ایده و لوازم بسته بندی شکلات خانگی

زینب علیجانی / 7 اردیبهشت 1400

جعبه بسته بندی شکلات، جعبه سفید بسته بندی شکلات، کار در منزل بسته بندی شکلات

هنگام تهیه شکلات خانگی وقت و زمان زیادی صرف می‌شود و حتی نیاز به زحمت بیشتری نسبت به شکلات های کارخانه ای که با ماشین‌های پیشرفته و اتوماتیک درست می‌شوند دارد. مسلما شما نمی‌خواهید شکلاتی که در منزل وقت، هزینه و زحمت زیادی صرفش کردید به علت بسته بندی نامناسب در وضعیت بدی به دست مشتری برسد. حتی اگر شکلات (یا حتی کیک و شیرینی) که درست کردید بهترین طعم و کیفیت را داشته باشد وقتی کاکائو آب می‌شود یا فرمش را از دست می‌دهد باعث کم شدن رضایت مشتری می‌شود. طرز بسته بندی شکلات نقش اساسی در سالم ماندن شکل و تزئین شکلات دارد به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین نکات بسته بندی شکلات خانگی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا با یادگرفتن آن‌ها محصولی که برایش زحمت زیادی کشیده‌اید در بهترین شرایط به دست مشتری برسد و کیفیتش با یک قنادی درجه‌یک برابر باشد.

  خرید آنلاین قالب کاغذی

نقطه ذوب شکلات را بدانید

نقطه ذوب شکلات و کاکائو در شرایط معمولی بین 30 تا 32 درجه سانتی‌گراد است. این بازه دمایی بر اساس نوع مواد اولیه که در شکلات و ترافل به‌کاررفته است تغییر می‌کند. به‌طورکلی شما باید به دمای هوا در طول هفتة ارسال و بسته بندی شکلات دقت کنید تا زمان درستی را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال وقتی هوا خیلی گرم باشد پست کردن شکلات کار عقلانی نیست در این شرایط تنها باید سفارش افرادی را قبول کنید که عجله ندارند و در زمان تحویل انعطاف‌پذیرتر هستند. در غیر این صورت باید از پست ویژه یک‌روزه استفاده کنید تا شکلات خانگی شما سریعا به دست مشتری برسد.

'بسته بندی شکلات خانگی، کار در منزل بسته بندی شکلات

قبل بسته بندی شکلات آن‌ها را سرد کنید

بدون توجه به اینکه قرار است زمان تحویل تغییر کند یا نه، سرد نگه‌داشتن شکلات ها قبل از بسته بندی اهمیت زیادی دارد. این روش کمک می‌کند تا شکلات خانگی فرم و استحکام خودش را حفظ کند. با این حال بعضی از شکلات ها باید در دمای اتاق بمانند تا طعمشان را از دست ندهند. درهرصورت نباید از شکلات خانگی در فضای گرم یا در تماس مستقیم با نور آفتاب نگهداری کنید. اگر محصول شما راه درازی در پیش دارد بهتر است چند کیسه یخ ژله ای کوچک در جعبه شکلات بزارید تا تازه بمانند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که کیسه یخ ها را در یک نایلون پلاستیکی بپیچید تا کاغذ بسته بندی شکلات خراب نشود.

'ایده بسته بندی شکلات خانگی، کار در منزل بسته بندی شکلات

برنامه‌ریزی قبل از تولید و بسته بندی شکلات

یک لیست از تمام‌کارهایی که باید برای بسته بندی و ارسال شکلات انجام دهید داشته باشید. به‌عنوان‌مثال ظروف بسته بندی شکلات، کارتن پستی، هزینه پست و... بسیاری از کسب و کار های آنلاین طوری برنامه‌ریزی می‌کنند تا بسته هایشان قبل از پایان هفته به دست مشتری برسد زیرا آخر هفته ترافیک پستی زیادی وجود دارد. حتما کد رهگیری را در اختیار مشتری قرار دهید تا بهتر محصول شما را رهیابی کنند این کار کمک می‌کند تا شما سریعا از بروز هر مشکلی باخبر شوید تا بتوانید آن را برطرف کنید. در آخر حتما روی بسته بندی شکلات یادداشت کنید که محصول ظریفی در آن قرار دارد تا مامور پست در حمل و نقل آن دقت بیشتری به خرج دهد.

'نایلون بسته بندی شکلات، کار در منزل بسته بندی شکلات

خرید سلفون بسته بندی

 

نحوه بسته بندی شکلات خانگی

جعبه شکلات علاوه بر محکم بودن باید خلاقانه باشد. درست است که سالم رسیدن شکلات به مقصد اهمیت زیادی دارد اما زیبا بودن بسته بندی هنگام بازکردن هم مهم است. در ادامه چند ایده بسته بندی شکلات خانگی را به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم تا ببینید با لوازم ساده هم می‌توانید به هر دو هدف برسید.

جعبه شکلات: مطمئنا شما هم بارها از روی جعبه شکلات کادویی تصمیم گرفتید که کدام محصول را خریداری کنید. اگر به هر دلیلی به خرید جعبه شکلات دسترسی ندارید می‌توانید از جعبه شیرینی معمولی استفاده کنید و با استفاده از گل، روبان، برچسب و... آن را تزئین کنید. فقط توجه کنید جعبه پستی که انتخاب می‌کنید 2 برابر سایز جعبه شکلات باشد تا فضای کافی برای لوازم ایمنی وجود داشته باشد.

'جعبه بسته بندی شکلات خانگی، کار در منزل بسته بندی شکلات

نایلون حباب‌دار: بهتر است نایلون حبابدار را دور جعبه شکلات بپیچید تا هیچ جاده ناهمواری روی بسته بندی شکلات تاثیر نزارد.

کیسه یخ: کیسه یخ های ژله ای بسته بندی شما را تبدیل به یخچال مسافرتی می‌کنند که تا مقصد محصولات شما را تازه نگه می‌دارد.

لوازم بسته بندی دیگر: لوازم دیگری مثل نایلون بسته بندی شکلات، روبان های رنگی، کاغذ پوستی، کاغذ مومی و... را می‌توانید از قنادی ها تهیه کنید و بر اساس سلیقه خودتان از آن‌ها در بسته بندی استفاده کنید.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ پوستی طرح دار مخصوص بسته بندی شکلات

پست پیشتاز

چیزی که بیشتر از هر چیزی به سالم رسیدن محصولات غذایی مثل کیک، شیرینی و شکلات کمک می‌کند تحویل سریع آن به مشتری است. اگر امکانش وجود دارد کسب و کارتان را به شهر خودتان و شهرهای اطراف محدود کنید تا با استفاده از پیک محصول را چند ساعت بعد از سفارش به دست مشتری برسانید که دیگر نیازی هم به محکم‌کاری در بسته بندی نیست. در غیر این صورت پست پیشتاز و پست های یک‌روزه بهترین انتخاب‌های شما هستند.

'نحوه بسته بندی شکلات خانگی

 

هیچ‌چیز بهتر از یک مشتری راضی بعد از دریافت شکلات خانگی شما نیست. اینکه شکلات در بهترین حالت به دست مشتری برسد تنها راهی است که از زحمت، وقت و هزینه‌ای که گذاشتید نتیجه خواهید گرفت پس با یک بسته بندی نامناسب این حس خوب را از خودتان دریغ نکنید.

ایده های بسته بندی شکلات در منزل

یکی از مزیت های رقابتی که باعث می‌شود مردم به‌جای خرید شکلات از قنادی یا سوپرمارکت شکلات خانگی بخرند، با سلیقه و زیبا بودن آن است. البته که طعم و کیفیت شکلات خانگی هم روی نظر مشتری تاثیر زیادی دارد اما برای اینکه بتوانید آن‌ها را ترغیب کنید تا شکلاتی که در منزل درست کردید را امتحان کنند باید روی تزئین شکلات و بسته بندی وقت بزارید. در یک مقاله دیگر کاملا توضیح دادیم که چگونه شکلات را بسته بندی کنید تا بدون آب شدن و از دست‌دادن فرم به دست مشتری برسد. حالا در این مقاله می‌خواهیم ایده های بسته بندی راه معرفی کنیم تا بتوانید تجربه خوبی برای مشتری هایتان بسازید.

منگوله

یک روش ارزان و ساده برای بسته بندی شکلات خانگی استفاده از منگوله است. شما می‌توانید خودتان با استفاده از کاموا منگوله های رنگی بسازید و آن را دور جعبه شکلات بپیچید تا جلوه‌ای شاد به محصول بدهید.

بسته بندی شکلات خانگی با منگوله و کاموا

نخ کنفی

استفاده از نخ کنفی برای بسته بندی شکلات خانگی جلوه دست ساز تر و طبیعی تری به آن می‌دهد. مخصوصا اگر محصولات رژیمی مثل شکلات بار یا گرانولا بار می‌فروشید یا در حیطه محصولات وگان یا ارگانیک فعالیت می‌کنید استفاده از نخ کنفی بهترین انتخاب برای شما است.

ایده بسته بندی شکلات خانگی با نخ کنفی

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

روبان

یکی دیگر از لوازم در دسترس و ارزان که با استفاده از آن می‌توانید نایلون بسته بندی شکلات یا جعبه بسته بندی شکلات را تزئین کنید، روبان است. معمولا در قنادی ها برای بسته بندی شکلات کادویی از روبان استفاده می‌شود. چرا شما این روش را امتحان نمی‌کنید؟

ایده بسته بندی شکلات با روبان

کاغذ کرافت

کاغذ قهوه ای کرافت بهترین انتخاب برای بسته بندی شکلت بار و شکلات تخته ای خانگی است. شما می‌توانید این کاغذ را بر اساس سایز های مختلف شکلات هایی که درست می‌کنید ببرید و حتی رویشان برای مشتری هایتان پیام بنویسید. شرکت تورنگ چاپ کاغذ کرافت چاپ شده برای کارهای بسته بندی این چنینی تولید می‌کند که شما می‌توانید از کاغذ کرافت طرح دار برای بسته بندی شکلات در منزل استفاده کنید.

ایده بسته بندی شکلات با کاغذ کرافت

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ کرافت طرح دار و ساده مخصوص بسته بندی شکلات

کاغذ مومی یا پوستی

این کاغذ ها بسیار نرم هستند و گزینه خوبی برای پر کردن جعبه شکلات یا پیچیدن شکلات به‌صورت تکی هستند. همچنین کاغذ های پوستی و مومی ضد آب هستند و از محصولات شما محافظت خواهند کرد. شرکت تورنگ چاپ کاغذ مومی و پوستی طرح دار را هم تولید می‌کند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها کیک، شیرینی و شکلات خانگی را به زیبایی تزئین کنید.

ایده بسته بندی جعبه شکلات با کاغذ مومی

ایده بسته بندی جعبه شکلات با کاغذ مومی

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ مومی مخصوص بسته بندی شکلات

پاکت بسته بندی شکلات

از انواع پاکت کرافت ساده و پنجره دار می‌توان برای بسته بندی شکلات در منزل استفاده کرد.

ایده بسته بندی جعبه شکلات با کاغذ مومی

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت برای بسته بندی شکلات

امیدواریم این ایده ها برایتان مفید بوده باشد و از این محصولات در بسته بندی شکلات در منزل استفاده کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله