آیا کاغذ مومی سمی و خطرناک است؟

تورنگ / 20 مهر 1399

خرید کاغذ مومی

روش های مختلفی برای بسته بندی غذا وجود دارد که یکی از آن‌ها کاغذ مومی است. کاغذ مومی سال‌ها است که برای بسته بندی ساندویچ، همبرگر و فست فود استفاده می‌شود؛ اما آیا استفاده از کاغذ مومی برای بسته بندی غذا کار درستی است؟ آیا کاغذ مومی سمی است؟ در ادامه علاوه بر اطلاعات کلی در مورد بسته بندی غذا با کاغذ مومی به این سؤالات پاسخ داده می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

 

کاغذ مومی چیست؟

کاغذی مومی کاغذی است که دو طرفش به موم پارافین یا موم سویا آغشته شده است که هر دو موادی هستند که برای بسته بندی مواد غذایی تائید شده‌اند. لایه ی مومی از چسبیدن مواد غذایی به کاغذ جلوگیری می‌کند و خاصیت ضد آب دارد. کاغذ مومی معمولاً بوی وکس می‌دهد و نیمه شفاف است.

خرید کاغذ مومی

 

آیا می‌توان از کاغذ مومی برای بسته بندی غذا استفاده کرد؟

از پاکت مومی و کاغذهای مومی می‌توان برای بسته بندی انواع غذا مثل میوه‌ها، سبزیجات، کیک، شیرینی، گوشت، ماهی، مرغ و... استفاده کرد. کاغذ مومی خاصیت ضد چسبندگی دارد به همین دلیل برای بسته بندی انواع دسر، کیک و شیرینی استفاده می‌شود و از آنجایی که می‌تواند رطوبت را در خودش نگه دارد محصولاتی مثل گوشت، مرغ و ماهی را تازه نگه می‌دارد. کاغذ مومی تغییری در طعم و بوی غذا ایجاد نمی‌کند برای همین برای بسته بندی غذاهای مثل فست فود و ساندویچ مناسب است.

خرید کاغذ مومی

کاغذ مومی برای بسته بندی چه غذاهایی مناسب نیست؟

کاغذ مومی برای بسته بندی بسیاری از مواد غذایی استفاده می‌شود اما برای بعضی از مواد اصلاً مناسب نیست. کاغذ مومی مقاومتی در برابر گرما ندارد و برخلاف کاغذ روغنی در برابر دمای بالا ممکن است آتش بگیرد یا قهوه ای رنگ می‌شود. در بعضی موارد موم روی کاغذ شروع به سوختن می‌کند و دود می‌دهد و طعم دود و شمع سوخته به غذا می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید هیچ‌وقت این اتفاق بریتان نمی‌افتد بهتر است نقطه ذوب کاغذ مومی را بدانید.
نقطه ذوب کاغذ مومی با پارافین بین 48 درجه تا 66 درجه است.
نقطه ذوب کاغذ مومی با موم سویا 48 درجه تا 82 درجه است.
نقطه ذوب کاغذ مومی با موم زنبور بین 62 درجه تا 64 درجه است.

خرید کاغذ مومی

آیا می‌توان کاغذ مومی را در فریزر گذاشت؟

برخلاف دمای بالا می‌توان از کاغذ مومی در دمای پایین استفاده کرد و مشکلی پیش نمی‌آید. از کاغذ مومی می‌توان برای بسته بندی کردن و منظم کردن مواد غذایی در فریزر استفاده کرد زیرا این کاغذ ها اصلاً به هم نمی‌چسبند.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

خرید کاغذ مومی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله