شستشو، نشان‌ها یا الگوهای برند و غیره است. برچسب‌های لباس بافته شده شامل برچسب‌های بافت گل‌دوزی شده، برچسب‌های ساتن بافته شده و برچسب‌های بافتنی ژاکارد است که معمولاً روی دستگاه بافندگی بافته می‌شوند. علاوه بر این، برچسب بافته شده بادوام و لوکس است. دوم، دارای خطوط واضح و لمس نرمی است؛ بنابراین، ما فکر می‌کنیم این نوع برچسب لباس یک برچسب نسبتاً کاربردی و باکیفیت است. آنها برای انواع لباس، کت، پیراهن، ژاکت، کلاه، دستکش و اقلام بافندگی دست‌ساز مناسب هستند.

لیبل لباس بافته شده

 

2. لیبل لباس گلدوزی شده

در برچسب‌ های لباس گل‌دوزی شده معمولاً فونت کوچک‌تر و محکم‌تر است، بنابراین لوگو یا الگو سه‌بعدی به نظر می‌رسد. به‌علاوه حاشیه آن درزدار یا گل‌دوزی شده است؛ بنابراین فرسوده یا جمع نمی‌شود و طراحی بیرونی آن بسیار ظریف است. برچسب‌های لباس‌های گل‌دوزی شده به طرح‌های لباس شما درخشش می‌بخشد. برچسب‌های گل‌دوزی شده برای انواع لباس، شلوار جین، کلاه، ژاکت، لباس نظامی، یونیفرم و غیره مناسب است. پشت این نوع از برچسب عمدتاً شامل چسب حرارتی، نوارچسب، بدون پشتی (دوخت)، آهنربا، سنجاق ایمنی و غیره است.

3. لیبل لباس چاپ شده

برچسب‌ های لباس چاپی نیز همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست لیبل‌های پارچه‌ای چاپی هستند. آنها یک نوع رایج از برچسب‌ های لباس هستند. برچسب‌های لباس چاپی می‌تواند شامل لوگوها و نام‌های تجاری باشد که مستقیماً روی پارچه چاپ شده‌اند. این لیبل‌ ها نسبت به لیبل‌ های بافته شده زمان تحویل سریع‌تری دارند. قابل شستشو نیز هستند. علاوه بر این، دارای رنگ‌های غنی و زیبا و وضوح‌بالا هستند کارخانه‌های پوشاک بیشتر و بیشتر در حال چاپ برچسب‌های اصلی هستند. مواد اولیه آن نیز شامل روبان، روبان نخی، بافته، ساتن، پنبه و غیره است.

لیبل لباس چاپی

4. لیبل لباس های انتقال حرارت

برچسب لباس انتقال حرارت نیازی به دوختن روی لباس ندارد. فقط لایه پلاستیکی را جدا می‌کنیم و به‌راحتی می‌توان آن را در هر نقطه از لباس وصل کرد. درعین‌حال سازگار با محیط‌زیست است و پوست را تحریک نمی‌کند. آن‌ها می‌توانند جایگزین برچسب‌های چاپ شده یا بافته شده باشند. می‌توان لوگوهای مختلف برند، نام شرکت، الگوها و... را به آن اضافه کرد. درعین‌حال قابل شستشو هستند و به‌راحتی محو نمی‌شوند. از همه بهتر، آن‌ها ارزان هستند. برچسب‌های لباس انتقال حرارتی همچنین می‌توانند به رنگ گرادیان، براق، مات، جلوه‌های درخشان و غیره دست یابند؛ بنابراین برای برندهای لباس بسیار مناسب است. مانند لباس زیر، تیشرت، مایو، لباس ورزشی، ساق، جوراب، لباس زیر و... 

5 لیبل لباس اتویی

مواد اولیه این نوع لیبل معمولاً پنبه، پارچه جناغی، نمد و پلی‌استر هستند. درعین‌حال، ما می‌توانیم چسب‌های ذوب داغ را روی بسیاری از برچسب‌های لباس قرار دهیم. مانند برچسب‌های بافته شده، لیبل‌ های گل‌دوزی شده، برچسب‌های پی‌وی‌سی، لیبل‌های چرمی، برچسب‌های چاپی و غیره. در بین انواع مختلف برچسب لباس، لیبل لباس‌های اتویی چندان رایج نیستند. اما طرف‌داران خود را نیز دارند.

6. لیبل لباس برند

ما می‌توانیم برچسب لباس برند را به‌عنوان برچسب اصلی بر اساس لوگوی برند در نظر بگیریم. می‌توان از آن بر روی یقه پشت، کمر، جیب بالا، سرآستین تی شرت و غیره استفاده کرد. این برچسب‌ها سبک و هویت برند شما را از طریق نام‌ها، آرم‌ها، رنگ‌ها، اطلاعات تماس و غیره منعکس می‌کنند. آن‌ها می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. 
توصیه می‌کنیم برای برند خود یک برچسب بافته شده انتخاب کنید و فقط روی چند چیز تمرکز کنید. به‌عنوان‌مثال نام تجاری و لوگوی شما. ساده نگه‌داشتن این برچسب‌ها از نظر محتوا (اما از نظر طراحی غنی) کلید دستیابی به برچسب‌های مارک‌دار چشم‌نواز و به‌یادماندنی است. این نوع برچسب نیازی به اطلاعات اضافی ندارد.

سفارش چاپ اتیکت و مارک لباس

اتیکت لباس برند

 

7. لیبل لباس مراقبت

به‌طورکلی، برچسب‌ های لباس مراقبت را در زیر یا کنار برچسب اصلی در وسط یقه پشت / کمر یا در درز کناری می‌دوزیم. برچسب‌های مراقبت، برچسب‌ های اطلاعاتی هستند که روی لباس یا منسوجاتی که خریداری می‌کنید، یافت می‌شوند. این برچسب‌ها به ما می‌گویند که کالا از چه ماده‌ای ساخته شده است و همچنین ممکن است شامل دستورالعمل‌های خاصی برای تمیزکردن یا اتو باشد. این برچسب ممکن است هم نمادها و هم متن چندخطی را نمایش دهد؛ بنابراین استفاده از لیبل‌های چاپی برای این منظور عالی است.

اتیکت لباس مراقبت

 

8. لیبل لباس سایز

این ایده خوبی است که روی لباس خود برچسب سایز بگذارید و ما می‌توانیم برچسب‌ های لباس سایز را در هر جایی روی لباس قرار دهیم. اما معمولاً در کنار برچسب Care & Contents قرار دارند یا روی برچسب‌های برند چسبانده می‌شوند.

9. لیبل لباس فلزی

برچسب‌ های لباس فلزی یک اصطلاح عمومی برای برچسب‌های فلزی و محصولات پلاک هستند. اینها عمدتاً از مس، آهن، آلومینیوم، آلیاژهای روی، تیتانیوم، نیکل و فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند می‌توانیم از لیبل های فلزی روی لباس، کلاه، نشان‌ها، مدال‌ها و جاکلیدی استفاده کنیم. لیبل‌های فلزی بافت فلزی بسیار زیبایی دارند. از نظر رنگ یکنواخت و بادوام است؛ بنابراین تنها برای لباس کاربرد ندارند.

لیبل لباس فلزی

 

10. لیبل لباس PVC

لیبل PVC انعطاف‌پذیری خوبی دارد و فوق‌العاده نرم است و حتی می‌توانیم انتهای آن را به هم خم کنیم. سپس ضد آب، ضد روغن و غیر قابل پارگی هستند. می‌توانیم از آن‌ها روی لباس، زیر لیوانی، کلاه، کیف، آویز، دستبند و برچسب چمدان استفاده کنیم. برچسب‌های لباس PVC می‌توانند از چسب‌های Velcro و 3M به‌عنوان پشتیبان خود استفاده کنند. 

لیبل لباس pvc

 

11. لیبل لباس لاستیکی

لیبل های لباس لاستیکی شامل برچسب‌های لباس PVC و برچسب‌های لباس سیلیکونی است. برچسب لاستیکی لمس نرمی دارد و خاصیت ارتجاعی و خم شدنی دارد. آن‌ها بسیار بادوام هستند و به‌راحتی محو نمی‌شوند. ما سه‌راه برای چسباندن آن‌ها به لباس، کلاه و کیف داریم. اولین راه دوخت مستقیم است.  به‌عنوان راه دوم می‌توانیم نوارچسب را به پشت آن‌ها اضافه کنیم.

12. لیبل لباس سیلیکونی

برچسب‌ های لباس سیلیکونی نرم‌تر و بادوام‌تر هستند. لوگوها را می‌توان بر روی آن حک، برجسته و چاپ کرد. این  برچسب برای لباس، لوازم جانبی، تزیینات و غیره مناسب است. علاوه بر این، برچسب‌های سیلیکونی غیرسمی و بی‌ضرر هستند؛ بنابراین برای لباس کودکان، فنجان، حصیر، ظروف آشپزی، کلاه، دستبند، جاکلیدی و آویز موبایل بسیار مناسب است.

13. لیبل لباس چرمی

برچسب‌ های لباس چرم از چرم طبیعی، چرم مصنوعی PU/PVC، چرم میکروفایبر و غیره ساخته شده‌اند. آنها برای شلوار جین لباس، ژاکت، کلاه، کیف چرمی، کیف پول، مبلمان چرمی و غیره مناسب هستند. برچسب‌های چرمی عمدتاً  دوخته می‌شوند. 

14. لیبل لباس TPU

برچسب‌ های لباس شفاف نوعی برچسب TPU شفاف یا مات هستند. زیرا آن‌ها عمدتاً برای مایو، لباس زیر، لباس ورزشی و غیره استفاده می‌شوند. معمولاً روی آن لوگو یا نام برند، نمادهای شستشو، اندازه، کشور مبدأ و غیره چاپ می‌شود. تمام برچسب‌های لباس شفاف سازگار با محیط‌زیست و پایدار هستند.

15. لیبل لباس ساتن

برچسب‌ های لباس ساتن، همان‌طور که از نام آن پیداست، پارچه پایه این برچسب مانند لباس‌های ساتن نرم و لطیف هستند. علاوه بر این، آن‌ها  دارای کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند. برچسب لباس ساتن می‌تواند چاپ و بافته شود؛ بنابراین می‌توانیم آرم یا نام برند، الگو، متن، حروف، نمادهای شستشو، کشور مبنا و اندازه را روی آن ببافیم یا چاپ کنیم.

لیبل لباس ساتن

 

16. لیبل لباس نخی

برچسب‌ های لباس پنبه‌ای شامل برچسب‌های سایز، برچسب‌ های مراقبت، برچسب‌های اصلی پنبه‌ای و غیره است؛ بنابراین، برای لباس‌های بچه گانه، ژاکت، لباس‌های نخی و کتان عالی است. به همین ترتیب، برچسب‌ های لباس‌های نخی می‌توانند برچسب‌ های اصلی، برچسب سایز، برچسب برند و برچسب شستشو باشند. 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟
انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟

این مقاله به اشکال مختلف فناوری چاپ و مزایا و معایب هر سبک چاپ برای کاربر خود می پردازد. جهت خواندن این مقاله کلیک کنید.

مطالعه مقاله
مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدامیک بهتر است؟
مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدامیک بهتر است؟

استفاده از لیبل های مختلف می‌تواند نتایج مختلفی را ایجاد کند؛ بنابراین بسیار مهم است که برای محصولات خود لیبل مناسب انتخاب کنیم. ما در این مقاله به مقایسه و بررسی لیبل چاپی و بافت پرداختیم.

مطالعه مقاله
نکات مهم برای طراحی برچسب لباس (توضیح جامع)
نکات مهم برای طراحی برچسب لباس (توضیح جامع)

در این مقاله به نکات مهمی که باید قبل از سفارش طراحی برچسب لباس به آن دقت کنید، اشاره کردیم. لطفا جهت خواندن این مقاله کلیک کنید.

مطالعه مقاله