مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدامیک بهتر است؟

حانیه محمدزاده / 2 بهمن 1402

لیبل ها معمولاً به دو روش زیر تولید می‌شوند:

  1. بافت با ماشین آلات نساجی
  2. چاپ برروی پارچه

این روش‌های تولید سبب شده این لیبل ها مزایا و معایبی نسبت به هم داشته باشند.

  • مقاومت لیبل های بافته شده در برابر شست‌وشو و نور بالاتر است؛ بنابراین ماندگاری بیشتر و فرسودگی کمتری نسبت به مدل‌های چاپ شده دارند.
  • دوخت و نصب لیبل های بافت بر روی کار  آسان‌تر است؛ بنابراین ایستادگی و ظاهر زیبایی به کار می‌دهند.
  • قیمت تمام شده لیبل های چاپی نسبت به بافت کمتر است.
  • تنوع  رنگ به‌کاررفته در هر دو مدل بالاست اما در نوع چاپی به دلیل چاپ سطحی بر روی پارچه بعد از مدتی کم‌رنگ شده و زیبایی کار از بین می‌رود.

لیبل چاپی

سفارش طراحی و چاپ اتیکت

مقایسه لیبل چاپی و بافت، کدام یک بهتر است؟

استفاده از لیبل های مختلف می‌تواند نتایج مختلفی را ایجاد کند؛ بنابراین بسیار مهم است که برای محصولات خود لیبل مناسب انتخاب کنیم. اولین قدم خود را می‌توانیم با مقایسه لیبل چاپی و لیبل بافت شروع کنیم. کدام یک بهتر است؟
در لیبل های چاپی معمولاً مواد اولیه‌هایی مثل ساتن، پنبه و پلی‌استر استفاده می‌شود.
لیبل ‌های چاپی می‌توانند شامل نام‌های تجاری و آرم‌هایی باشند که به‌صورت دیجیتالی مستقیماً روی مواد اولیه چاپ می‌شوند. در این لیبل های چاپی محدودیتی برای استفاده از رنگ‌ها وجود ندارد. این ویژگی بسیار خوب است؛ بنابراین می‌توانیم طرح‌های شگفت‌انگیزی روی لیبل ایجاد کرده و به محصول وصل کنیم.

استفاده از لیبل چاپی برای ما سودمند است؛ زیرا می‌توانیم تصاویری چشمگیر بر روی لباس‌های خود ایجاد نصب کنیم. دقت به نکات جزئی و ریزبین بودن این اطمینان را ایجاد می‌کند که مصرف‌کنندگان به کیفیت ما ایمان و ثبات داشته باشند. 

لیبل های چاپ شده فوق‌العاده قابل‌اعتماد هستند و می‌توانیم مطمئن باشیم که دقیقاً همان چیزی که طراحی کرده‌ایم و انتظار داریم به دستمان می‌رسد. تمام جزئیات پیچیده‌ای که در طراحی ما موجود است در لیبل چاپی به‌خوبی انجام می‌شود.

لیبل ها حتی اگر چاپ شده باشند در برابر شستشو مقاوم هستند. اگر طراحی و روند تولید یک لیبل به‌درستی انجام شود، استفاده از لیبل لباس یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند است. اطمینان حاصل کنید که شرکت تولیدکننده اتیکت از مواد اولیه و دستگاه‌های مناسب برای تولید لیبل استفاده می‌کند.

علاوه بر لیبل چاپی اشکال مختلفی از لیبل های بافته شده برای تبلیغ نام تجاری موجود است. لیبل‌های بافته شده نیز در تجارت نساجی محبوب هستند. همیشه باید سعی کنیم لیبل لباس مناسبی را انتخاب کنیم که برای محصولات ما مناسب باشد. بنابراین، ما لیبل های زیادی برای انتخاب داریم، کافی است یکی از آن‌ها را امتحان کنیم.

لیبل بافته شده

 

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، لیبل های مختلف نتیجه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند تا بتوانیم مطمئن شویم که لیبل لباس مناسب را انتخاب می‌کنیم. برای انتخاب بهتر می‌توانیم لیبل چاپی و لیبل بافته شده را مقایسه کنیم.

  1. هزینه: لیبل‌ های چاپی معمولاً ارزان‌ترین انتخاب‌ها هستند؛ زیرا چاپ آن‌ها آسان است. لیبل ‌های بافته شده روی ماشین بافندگی تولید می‌شوند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند، به این معنی که گران‌تر هستند و مواد باید از دوام بیشتری برخوردار باشند. لیبل های بافته شده گران‌تر هستند، اما در هدف و اهمیت لباس متفاوت هستند.
  2. ماندگاری: به نظر می‌رسد لیبل های بافته شده بیشتر از لیبل های چاپ شده دوام می‌آورند. بالاخره بادقت دوخته می‌شوند و چاپ نمی‌شوند تا مقاومت بیشتری داشته باشند.
  3. کیفیت: متوجه خواهید شد که طراحان لوکس رده‌بالا بیشتر از لیبل های بافته شده استفاده می‌کنند. به این دلیل است که لباس‌های ما را گران‌تر نشان می‌دهند و حسی لوکس به ما می‌دهند. اما لیبل هایی که به‌درستی چاپ شده‌اند نیز همان ظاهر حرفه‌ای را در لباس‌های سبک می‌دهند.
  4. نام‌های تجاری، اطلاعات تماس و آدرس‌های وب معمولاً همان چیزی است که شما از یک لیبل بافته شده انتظار دارید؛ اما ازآنجایی‌که آن‌ها به‌اندازه کافی و به‌اندازه لیبل چاپی دقیق نیستند و نمی‌توان کلمات و جملات ریز را به آن‌ها اضافه کرد بهتر است برای طرح‌ها و جملات ریز از لیبل چاپی استفاده کنیم. درحالی‌که لیبل های چاپی قادر به ترکیب صدها رنگ برای ایجاد طرح‌های پیچیده و پیشرفته در یک فضای محدود هستند. بنابراین، ما گزینه‌های زیادی برای انتخاب داریم، فقط کافی است یکی از آن‌ها را بر اساس نیاز خود امتحان کنیم.

شرکت تورنگ نیز در تولید انواع لیبل چاپی و لیبل بافته شده ماهر بوده و از تجربه بالایی برخوردار است. شما می توانید برای سفارش طراحی و چاپ اتیکت پارچه ای به وبسایت ما مراجعه کنید.

سفارش طراحی و چاپ اتیکت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟
انواع تکنیک‌ های چاپ لیبل لباس چیست؟

این مقاله به اشکال مختلف فناوری چاپ و مزایا و معایب هر سبک چاپ برای کاربر خود می پردازد. جهت خواندن این مقاله کلیک کنید.

مطالعه مقاله
نکات مهم برای طراحی برچسب لباس (توضیح جامع)
نکات مهم برای طراحی برچسب لباس (توضیح جامع)

در این مقاله به نکات مهمی که باید قبل از سفارش طراحی برچسب لباس به آن دقت کنید، اشاره کردیم. لطفا جهت خواندن این مقاله کلیک کنید.

مطالعه مقاله
معرفی انواع لیبل لباس
معرفی انواع لیبل لباس

در این مقاله به معرفی انواع لیبل لباس پرداختیم و ویژگی ها و مزایای هرکدام آن ها را بررسی کردیم. اگر شما صاحب یک برند لباس هستید، کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لیبل لباس برای شما یک امر ضروری است.

مطالعه مقاله