نکات مهم برای طراحی برچسب لباس (توضیح جامع)

حانیه محمدزاده / 30 دی 1402

پس از عبور از مهم‌ترین مانع ورود به تجارت پوشاک با مجموعه شگفت‌انگیز خود، وقت آن است که برچسب لباس برند خود را نیز طراحی کنید. تجارت پوشاک از بیرون آسان به نظر می‌رسد. بااین‌حال، هنگامی که وارد این تجارت می‌شوید، واقعاً متوجه مبارزه و رقابت شدید داخل آن خواهید شد. نام و لوگویی که به خط لباس خود می‌دهید امضای شماست. نام روی برچسب لباس به اندازه مجموعه کیفیت لباس شما مهم است. انتخاب نام برند لباس نسبتاً آسان است، اما انتخاب لوگو و برچسبی که روی آن گذاشته خواهد شد، یک پروسه پیچیده جدا است. لوگو باید روی برچسب لباس ظاهر خوبی داشته باشد. باید تصویری، معنادار، معتبر و معرف آنچه شما برای آن تلاش می‌کنید باشد.

سفارش برچسب لباس

برچسب‌ ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، مانند برچسب‌های پارچه‌ ای بافته شده، برچسب ‌های پارچه‌ای چاپ شده، برچسب ‌های انتقال حرارت، برچسب های کتان و غیره. می‌توانید باتوجه‌به برند و جنس خط لباستان، نوع برچسبی را که می‌خواهید انتخاب کنید. اگر نوع برچسب لباس اشتباهی را انتخاب کنید، کل تصویر خط لباس شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین، باید مزایا و معایب انواع مختلف برچسب‌های موجود را بسنجید. هزینه برچسب لباس نیز عامل مهمی است. برخی از برچسب ها گران هستند درحالی‌که برخی دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. رنگ‌ها و دقت در انواع مختلف برچسب ها نیز متفاوت است. پس از انتخاب نوع برچسب لباس، باید بفهمید که چگونه برچسب شما از بقیه متمایز خواهد شد.

سفارش طراحی و چاپ اتیکت لباس

برچسب لباس سفارشی

مواردی که باید قبل از سفارش برچسب لباس در نظر بگیرید:

  1. انتخاب رنگ برچسب: رنگی که برای برچسب استفاده می‌شود، چیزهای زیادی در مورد برند می‌گوید. شما باید رنگی را انتخاب کنید که روی لباس خودنمایی کند، به‌طوری‌که توجه را به خود جلب کند. برچسب لباس باید به‌گونه‌ای باشد که با لوگو ترکیب نشود. همه چیز باید به‌وضوح قابل‌مشاهده باشد. اگر به اندازه کافی شجاع هستید، رنگ‌های "پررنگ" را انتخاب کنید. انتخاب رنگ‌ها باتوجه‌به مجموعه فصلی ایده خوبی است.
  2. سادگی برچسب لباس را حفظ کنید: برچسب لباس شما باید ساده اما درعین‌حال منحصربه‌فرد باشد. همیشه خارج از چارچوب فکر کنید! یک لوگوی کوچک ساده می‌تواند تبدیل به یک معجزه بزرگ و امضای برند شما شود.
  3. انتخاب فونت برچسب لباس: فونت باید ساده و خوانا باشد اگر فونت نوشتاری پیچیده و شکسته‌ای را انتخاب کنید، مخصوصاً برای برچسب‌های بافته شده، ممکن است خواندن آن سخت باشد.
  4. شکل و اندازه: شکل و اندازه برچسب لباس به اندازه هر چیز دیگری مهم است. باید اندازه مناسبی داشته باشد تا روی لباس دیده شود و آن‌قدر بزرگ نباشد که بیش از حد توی چشم باشد. برچسب لباس باید فضای کافی داشته باشد تا نام و لوگو به‌وضوح روی آن چاپ یا بافته شود. شکل و برش آن باید ساده اما درعین‌حال کاربردی باشد.
  5. نوع جنس برچسب لباس: لیبل‌های بافته شده و لیبل ‌های چاپی را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد: داماسک، ساتن، تافته، پنبه، نایلون، پی‌وی‌سی، چرم و غیره. یک مشتری همیشه یک پیراهن باکیفیت خوب را به‌خاطر می‌آورد، بنابراین یک برچسب لباس باکیفیت را نیز به‌خاطر می‌آورد. هرگز برچسب لباس را نادیده نگیرید!
  6. سبک: شما باید تصمیم بگیرید که چه سبکی برای لیبل های خود می‌خواهید. مدرن، قدیمی یا سبک دیگر. سبکی که انتخاب می‌کنید بخشی از تصویر برند شما می‌شود، بنابراین سعی کنید سبکی را انتخاب کنید که با خط لباس شما اشتراک داشته باشد تا بتواند هویت برند قوی ایجاد کند. برای هر برندی ضروری است که هویتی متمایز در بازار داشته باشد که بتوان برند را با آن شناخت. تقویت هویت شما مأموریت شما برای مشتریانی است که قرار است از طریق خط لباس خود به آنها خدمت کنید.
  7. محل قراردادن برچسب: همان‌طور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، قراردادن برچسب بسیار مهم است. اگر می‌خواهید متمایز شوید، سعی کنید جایی مناسب برای برچسب لباس خود پیدا کنید. قراردادن برچسب به‌خودی‌خود بسیار مهم است.
  8. اطلاعات "درست" روی برچسب: اطلاعات روی برچسب لباس بسیار مهم است، زیرا به مصرف‌کنندگان ایده‌ای در مورد نحوه کار با لباس می‌دهد. مقدار اطلاعات داده شده روی برچسب نیز به نوع برچسبی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر برچسب پارچه ای چاپی را انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید زیاد روی آن بنویسید، زیرا نوشته خیلی واضح نخواهد بود. اگر نیاز به قراردادن جزئیات شستشو یا سایر جزئیات مربوط به کار دارید، باید نوع مناسب برچسب را انتخاب کنید تا  نوشته واضح و خوانا باشد. به‌منظور متمایزشدن، می‌توانید به‌جای دستورالعمل‌های معمول، چیزی خنده‌دار یا جالب در مورد لباس بنویسید.

سفارش چاپ مارک لباس


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟
انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟

این مقاله به اشکال مختلف فناوری چاپ و مزایا و معایب هر سبک چاپ برای کاربر خود می پردازد. جهت خواندن این مقاله کلیک کنید.

مطالعه مقاله
مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدامیک بهتر است؟
مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدامیک بهتر است؟

استفاده از لیبل های مختلف می‌تواند نتایج مختلفی را ایجاد کند؛ بنابراین بسیار مهم است که برای محصولات خود لیبل مناسب انتخاب کنیم. ما در این مقاله به مقایسه و بررسی لیبل چاپی و بافت پرداختیم.

مطالعه مقاله
معرفی انواع لیبل لباس
معرفی انواع لیبل لباس

در این مقاله به معرفی انواع لیبل لباس پرداختیم و ویژگی ها و مزایای هرکدام آن ها را بررسی کردیم. اگر شما صاحب یک برند لباس هستید، کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لیبل لباس برای شما یک امر ضروری است.

مطالعه مقاله