نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

زینب علیجانی / 4 دی 1399

نکات مهم چاپ بنر تبلیغاتی

اگر میخواهید یک تابلو همیشگی در فضای باز داشته باشید یا چیزی را تبلیغات کنید چاپ بنر اختصاصی انتخاب خوبی برای این کار است. چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است. چاپ بنر برای تبلیغ فروش های فصلی و تخفیف های مناسبتی سرمایه گزاری خوبی است زیرا هر سال می توان از آن ها استفاده کرد. برای اینکه بفهمید چاپ بنر انتخاب خوبی برای کسب و کار شما هست یا نه در ادامه تعدادی از فواید چاپ بنر را توضیح می دهیم.

6 روش برای طراحی و چاپ بنر چشمگیر

 1. یک محصول و شعار جذاب را مشخص کنید.
 
وقتی برای اولین بار محصولی را در بازار تبلیغ می‌کنید یا روی آگاهی آن کار می‌کنید، بسیار مهم است که محصولی که انتخاب می‌کنید جایگاه گسترده‌ای در بازار داشته باشد یا مردم قبلاً با آن مواجه نشده باشند تا بنر شما جذاب شود. از سوی دیگر، راه جلب توجه یک محصول معمولی و آشنا، شعاری خلاقانه است که با بیان و سبکی موفق خلق شده است. این شعار که با شناخت مخاطب هدف خود تهیه خواهید کرد، یکی از اجزای ضروری چاپ بنر است.

چاپ بنر تبلیغاتی فوری

2. ابعاد مورد نیاز خود را مشخص کنید.

بنر‌هایی که برای تبلیغات خود آماده می‌کنید در اندازه‌های مختلف در دسترس خواهند بود. 
 در این مرحله، پاسخ به این سوال که آیا چاپ بنر خود را در داخل یا خارج منتشر خواهید کرد، مهم است.  زیرا ممکن است بنر کوچکی که در فضای وسیعی مانند فضای باز منتشر می‌کنید از نظر دید کافی نباشد و قدرت تبلیغاتی ضعیفی داشته باشد.

3. اهمیت انتخاب رنگ را دست کم نگیرید.
 

شکی نیست که مشخصات ظاهری یک بنر همه چیز آن است.  هر محصولی را که تبلیغ می‌کنید، انتخاب رنگی که انجام می‌دهید برای چاپ بنر اهمیت حیاتی دارد. هارمونی رنگ‌ها و درجه بندی‌ها فاکتورهای ضروری برای داشتن ظاهرچشمگیر و جذاب بنر شما هستند.
برای مثال، اگر در مورد بنر فیلم صحبت کنیم، به سختی می‌توان با یک فیلم علمی تخیلی مواجه شد که آن را با بنر‌های با رنگ‌های پاستلی تبلیغ می‌کنند. با این حال، رنگ های متالیک می‌توانند سرنخ هایی در مورد دنیایی که وارد آن خواهیم شد به ما بدهند.
یا تبلیغ یک محصول نوشیدنی انرژی زا با بنری با رنگ های تیره بازده موفقی ایجاد نخواهد کرد. رنگ‌های زنده مانند قرمز، زرد و نارنجی تصویر ایده آلی را با درک انرژی در ذهن ما ایجاد می کنند.


4. فونت مناسب را انتخاب کنید.

اگر یک قانون کلی در چاپ بنر فراتر از هدف وجود داشته باشد، این است که در انتخاب فونت در استانداردهای خاصی باقی بمانید.  منظور از این استانداردها موارد زیر است: خواندن فونتی که از نظر زیبایی و هنری برای شما دلپذیر به نظر می‌رسد ممکن است برای بنر دشوار یا پیچیده باشد.  انتخاب یک فونت واضح و خوانا از هر زاویه و فاصله تاثیر مثبتی بر ظاهر بنر خواهد داشت.

5. نوشته‌ها و توضیح‌های کوتاه ترجیح دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترکی که همه بنر‌ها باید داشته باشند، قابلیت انتقال پیام به شیوه ای واضح و ساده است. بنر‌ها برای توضیح کامل یک موقعیت یا تبلیغات با جزئیات مناسب نیستند. نکته مهم این است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف از بیانی مختصر و زبانی قابل درک استفاده کنید.

6. طرحی ایجاد کنید که بر آن نظم حاکم باشد.

رنگ‌های زیبایی را انتخاب کرده‌اید و شعارها و تصاویر شما آماده است. اما متاسفانه کار به همین جا ختم نمی‌شود. شاید مهمترین نکته چاپ بنر این است که چگونه همه این عناصر در کنار هم قرار گرفته‌اند. 

فواید چاپ بنر

چاپ بنر ارزان قیمت است

چاپ بنر بسیار مقرون به صرفه است و شما تقریبا با هر بودجه ای می توانید یکی از انواع بنر را چاپ کنید. چاپ بنر برای مناسبت های مختلف در فضای بسته و باز استفاده می شود. شما می‌توانید با هزینه کمتر و چاپ بنر یک طرح، لوگو یا شعار خاص را امتحان کنید و عکس العمل مردم را ببینید و بعد سراغ روش های گران تر بلند مدت تر بازاریابی بروید.

چاپ بنر بادوام است

براساس میزان نگهداری شما و موقعیت قرار گیری بنر شما می توانید از یک بنر بارها و بارها استفاده کنید بدون اینکه نگران باشید چروک شوند یا رنگشان از بین برود.

فواید چاپ بنر

چاپ بنر جلب توجه می کند

جلب توجه بصری در زمینه تبلیغات و بازاریابی اهمیت زیادی دارد و چاپ بنری که خوب طراحی شده باشد و در محل پرترافیک قرار گرفته توجه مورد نیاز را از سمت مخاطبان با هزینه بسیار کمتری می گیرد.

چاپ بنر کاربردی است

از آنجایی که چاپ بنر و طراحی بنر کار بسیار ساده ای است شما می توانید برای هر مناسبت و هدفی بنر چاپ کنید بدون اینکه بودجه زیادی صرف کنید. از طرفی چاپ بنر فوری هم امکان پذیر است به همین دلیل به زمان زیادی نیاز ندارد.

چاپ بنر تبلیغاتی فوری

نکات مهم چاپ بنر

نکات مهم چاپ بنر

اولین چیزی که برای سفارش چاپ بنر باید به آن دقت کنید این است که قرار است کجا از آن استفاده کنید. انواع چاپ بنر برای موقعیت های مختلف قرارگیری بنر وجود دارند (پارچه ای، وینل، توری) که انتخاب درست آن به دوام بیشتر و نگهداری کمتر بنر کمک می کند. چاپ بنر فضای بسته با چاپ بنر فضای باز یا چاپ بنر تبلیغاتی روی ساختمان یا مکان های بلند همه نیاز به نوع خاصی بنر دارند که انتخاب درست آن ها از ضرر مالی جلوگیری می کند.
دومین موردی که باید در سفارش بنر به آن توجه کنید اندازه بنر است و نوع چاپ بنر است. آیا می خواهید در هر دو طرف بنر یا تنها یک سمت آن طرح چاپ کنید؟ بعد از انتخاب موقعیت مکانی بنر انتخاب سایز بنر و طرح بنر کار سختی نیست.
آخرین موردی که باید به آن توجه کنید سلیقه شخصی خودتان و تصویری که در ذهن دارید و می خواهید بنر به آن شکل دربیاید است. این تصویر نهایی و طرحی که می خواهید چیزی است که قبال از رفتن به یک شرکت چاپ باید حتما به آن فکر کرده باشید و بعد با کمک تیم طراحی شرکت چاپ آن را به واقعیت تبدیل کنید. اگر ایده خاصی در ذهنتان ندارید تیم مجتمع چاپ تورنگ در این زمینه شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را برای طراحی و چاپ بنر داشته باشید.

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله
5 نکته برای طراحی بهترین پوستر تبلیغاتی مینیمال
5 نکته برای طراحی بهترین پوستر تبلیغاتی مینیمال

جدیداً در دنیای طراحی گرافیک بیشتر از هر وقت دیگری با سادگی و طراحی کمتر رو به رو هستیم. در یک مکان شلوغ پر از تبلیغات و تصاویر مختلف یک طراحی ساده و مینیمال بیشتر به چشم می آید.

مطالعه مقاله