مصرف های کاغذ کرافت در خانه

امیر مختاری / 1 دی 1398

ابزار ها و سازه های مختلف بسته بندی، هم چون نایلون، نایلکس، کاغذ کرافت، کیسه های پلی پروپیلن، کیسه های برنج، کیسه های پارچه ای و در نهایت گونی های معروف و شناخته شده که در گذشته برای بسته بندی و حمل و نقل برنج به کار می رفتند، هر کدام مصرف، ویژگی و کاربرد خاص و ویژه ی خود را دارند.

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ کرافت

بر خلاف باور و دیدگاه عموم، همه ی مورد های بسته بندی که در بالا یاد شد، افزون بر کاربرد بسته بندی و نگه داری محتوای داخلشان (مواد غذایی، میوه، حبوبات، برنج، غلات و نمونه های مشابه)، کاربرد های گسترده و فراوانی در کار های روزمره که در خانه انجام می گیرند، دارند.

کرافت

بی اطلاعی و عدم آگاهی نسبت به کاربرد و استفاده ی شیوه های بسته بندی و استفاده ی دوباره از بسته بندی های مختلف هم چون نایلون، کاغذ کرافت و کیسه های برنج، سبب شده تا این گونه های بسته بندی پس از یک بار مصرف، دور انداخته شوند. شیوه ای که نه تنها برای اقتصاد خانواده مفید و به صرفه نیست، که در بلند مدت به آسیب رساندن به جامعه، محیط زیست، اقتصاد کشور و دیگر بخش و زمینه های مرتبط، می انجامد.

پس نگارنده بر آن شد تا در مجموعه یادداشت هایی جداگانه، به تحلیل و پردازش کاربرد و استفاده های مختلف گونه های متفاوت بسته بندی (به ویژه کاغذ کرافت، نایلون، کیسه برنج و کیسه های پلی پروپیلن) در خانه و خانه داری، بپردازد.

کاغذ کرافت

این یادداشت به بررسی و آنالیز کاربرد های کاغذ کرافت در کار های روزمره ی منزل نگاه دارد.

استفاده از کاغذ کرافت برای جلد کردن دفتر

کاغذ کرافت به دلیل مقاومت، سادگی، رنگ مناسب و جنس خوبی که دارد، یکی از گزینه های کاربردی و مفید برای جلد کردن کتاب و دفتر کودک ودانش آموز به کار می رود. البته این درباره ی موردی است که کاغذ کرافت پیش از این برای نگه داری موادی مانند گوشت و ماهی که اثری از محتوا بر روی کاغذ باقی می گذارند، استفاده نشده باشد.

کاغذ کرافت

<استفاده از کاغذ قهوه ای کرافت برای نقاشی کردن و یادداشت

در این مورد سالم بودن کاغذ کرافت چندان اهمیت ندارد. تنها کافی است که کاغذ ساده و بدون طرح باشد. شما می توانید کاغذ مورد نظر را در اختیار کودک و فرزند خود قرار دهید تا از آن به عنوان صفحه ای برای نقاشی، طراحی، خوش نویسی و یادداشت کردن، استفاده کند. با این کار شما اطمینان خواهید داشت که اگر کاغذ را دور انداختید، به اندازه ی کافی از آن بهره برده اید.

استفاده از کاغذ کرافت برای پوشاندن سطح و زمینه های مختلف

هم چنین می توانید از کاغذ کرافت برای پوشاندن سطح و زمینه های مختلف در خانه استفاده کنید. برای نمونه می توانید از کاغذ کرافت برای پوشاندن پشت شیشه، پنجره و هر سطح نمایان و شفافی که تمایل دارید پوشانده شود، استفاده کنید.

کاغذ کرافت به دلیل مقاومت نسبی در برابر رطوبت، هم چنین گزینه ی خوبی برای پوشاندن سطح ابزار و وسیله های موجود در انباری به کار می رود. با این کار شما اطمینان خواهید داشت که وسیله ی موجود در انباری نسبت به جذب گرد، خاک، غبار و رطوبت، مقاومت و ایمنی نسبی خواهد داشت.

کاغذ کرافت

افزون بر دو مورد یاد شده، می توانید از کاغذ کرافت برای بسته بندی وسیله و سازه های شیشه ای خود و پوشاندن و پر کردن جعبه ی حاوی سازه های شیشه ای و پلاستیکی (لیوان، استکان، بشقاب و دیگر نمونه های همانند)، استفاده کنید.

در نهایت اگر هیچ یک از گزینه های یاد شده به کار شما نیامد، می توانید از کاغذ کرافت برای پاک و تمیز کردن سطح های شیشه ای مختلف هم چون پنجره و یا شیشه ی اتومبیل، استفاده کنید. پیش از این مورد اطمینان حاصل کنید که کاغذ کرافت یاد شده به بوی ماهی و گوشت، آغشته نباشد که البته به کاغذی دیگر برای پاک کردن آلودگی ایجاد شده نیاز خواهید داشت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله