نوآوری های خاص در صنعت بسته بندی

تورنگ / 28 آذر 1397

امروزه شرکت ها در تلاش هستند تا از تکنولوژی ها استفاده کنند و راه های بهتری را در هر صنعتی که هستند به کار بگیرند تا هم زندگی راحت تری را برای مصرف کنندگان به وجود آورند و هم خودشان برای حفظ محیط زیست و کمتر آلوده کردن آن قدمی بردارند. در این مقاله نوآوری های خاصی را می خوانید که شرکت ها در صنعت بسته بندی استفاده کردند.

بایوپلاستیک خاص، جایگزین میکروبیدها Bio-on از فعالان بایوپلاستیک باکیفیت عالی در ایتالیا، اعلام کرد که نخستین فاز آزمایشی خط جدید تولید نوع خاصی از بایوپلاستیک‌ها را راه‌اندازی کرده است. این بایوپلاستیک ویژه که PHAs نام دارد، 100درصد طبیعی و زیست تخریب‌پذیر است که می‌توان از آن‌ها برای تولید میکروبیدها در صنایع آرایشی استفاده کرد.

نرم‌افزار iC3D برای طراحی لیبل ‌های اسلیو و پاکت‌های ایستاده

شرکت متخصص بسته‌ بندی ‌های انعطاف‌پذیر، Osiopack، از نرم‌افزار طراحی بسته‌ بندی iC3D تولید شرکت Creative Edge Software برای طراحی و نمونه‌سازی لیبل خود استفاده کرد. شرکت از این نرم‌افزار برای تصویرسازی واقعی لیبل شرینک استفاده کرد. ویژگی‌های خاص نرم‌افزار شامل Shape Modeller و Opsis مزیت‌های ویژه‌ای برای طراحی داشتند.

بازیافت دوباره فیلم‌های چندلایه بسته بندی در APK

Royal DSM شرکت جهانی دانش‌محور فعال در زمینه سلامتی، تغذیه و زندگی پایدار با همکاری APK، گام‌های بزرگی را در جهت افزایش مزیت‌های فیلم‌های چندلایه بسته بندی برداشته‌اند. این کار باعث کاهش ضایعات غذایی می‌شود. بسیاری از فیلم‌های چندلایه غیرقابل نفوذ برای بسته‌بندی موادغذایی شامل ترکیبی از PE و PA6 هستند. PE به عنوان مقاوم در برابر رطوبت و PA6 به عنوان محافظ در برابر اکسیژن باعث افزایش طول عمر محصول غذایی می‌شوند.

 

بسته بندی مواد غذایی

شکر درون درب بطری به جای خود نوشیدنی

شرکت تولیدکننده نوشیدنی‌های باکیفیت، گامی به سوی بسته‌ بندی ‌های خلاقانه برداشته تا به جنگ مبارزه با شکر برود آن هم با کمک یکی از ماهرترین تولیدکنندگان بطری‌های شیشه‌ای در انگلستان. شرکت Kolibri Drinks از Boatson Clark برای طراحی و تولید بطری‌‌ای که به مصرف‌کنندگان امکان کنترل میزان شکر در نوشیدنی‌شان را می‌داد کمک خواست. به جای این که شکر داخل خود نوشیدنی باشد، درون درب بطری قرار گرفته است و مشتری می‌تواند به میزان دلخواه آن را به نوشیدنی خود اضافه کند.

 

بسته بندی خاص نوشیدنی

ترکیب لیبل و کدگذاری برای کنترل عملیات ارسال کالا

 شرکت UPM Raflatec با افزودن لیبل هوشمند Raf More به فرآیند بازیافت خود با نام‌ Rafcycle، قادر خواهد بود تا فرآیند جمع‌آوری ضایعات از مشتریانش را بهبود بخشد. لیبل‌های هوشمند که به ظروف بازیافتی اضافه می‌شوند به وسیله یک اپ موبایلی اسکن می‌شوند تا مشخص شود که این بسته ضایعات قابل حمل است یا نه.

 

لیبل گذاری روی بسته بندی محصولات

 

فیلم شفاف قابل بازیافت  Encore برای پاکت‌های ایستاده شرکت Bemis به تازگی از آخرین نوآوری‌ های خود پرده‌برداری کرد، فیلم قابل بازیافت Encore Ultra clear فناوری به کار رفته ماده اولیه قابل بازیافت است که در آن قسمتی از بسته بندی شفاف است و باعث ایجاد جذابیت در قفسه و پایداری زیست ‌محیطی می‌شود.

شرکت Henkel و بسته‌بندی شوینده‌ ها

Henkel با شرکت Waste Free Oceans شراکت خود را آغاز کرد تا با جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها و تبدیل آن‌ها به میلیون‌ها بطری مورد استفاده در برند محصولش یعنی Lovables برای محیط زیست قدم بزرگی بردارد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله