بهترین ترند های بسته بندی سال 2020

زینب علیجانی / 16 شهریور 1399

 

پیش‌بینی می‌شود سال جدید یکی از بهترین سال‌ها برای صنعت بسته‌بندی و ترند های جدید باشد. طراحان امسال مرزهای طراحی بسته‌بندی قدیمی را جابه‌جا کرده‌اند و خلاقیت بیشتر از قبل دیده می‌شود. رنگ‌ها و طراحی‌های قدیمی هنوز سر جایشان هستند اما با ترکیب شدن با المان‌های دیزاین و طراحی جدید، بسته‌بندی‌های کالا بسیار به‌روز و جدید شده‌اند و به برندها کمک می‌کند تا در دریای رقیب‌های بازار غرق نشوند.
به نظر می‌رسد سال جدید قرار است ما را با خاص‌ترین و جدیدترین بسته‌بندی‌هایی که تابه‌حال آمده‌اند آشنا کند. اگر برندها و طراح‌های دنیا می‌خواهند امسال به موفقیت دست پیدا کنند بهتر است تا ترند های جدید صنعت بسته‌بندی را بشناسند و یاد بگیرند تا از آن‌ها در عرصه‌ی مربوط به خودشان استفاده کنند. در ادامه چند تا از بهترین‌ترند های بسته‌بندی سال 2020 را معرفی می‌کنیم.

metamorphosis ترند دگردیسی

بله! این یک‌ترند جدید در طراحی بسته‌بندی است. مصرف‌کننده‌ها با تعداد بسیار زیادی از کالاهای مختلف هنگام خرید روبه‌رو هستند و هرسال به این عدد زیاد اضافه می‌شود. این مسئله چالش بزرگی برای برندها به وجود آورده است تا به چشم بیایند و از طریق بسته‌بندی با خریداران ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل طراحی‌های هنری که ایده‌ی جذاب و جدید دگردیسی را به تصویر می‌کشند تبدیل به یکی از معروف‌ترین ترند های بسته‌بندی امسال شدن‌اند.
تصویرسازی‌هایی زیبایی که انواع مختلف تغییرات مثل پرنده‌ای که تبدیل به میوه می‌شود، منظره‌ای که تبدیل به قسمتی از یک حیوان می‌شود و غیره می‌توانند به یک برند کمک کنند تا در خاطر مردم بمانند و کنجکاوی آن‌ها را جلب کنند. این طراحی‌ها در بسته‌بندی نه‌تنها می‌توانند داستان یک برند را بازگو کنند بلکه خودشان هم تبدیل به یک کالا یا اثر هنری می‌شوند.
سبک طراحی دگردیسی این‌طور است که المان طراحی موردنظر در دست تغییرات قرار می‌گیرد و تبدیل به چیز دیگری می‌شود برای همین همیشه در این سبک طراحی، بسته‌بندی بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.
  

ترند های جدید طراحی، سبک طراحی metamorphosis

ترند های جدید طراحی، سبک طراحی metamorphosis
 

این تصاویر وهم مانند نه‌تنها به جذابیت بصری بسته‌بندی اضافه می‌کنند بلکه توجه خریدار را جلب می‌کنند و ممکن است حتی افرادی که قصد خرید ندارند توجهشان به این تصاویر جلب شود. این تکنیک دقیقاً همان وجه تمایزی است که برندها دنبالش هستند تا در قفسه‌ها جلب‌توجه کنند.
مطمئن باشید در سال جدید قرار است این طراحی‌های هنری و عجیب‌وغریب را زیاد روی بسته‌بندی‌ها ببینید.
 

ترند های جدید طراحی، سبک طراحی metamorphosis

ترند های جدید طراحی، سبک طراحی metamorphosis

 

ماکسیمالیسم و بسته‌بندی‌های پر جزئیات

ماکسیمالیسم همیشه جای خودش را در دنیای طراحی بسته‌بندی داشته است اما متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که در سال جدید بیشتر مصرف کنند ها به دنبال کالاهایی هستند که حس نفیس و لوکس بودند را منتقل می‌کند به همین علت بسته‌بندی‌های پر زرق‌وبرق که ترند ماکسیمالیسم را دنبال می‌کنند قرار است یکی از ترند های اساسی سال جدید باشند.
همه‌ی ما می‌دانیم که اقتصاد دنیا نسبت به سال‌های قبل رشد پایین‌تری داشته است اما مردم همیشه در زمان‌های سخت به زیبایی‌های کوچک‌ دل می‌بندند. به همین علت بسته‌بندی‌های لوکس‌تر با جزئیات گرافیکی بالا که جلب‌توجه می‌کنند و تصویری از یک کالای باکیفیت و سبک زندگی فاخر به مصرف‌کننده می‌دهند قرار است بازار خوبی داشته باشند.
پس امسال سالی نیست که بسته‌بندی را ساده نگه‌دارید. به علت خراب بودن وضعیت اقتصادی مردم نمی‌توانند بسیاری از کالاهای نفیس و باکیفیت را بخرند یا حتی تفریحات و تجربیات خوبی داشته باشند و برندهایی که بتوانند این احساسات ازدست‌رفته‌ای که مردم به‌شدت دنبالش هستند را در قالب بسته‌بندی ارائه کنند برگ برنده‌ی بازار را در دست خواهند گرفت.
  

سبک طراحی ماکسیمالیسم، بسته بندی ماکسیمالیسم

 


ترند لکه های رنگی و تصاویر بلوری

رنگ‌های جیغ و نئون مدت زیادی است که در دنیای طراحی گرافیک و بسته‌بندی استفاده می‌شوند و امتحانشان را پس داده‌اند. اما متأسفانه هر ترند خوبی که کارایی زیادی هم دارد یک روزی قدیمی می‌شود. استفاده از لکه‌های رنگی تارترند جهش‌یافته‌ی رنگ‌های نئونی و جیغ است.
استفاده از لکه‌ها، تصاویر و رنگ‌های تار بسته‌بندی شما را بسیار زیبا می‌کنند و حس جذابی به مخاطب منتقل می‌کند. اگر تارگت مارکت شما افراد جوان و امروزی‌تر هستند این ترند برای بسته‌بندی‌های شما بسیار مناسب است. اگر به عکس‌های زیر نگاه کنید متوجه می‌شوید که این ترند چرا انقدر محبوب شده است و علاوه بر افراد جوان توجه هرکسی را به خودش جلب می‌کند.

 

بسته بندی بلوری، طراحی با لکه های رنگی

 

رنگ‌های پاستلی خاکی و طبیعی

در چند سال‌های اخیر بازار از رنگ‌های روشن پاستلی اشباع شده است. بااینکه این رنگ‌ها در هر صنعتی می‌توان دید همچنان از مد نیفتادند و محبوبیت خودشان را حفظ کرده‌اند. در سال اخیر برندهای زیادی سعی کردند هم‌زمان با دنبال کردن این ترند متمایز باشند برای همین پای رنگ‌های پاستلی خاکی به دنیای بسته‌بندی باز شد. این رنگ‌ها به صنعت‌هایی که ازلحاظ برندینگ نمی‌توانستند از رنگ‌های پاستلی روشن در بسته‌بندی استفاده کنند هم اجازه داد همراه این ترند شوند. همچنین این رنگ‌ها می‌تواند با ترند حمایت از محیط‌زیست همراه شوند. اگر از بسته‌بندی‌های سازگاربامحیط‌زیست استفاده می‌کنید بهتر است از این رنگ‌ها در بسته‌بندی استفاده کنید تا این حس را به‌راحتی به مخاطب القا کنید. این رنگ‌ها برای صنایع غذایی و محصولات ارگانیک انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند.

بسته بندی با رنگ های پاستلی، طراحی با رنگ های خاکی و پاستلی

 


طراحی‌ تروتمیز

چند وقتی است که متخصصان حوزه‌ی طراحی و بسته‌بندی کالا متوجه شدند که نگاه کردن به این نوع بسته‌بندی‌ها به طرز به خصوصی راضی‌کننده است. نه‌تنها این سبک طراحی ازلحاظ بصری زیبا و راضی‌کننده است بلکه حس توازن و مرتب بودن را القا می‌کند که ازلحاظ روانشناسی باعث قلقلک دادن احساس اعتماد و امنیت در ناخودآگاه انسان می‌شود. به همین دلیل طرح‌بندی‌های تمیز و مرتب بسیار محبوب شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در هر بسته‌بندی‌ای دید حتی سلبریتی های زیادی هم در سال گذشته از این ترند در بسته‌بندی محصولات تبلیغاتی اشان استفاده کردند.
در این نوع بسته‌بندی تایپوگرافی و طرز استفاده از آن جایگاه مهمی دارد. نوشته‌ها به‌طورمعمول با فونت‌های جدید و جذاب و بافاصله کنار هم قرار می‌گیرند تا راحت خوانده شوند. انتخاب نوع فونت و طرز قرار گرفتن آن روی بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت القا کردن حس مرتب بودن و تمیزی به خریدار است. این نوع بسته‌بندی را نباید با ترند مینیمالیسم اشتباه گرفت اما می‌توان از المان‌های آن استفاده کرد.

بسته بندی مینیمال، طراحی مینیمال


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله