چند نکته درباره ی استفاده از کاغذ کرافت

مهسا موسوی / 27 بهمن 1398

با وجود گسترش و پیشرفت تکنولوژی و صنعت چاپ و بسته بندی, هنوز می بینیم که مردم و مصرف کننده ها چندان تمایل و انگیزه ای برای استفاده از روش و ابزار های مدرن و جدید بسته بندی ندارند و بیشتر به استفاده از بسته بندی های پیشین و رایج در گذشته هم چون کیسه های پلاستیکی, نایلون و نایلکس و دیگر مشتقات پلیمری, رغبت نشان می دهند.

حال پرسشی که مطرح می شود, این است که چرا مردم و مصرف کننده ها هنوز تمایل و رغبتی برای استفاده از روش و ابزار های نوین بسته بندی هم چون کاغذ کرافت, پاکت و کیسه های کاغذی, کیسه و بسته بندی های پارچه ای و پلی پروپیلن نشان نمی دهند و نسبت به آنها بی اطلاع هستند؟

در این مقاله سعی داریم تا با پرداختن به مقایسه ای میان امتیاز های کیسه و پاکت های کرافت نسبت به کیسه و بسته بندی های پلاستیکی, نایلونی و پلیمری, مصرف کننده و دیگر افرادی را که به هر گونه ای با این مسئله و موضوع های مشابه در تماس هستند، نسبت به امتیاز و فایده های استفاده از کیسه و پاکت های کرافت و کاغذی آگاه سازیم. پس اگر شما هم هنوز درک و آگاهی چندانی درباره ی امتیاز و فایده های استفاده از پاکت کرافت یا مضرات استفاده از کیسه و پاکت های پلاستیکی ندارید, با ما همراه شوید.

بسته بندی محصول

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ کرافت

کیسه و پاکت های کاغذی و کرافت مقاومت بیشتریی دارند. گرچه برای میوه و کالاهای بزرگ و حجیم مانند هندوانه, بهترین گزینه، هم چنان همان کیسه های بزرگ و مقاوم پلاستیکی هستند، اما تجربه و البته صنعت بسته بندی ثابت کرده است که کیسه های کاغذی و پاکت های کرافت، برای کالا های کوچک هم چون شیرینی، نان و گوشت و ماهی، مناسب تر هستند. اگر بخواهیم در یک جمله شرح دهیم، باید بگوییم که گرچه بسته بندی های پلاستیکی هم چون کیسه ها و گونی های پلاستیکی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و کش آمدن دارند، ولی چون از نظر سلامت و کیفیت بسته بندی امتیاز کم تری از کیسه و بسته بندی های کاغذی و پاکت های کرافت می گیرند، نمی توان آن ها را بسته بندی عالی به شمار آورد و در نهایت این بسته بندی و پاکت های کاغذی هستند که از هر نظر، مناسب و خوب به شمار می روند.

با وجود این که کیسه و بسته بندی های پلاستیکی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و پارگی دارند، ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، کیسه و پاکت های کاغذی مقاوم تری نیز تولید شده اند که از هر نظر در برابر رطوبت و فرسایش، مقاوم و پایدار هستند و این موضوع نشان می دهد که بسته بندی های کاغذی نقش برجسته و پر رنگی در صنعت بسته بندی آینده خواهند داشت.

کیسه و بسته بندی های کاغذی هم چنین از نگاه فرآیند مصرفی نیز امتیاز و صرفه های بیشتری نسبت به کیسه های پلاستیکی دارند. این کیسه ها پس از مصرف وارد چرخه و سیکل بازیافت می شوند و چون بازیافت آن ها نسبت به کیسه های پلاستیکی و نایلونی هزینه بر و پر مصرف نیست، دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و به چرخه ی تولید باز می گردند که البته عموم جامعه از امتیاز و فایده های مادی و محیطی آن بهره مند خواهد شد.

پاکت کرافت

در پایان لازم است یادآوری کنیم که نهاد های قانون گذار و مرتبط با صنعت و تجارت، نقش پر رنگی در سیاست گذاری، فرهنگ سازی و هموار ساختن مسیر و راه استفاده از کیسه های کاغذی دارند که اگر نادیده انگاشته شود، تلاش و کوشش صنعت بسته بندی برای ایجاد فرهنگ استفاده از این کیسه ها، راه به جایی نخواهد برد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله