بهترین بسته بندی خرما

زینب علیجانی / 13 اردیبهشت 1400

خرما یکی از محصولات دوست‌داشتنی خاورمیانه و ایران است و تنها به‌صورت خرما خشک یا سیاهی که ما می‌شناسیم استفاده نمی‌شود. از هسته خرما قهوه به دست می‌آید و با گوشت خرما، سرکه، الکل، خمیر، شیره و قند مایع ساخته می‌شود. این غذای خوشمزه علاوه بر خاورمیانه در دیگر نقاط دنیا هم محبوب شده است و افراد زیادی از آن در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

بسته بندی خرما صادراتی

خرید آنلاین سلفون بسته بندی

تعداد زیادی از مردم ایران به نحوی با خرما کسب در آمد می‌کنند. از افرادی که خرما کشت می‌کنند و کارگرهای زحمت کشی که روی زمین‌ها کار می‌کنند گرفته تا پخش‌کننده‌ها و صادرکنندگان خرما به خارج از ایران.

یکی از قسمت‌های مهم تولید، پخش، فروش و صادرات خرما انتخاب بسته بندی مناسب است. جعبه کارتنی از معمول‌ترین بسته بندی هایی است که ما در مغازه‌ها می‌بینیم. اما بسیاری از افرادی که کار بسته بندی خرما در منزل انجام می‌دهند یا افرادی که خرماهای صادراتی، مجلسی یا خاص می‌فروشند نیاز به بسته بندی های کاملا متفاوتی دارند.

به‌عنوان‌مثال برای بسته بندی خرما در منزل نمی‌شود از دستگاه های پیشرفته و خط تولید استفاده کرد یا شرکت هایی که می‌خواهند خرما را به‌عنوان محصول لوکس و گران قیمت بفروشند نمی‌توانند آن را در کارتن به مشتری عرضه کنند. در ادامه بهترین نمونه های بسته بندی خرما را معرفی می‌کنیم تا ببینید کدام‌یک انتخاب بهتری برای کسب و کار شما است.

 

بسته بندی خرما صادراتی

مشاده و خرید آنلاین انواع پاکت کرافت

پاکت خرما کرافت پنجره دار

پاکت کرافت پنجره دار بسته بندی مناسبی برای خرما خشک است. این پاکت خرما علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا، قیمت ارزانی هم دارد و به همین دلیل انتخاب بسیاری از کسب و کارهای خانگی، اینترنتی یا کوچک در زمینه بسته بندی است. شما می‌توانید برای بسته بندی خرما در منزل از پاکت خرما کرافت پنجره دار استفاده کنید تا مشتری‌ها بتوانند کیفیت محصول شما را به‌راحتی ببینند تا مطمئن‌تر از شما خرید کنند. همچنین پاکت خرما کرافت داخل لمینت که یک‌لایه ضد آب داخلش را پوشانده است برای بسته بندی رطب و خرما مناسب است و نیاز دیگر نیازی به گذاشتن کیسه پلاستیکی اضافه داخل بسته بندی نیست. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید از انواع کاغذ در بسته بندی خرما به عنوان کاغذ زیر خرما و کاغذ روی خرما استفاده می‌شود که تاثیر زیادی در شیک بودن بسته بندی خرما دارد.

 

بسته بندی خرما در منزل

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ بسته بندی

جعبه کرافت

اگر می‌خواهید از همان روش جعبه کارتی بسته بندی برای خرما استفاده کنید اما نمی خواهید شبیه به محصول هزاران شرکت مشابه باشید می‌توانید جعبه کرافت استفاده کنید. جعبه کرافت با اینکه ارزان قیمت است جلوه لوکسی به محصولات می دهد و بهترین روش برای تبلیغ یک محصول سالم و ارگانیک مثل خرما است. حتی چاپ روی جعبه کرافت نیاز به زحمت زیادی ندارد و از محبوترین روشی که استفاده می‌شود چاپ تک رنگ سفید یا مشکی روی جعبه کرافت است. همچنین به جای استفاده از نایلون پلاستیکی برای کف جعبه می‌توانید از کاغذ مومی یا پوستی استفاده کنید که طراحی متفاوت و زیبایی به محصول شما خواهد داد. این بسته بندی هم می تواند به‌عنوان بسته بندی لوکس و هم به‌عنوان بسته بندی ارزان قیمت برای کسب و کارهای کوچک تر استفاده شود.

خرید آنلاین جعبه کیبوردی کرافت

بسته بندی خرما صادراتی

بسته بندی خرما صادراتی

ای بسته بندی لوکس یا صادراتی خرما نیازی نیست جنس بسته بندی گران قیمت باشد اما شما باید بیشتر روی طراحی، چاپ و شکل بسته بندی سرمایه گذاری کنید تا توجه مخاطب‌های موردنظر شما جلب شود. هرچقدر بسته بندی طراحی خاص‌تری داشته باشد و از شکل جعبه های معمولی دور باشد به‌ظاهر لوکس به نظر می‌آید و مردم پول بیشتری بابتش پرداخت خواهند کرد. باید توجه داشته باشید که در بازار خارجی طراحی گرافیک و بسته بندی محصولات یکی از ابزار بزرگ بازاریابی است و کالا ها به حرفه‌ای‌ترین و خلاقانه ترین شکل ممکن بسته بندی می‌شوند. برای اینکه بتوانید سهمی در بازار کالای لوکس یا محصولات صادراتی داشته باشید باید از بسته بندی سنتی خرما دوری کنید.

در حدود 8 هزار سال پیش بود که کشت خرما در منطقه بین النهرین آغاز شد و به دلیل خواص بسیاری که دارد در بیشتر کشور های جهان به صورت تازه یا خشک شده مصرف می‌شود. براساس تحقیقاتی که انجام شده، سالانه 7 میلیون تن خرما در جهان تولید می‌شود که از این مقدار مصر بیشترین سهم تولید دارد. پس از مصر ایران به‌عنوان دومین کشور تولید خرما سالانه 1 میلیون تن کشت می‌کند که مقدار زیادی از آن را به سایر کشورها صادر می‌کند.

علاوه‌بر خرما سایر محصولاتی که از خرما تهیه می‌شود مانند خرما شکلاتی، کلوچه خرمایی، چیپس خرما، سرکه خرما و شیره خرما همگی از محصولاتی هستند که به سایر نقاط جهان صادر می‌شوند. لزوم صادرات هم رعایت قوانین استاندارد بین المللی ست. بسته بندی خرما با شیوه هایی که استاندارد بین المللی در آن رعایت شده باشد، نتایج خوبی در صادرات خرما به همراه خواهد داشت. به‌همین‌دلیل لازم است تا ایران به‌عنوان یک کشور صادر کننده خرما به بسته بندی محصولاتش توجه کند.

هدف از صادرات خرما به صورت بسته بندی

  • معرفی خرما به بازار های جهانی
  • پیدا کردن جایگاه مناسب برای این محصول در دنیا
  • طراحی بسته بندی مطلوب با رعایت قوانین بین المللی
  • سود آوری در سطح کلان

بسته بندی خرما

برای بسته بندی خرما باید از انواع مقوا، کاغذ و نایلون های مرغوب استفاده شود.

کاغذ هایی که برای بسته بندی خرما استفاده می شود، مقوای سفید، مقوای خاکستری، مقوای فلوت دار، مقوای کرافت سفید شده، کرافت لمینیت شده، کاغذ پاراشمنت(نوعی کاغذ نازک که برای تماس نزدیک با خرما از آن استفاده می‌شود)، کاغذ کتد یا پوشش دار و انواع کاغذ های زرورقی ست.

بسته بندی خرما خلاقانه در منزل

نایلون هایی که برای بسته بندی این محصول استفاده می شود، سلفون یا سلافون، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی استایرن،

PVC

و

PET

و نایلون هستند. البته بیشتر پلاستیک ها به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارند و شکل گیری مناسب شان، برای بسته بندی مناسب هستند.

 

بسته بندی خرما شیک صادراتی

سفارش چاپ و بسته بندی

انواع بسته بندی خرما

  • بسته های فله ای
  • بسته های کوچک

بسته های کوچک که به

Glove Box

معروف اند معمولا بین 220 تا 250 گرم خرما در آن ها جا می گیرد. که غالبا با دست بسته بندی می‌شود اما می توان به صورت اتوماتیک هم آن ها را بسته بندی کرد و معمولا کیسه ای که برای آن ها استفاده می شود،

PET

است.

 

در بسته های فله ای هم به هر میزان که نیاز باشد، به صورت فله ای بسته بندی می شود و برای صادرات آماده می‌شود.

طراحی بسته بندی خرما

برای طراحی بسته بندی خرما باید از رنگ هایی استفاده شود که فرهنگ کشور صادر کننده را نشان دهد. یا طرح هایی که استفاده می‌شود، از طرح های معروف و مرتبط با خرما در همان کشور باشد اما باید برای بسته بندی مواد غذایی که شیرین هستند، از رنگ هایی استفاده شود که هم شاد باشند و هم زنده. بهترین رنگ ها برای طراحی بسته بندی خرما رنگ های قرمز یا نارنجی و ترکیب این رنگ ها با سایر رنگ هاست.  فرم بسته بندی هم باید ساده و دور از ابهام یا پیچیدگی باشد.

طراحی بسته بندی خرما


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید

طراحی بسته ‌بندی نقش حیاتی در موفقیت تجاری یک محصول دارد و اغلب به‌عنوان "لباس" محصول در نظر گرفته می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید محافظت از محصول...

مطالعه مقاله
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله
ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله