قیف خامه زنی چیست؟ طرز استفاده از قیف یکبار مصرف

زینب علیجانی / 5 مهر 1399

خرید قیف خامه زنی

قیف خامه زنی چیست؟

قیف خامه زنی یا قیف قنادی یکی از لوازم شیرینی پزی و آشپزخانه است که برای تزئین کیک، شیرینی، حلوا و غیره استفاده می‌شود. قیف خامه زنی همچنین برای خارج کردن خمیر شیرینی، خامه و مواد پوره‌ای مثل سیب‌زمینی به شکل و اندازه‌ی دلخواه روی سینی فر استفاده می‌شود. قیف خامه زنی درواقع یک کیسه به شکل قیف است. قیف خامه زن با مواد دلخواه پر می‌شود و بعد از بالا با دست به آن فشار آورده می‌شود تا مواد از قسمت تیز قیف بیرون بیایند. قسمت تیز قیف خامه زنی باز است و می‌تواند با انواع ماسوره ها پر شود تا اشکال و تزئینات مختلف از قیف خارج شوند.

مشاهده و خرید قیف خامه زنی

قیف قنادی در سایزهای مختلفی ساخته می‌شود از اندازه‌های بسیار بزرگ برای انجام کارهای شیرینی پزی سخت‌تر گرفته تا اندازه‌های بسیار کوچک برای انجام تزئینات با جزئیات ریز روی کیک و شیرینی. قیف های خامه زنی معمولاً برای ریختن مواد شیرینی پزی روی سینی فر و تزئینات استفاده می‌شود اما علاوه بر این برای پر کردن یک سری شیرینی ها مثل پر کردن دونات با شکلات یا شیرینی خامه ای با خامه قنادی هم استفاده می‌شود.

 

خرید قیف خامه زنی

قیف های خامه از معمولاً از جنس پارچه‌های مختلف هستند به‌خصوص کرباس و پارچه برزنتی تا دوام بالایی داشته باشند و زود خراب نشوند. این قیف ها یک لایه‌ی پلاستیکی داخلشان دارند تا راحت‌تر تمیز شوند و چندین بار استفاده شوند. قیف خامه زنی یکبار مصرف که از جنس نایلون هست هم برای شیرینی پزی زیاد استفاده می‌شود.
بعضی از قیف های خامه زنی در قسمت تیزشان یک اتصال‌دهنده‌ی کوچک دارند که کار عوض کردن ماسوره های مختلف را راحت می‌کند. بدون وجود این اتصال‌دهنده باید ماسوره ها را از داخل قیف خامه زنی به قسمت انتهایی رساند.
بهترین راه پر کردن قیف خامه زنی این است که اول ماسوره ی دلخواه به قیف وصل شود سپس قیف خالی داخل یک لیوان یا شیشه‌ی مرباخوری خالی گذاشته شود. بعد باید اضافه‌های قیف دور لیوان یا شیشه پیچیده شود مواد دلخواه با قاشق داخل قیف ریخته شود. در آخر قسمت‌های اضافه قیف از اطراف لیوان جمع شود.

طرز استفاده از قیف قنادی

 طرز استفاده از قیف یکبار مصرف بسیار آسان است، اگر از قیف خامه زنی یکبار مصرف استفاده می‌کنید باید نوک قیف را قبل از شروع کار قیچی کنید؛ اما باید حواستان باشد که قبل از بریدن نوک قیف حتماً ماسوره ای که می‌خواهید استفاده کنید را اندازه بگیرید تا ماسوره در نوک قیف کیپ شود و بیرون نیفتد.
هر وقت قیف خامه زنی را آماده‌ی پر کردن کردید، بهتر است وسط قیف را در دست بگیرید و قسمت بازش را روی دستتان تا کنید تا وقتی‌که با قاشق قیف را پر می‌کنید قسمت‌های اضافه قیف خامه زن مزاحم کار نشوند. تنها نیمی از قیف قنادی یا نهایتاً دو سوم آن را پرکنید.

خرید قیف خامه زنی

طرز استفاده از قیف یکبار مصرف و طرز استفاده از قیف پارچه ای تقریبا شبیه به هم است، قسمت خامه زنی کار چیزی است که به تمرین و تلاش نیاز دارد تا کاملاً قلقش دستتان بیاید و بتوانید بدون هیچ اشکالی و با سرعت خامه بزنید اما به‌طورکلی باید قسمت‌های اضافه‌ی قیف خامه زنی را بپیچید یا گره بزنید تا دستتان کاملاً در انتهای قسمتی باشد که قیف پرشده است. بعد خیلی ملایم از انتها به قیف فشار بیاورید تا مواد از ماسوره بیرون بیایند. اگر از وسط قیف خامه زنی فشار دهید ممکن است مواد از انتهای قیف بیرون بزند پس باید انتهای قیف را خیلی محکم بپیچید. نگران نباشید اگر چند بار اول نتیجه کارتان شبیه به عکس‌های زیبای اینستاگرام نشده است باکمی تمرین و کنترل فشار انگشتان شما هم می‌توانید در خامه زدن استاد شوید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انواع قیف خامه زنی و آموزش ساخت قیف کاغذی و پلاستیکی و پارچه ای
انواع قیف خامه زنی و آموزش ساخت قیف کاغذی و پلاستیکی و پارچه ای

قیف خامه زنی کاغذی از کاغذ مومی یا کاغذ روغنی ساخته می‌شود و این قیف ها را خودتان هم می‌توانید در خانه بسازید. چگونه می توانیم قیف پلاستیکی درست کنیم؟

مطالعه مقاله