کاپ کیک و مورد مصرف آن

مهسا موسوی / 7 اسفند 1398

گرچه عموم مردم و مصرف کننده ها کاپ کیک را به عنوان ظرف و کاوری برای پوشش و بسته بندی کیک و فرآورده های مشابه و وابسته به آن می دانند، با این حال تجربه، شیوه ی مصرف و کاربرد های مختلفی برای کاپ کیک یا همان مافین تعریف شده است که شاید خیلی از مصرف کننده ها از این موضوع بی اطلاع باشند و در نتیجه نتوانند مصرف و تجربه های بهتری از کاپ کیک داشته باشند.

کاپ کیک که دستاورد و هدیه ی پیشرفت تکنولوژی و انقلاب های صنعتی (به خصوص صنعت چاپ) به شمار می رود، کاربرد هایی فراتر از تصور و شناخت مصرف کننده ها و خریدار ها دارد. کاپ کیک در مراسم ها، مجلس ها، جشن ها، شادی ها و البته غم و ناراحتی ها، کاربرد ویژه ای دارد. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی و تحلیل کاربرد های مختلف کاپ کیک یا همان مافین بپردازیم.

کیک فنجانی

مشاهده و خريد آنلاين کپسول کیک

کاپ کیک در مراسم های شادی

همان گونه که می دانید، کیک همواره جزو و عنصر جدایی ناپذیر هر گونه مراسم و مجلس شادی و سرور بوده و هنوز هم هست. در جهان امروزی مردم و مصرف کننده ها بیش از هر چیز به سفارشی سازی، کالا و فرآورده های فردی و انفرادی اهمیت و توجه می دهند. کاپ کیک به این دلیل ساده که کیک را در قالب و شمارش انفرادی توزیع می کند، نقش پر رنگ و برجسته ای در مدیریت منابع و پذیرایی مراسم های شادی دارد و به همین دلیل کاربرد ویژه ای در این خصوص یافته است.

کاپ کیک در مراسم های غم و اندوه

یکی از مهم ترین کاربرد های کاپ کیک که البته از نگاه و توجه عموم و مصرف کننده ها پنهان مانده است، استفاده از کاپ کیک در مراسم های ختم و اندوه است. کاپ کیک کاربرد موثر و مفیدی در ارائه و عرضه ی حلوا در قالب های انفرادی و فردی دارد و همین سبب بالا رفتن کیفیت مجلس ها می شود. گرچه امروزه بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده اند که می توانند در مراسم های غم و اندوه نیز از کیک برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنند که البته این مورد نیز قابل توجه و تامل است.

کاپ کیک

کاپ کیک در محل کار

تکنولوژی، روند سریع زندگی، افزایش ارتباطات و سریع تر شدن جریان کار، رفت و آمد و مصرف میان جامعه و مردم، سبب شده تا عموم مصرف کننده ها میل و توجه بیشتری به غذا و خوراکی های همراه و حاضری نشان دهند. امروزه می بینیم که سوپر مارکت ها از خوراکی های بسته بندی شده، انفرادی و حاضری پر شده است که بخش مهمی از آن ها را، کیک و فرآورده های مشابه تشکیل می دهند که البته کاپ کیک نیز نقش مهمی در رونق گرفتن این روند دارد.

کاغذ کیک

تولید و گسترش کاپ کیک، فضای گسترده ای را برای رونق یافتن این نوع کسب و کار فراهم کرده است و سبب شده است تا مردم و مصرف کننده های بیشتری به استفاده از این نوع غذا و خوراکی های حاضری و همراه رو کنند. پیش بینی می شود در آینده نیز این روند ادامه یابد و بیشتر شاهد استفاده از کاپ کیک در غذا، خوراکی و کالا های همراه و حاضری باشیم که در نتیجه خود سبب رونق یافتن صنعت بسته بندی و غذا های صنعتی خواهد شد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

طرز پخت شیرینی پونچیک
طرز پخت شیرینی پونچیک

شیرینی پونچیک از جمله شیرینی های محبوب و شناخته شده در ایران است و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز پخت این گونه ی شیرینی بپردازیم...

مطالعه مقاله
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین

در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد کاپ کیک برای خوراکی های دیگر بپردازیم تا مصرف کننده را نسبت به دیگر مصارف کاپ کیک آگاه سازیم...

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مافین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ (2)
کاپ کیک و مافین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ (2)

کاپ کیک و مافین، نمونه هایی از کیک و شیرینی هستند که در این مطلب به بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو می پردازیم...

مطالعه مقاله