انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

محدثه حسن‌پور / 17 اردیبهشت 1402

بسته بندی برنج

برنج یک غله مهم غذایی است که تقریباً 50 درصد از نیاز جمعیت جهان را تأمین می‌کند. درک فرمول شیمی چنین دانه غذایی که به‌طور گسترده در سراسر جهان مصرف می‌شود، ضروری است. بر اساس خواص فیزیکی، شیمیایی و فیزیولوژیکی برنج، بسته بندی مناسبی برای برنج تولید می‌شود. هرگونه نقص در نگهداری، بسته بندی و حمل برنج می‌تواند باعث فساد دانه‌های غذایی و درنتیجه کمبود مواد غذایی در کشور شود.

 انتخاب بهترین کیسه برنج

 

در انتخاب کیسه‌ های بسته بندی برنج به چه نکاتی توجه کنیم؟

تولید کننده کیسه، بهترین مواد بسته بندی برنج را بر اساس ویژگی‌های ذاتی برنج انتخاب می‌کند. برنج رطوبت هوا را جذب می‌کند. این مقدار رطوبت به‌عنوان رطوبت نسبی تعادلی شناخته می‌شود. اگر بیشتر از 70 درصد باشد، برنج کپک می‌زند. تنفس نامناسب دانه‌های برنج باعث گرم شدن برنج و درنتیجه رشد حشرات و کپک‌ها می‌شود. تراکم رطوبت، دمای بالا و غلظت بالای اکسیژن در نزدیکی دانه‌های برنج می‌تواند کیفیت دانه‌ها را مختل کند.
بسته بندی مناسب برای برنج باید مانع خوبی برای رطوبت و اکسیژن باشد و از برنج در مقابل حشرات محافظت کند.  بسته بندی برنج باید طوری باشد تا برنج در هنگام حمل‌ونقل آسیب نبیند.  جنس بسته بندی نباید با غذا واکنش نشان دهد و مطابق با قوانین غذایی تعیین‌شده باشد. ازنقطه‌نظر تجاری، باید به‌راحتی در دسترس، قابل بازیافت یا استفاده مجدد و مقرون‌به‌صرفه باشد و به‌راحتی به یک بسته بندی جذاب تبدیل شود.

سفارش چاپ انواع کیسه

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

یکی از نکات مهم هنگام خرید کیسه برنج توجه به جنس کیسه برنج است چراکه کیسه‌های برنج در جنس‌های مختلف دارای کاربری‌های مختلف هستند. باید به این نکته توجه کرد که کیسه برنجی که برای فروش برنج در فروشگاه استفاده می‌شود با کیسه‌ای که برای حمل برنج تازه کشت‌شده استفاده می‌شود تفاوت دارد؛ بنابراین برای بسته بندی برنج خود باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.
در ادامه شمارا با انواع کیسه‌ های بسته بندی برنج آشنا می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را خریداری کنید.

 انتخاب بهترین کیسه برنج

انواع کیسه های بسته بندی برنج

بسته بندی برنج باید بتواند از برنج در برابر رطوبت و آفات محافظت کند تا برنج برای مدت طولانی تازه بماند.

کیسه برنج کنفی

کیسه کنفی از الیاف گیاه کنف ساخته می‌شود. به همین دلیل این کیسه زیست‌تخریب‌پذیر و از کیسه‌ های دوستدار محیط‌زیست است. اگر شما از دوستداران محیط‌زیست هستید، بهترین کیسه برنج برای شما، کیسه برنج کنفی است. کیسه برنج کنفی دوام بالایی دارد و همچنین قابلیت تنفس بسیار خوبی دارد یعنی هوا به‌راحتی از لابه‌لای بافت کیسه عبور می‌کند همچنین قابل شستشو است. از کیسه‌ های کنفی در تمامی مراحل تولید تا طبخ برنج می‌توان استفاده کرد. کیسه‌های کنفی در دکور و تزیینات نیز کاربرد زیادی دارند.

خرید آنلاین گونی کیسه کنفی

کیسه برنج متقال

متقال نوعی پارچه است که از الیاف گیاه کتان ساخته می‌شود. کیسه برنج متقال نیز برای دوستداران محیط‌زیست می‌تواند بهترین کیسه برنج باشد زیرا هیچ‌گونه ضرری برای طبیعت ندارد و مانند کیسه کنفی زیست‌تخریب‌پذیر است ولی نسبت به آن لطافت بیشتر و استحکام بالاتری دارد. از طرفی کیسه برنج متقال به دلیل قابلیت چاپ پذیری باکیفیت و قیمت مناسبی که دارد طرفداران زیادی را جذب کرده و جزو بهترین کیسه برای تبلیغ برند شما است. از پارچه متقال در تولید ساک خرید و کالای خواب و کاربری‌های دیگر استفاده می‌شود.

خرید آنلاین انواع کیسه متقال

کیسه برنج اسپان باند

 به کیسه برنج اسپان باند،  کیسه فوم رنگ هم می‌گویند که با پارچه اسپان دوخته می‌شود که نسبت به دیگر پارچه‌ها وزن سبک‌تر و استحکام زیادی دارد. از ویژگی‌های دیگر آن، ضد آب بودن آن ست. همچنین این پارچه در برابر آلودگی‌ها و نور مقاومت خوبی دارد و از برنج به‌خوبی محافظت می‌کند. این پارچه قابل بازیافت است و حداکثر تا 90 روز در طبیعت باقی می‌ماند. همچنین کیسه برنج اسپان (فوم رنگ) مانند کیسه‌های متقال قابلیت چاپ دارند و شما می‌توانید با سفارش چاپ اختصاصی خود از بستر تبلیغاتی آن نیز بهره ببرید و با حداقل هزینه فروش بیشتری داشته باشید. همچنین پارچه اسپان در تولید شاپینگ بگ های تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود.

خرید کیسه اسپان

کیسه برنج نایلونی

از دیگر کیسه‌های موجود در بازارمی توان به کیسه‌ نایلونی اشاره کرد. این کیسه‌ها برخلاف کیسه برنج‌های پارچه‌ای دوستدار محیط‌زیست نیستند و تجزیه‌پذیر نیستند اما قابل بازیافت هستند؛ بااین‌وجود برای بسته‌بندی برنج به‌خصوص در حجم کم و ابعاد کوچک مناسب هستند. از مزیت‌های کیسه برنج نایلونی مقاومت بالا و خاصیت شکل‌پذیری بسیار خوب آن است. همین‌طور قیمت آن نسبت به کیسه‌های پارچه‌ای ارزان‌تر است.

کیسه برنج پلی پروپیلن

کیسه برنج پلی پروپیلن (PP) معمولاً برای نگهداری، بسته بندی و حمل دانه‌های برنج استفاده می‌شود. 
پارچه بافته شده PP یک ماده بسته بندی مواد غذایی است که می‌تواند الزامات لازم را برای بسته بندی دانه‌های برنج برآورده کند. این ماده در ساخت کیسه‌های بسته بندی، کیسه‌های خرید، کیسه‌ های نگهداری فله و غیره کاربرد گسترده‌ای دارد. کیسه پلی پروپیلن نیز به‌عنوان بهترین کیسه بسته بندی برای دانه‌های برنج ظاهر شد.  ویژگی‌های مناسب این گونی‌ها عبارت‌اند از:
ساخت کیسه‌های بسته بندی PP در اندازه‌های مختلف از 1 کیلوگرم تا 50 کیلوگرم امکان‌پذیر است. خاصیت ضد الکتریسیته ساکن کیسه های PP باعث می‌شود که آن‌ها روی‌هم چیده شوند. جوندگان و آفات نمی‌توانند کیسه‌ های بسته بندی PP برنج را پاره و خراب کنند. این کیسه‌ ها رطوبت را دفع می‌کنند و در برابر میکروب‌ها، پوسیدگی و کپک مقاوم هستند. برند سازی با این کیسه‌ ها امکان‌پذیر است. سفارشی‌سازی ازنظر چاپ برای کیسه‌های بسته بندی ساخته‌شده از PP امکان‌پذیر است. PP در برابر مواد شیمیایی مانند اکسیژن که دانه‌های برنج را فاسد می‌کند، مقاوم است و حمل‌ونقل آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.
استفاده مجدد و بازیافت کیسه‌های PP برای بسته بندی برنج آسان است. علاوه بر این، این کیسه‌ ها مقرون‌به‌صرفه هستند.
بنابراین، کیسه‌ های ساخته‌شده از پلی کیفیت دانه‌های برنج را با محافظت از آن‌ها در برابر اکسیژن، رطوبت و آلودگی حفظ می‌کند.

طراحی بسته بندی برنج

بسته‌بندی طراحی‌شده به برند شما بستگی دارد.
طراحی کیسه‌ های بسته بندی برنج باید قیمت و ارزش آن را برای خرید توجیه کند. رنگ طراحی بسته بندی، تصاویر، فونت و داستان برند باید منعکس‌کننده موقعیت برند باشد مثلاً اگر برنج ارگانیک باشد باید از رنگ‌های خاکی در بسته بندی استفاده شود، اگر تمرکز آن بر بازار روستایی است، رنگ‌های روشن بیشتر ترجیح داده می‌شوند.
محتوای طراحی بسته‌بندی برنج نیز یک بخش ضروری است، زیرا شعار، ارتباط پیام برند با مخاطب را تضمین می‌کند. برنج صادراتی باید دستورالعمل‌های بسته‌بندی اجباری داشته باشد مانند:

  • نوع برنج
  • ارزش غذایی
  • فرآیند تولید و نمایندگی بازاریابی
  • شرایط بهداشتی و بررسی کیفیت و اطلاعات ذخیره‌سازی

پشت طرح بسته بندی برنج باید شامل دستور پخت غذاهای معروف برنجی باشد تا بتواند ارزش برند شمارا افزایش دهد بسته‌بندی‌های پنجره دار نیز یک گزینه جاذب مشتری هستند این نوع بسته بندی باعث ایجاد اعتماد، قول و اطمینان در بین مشتریان می‌شود زیرا آن‌ها می‌توانند قبل از خرید به محصول واقعی نگاه کنند. بر این اساس طراحی بسته‌بندی باید هدف فروشندگان برنج را توجیه و تأمین کند.
برند سازی و طراحی مؤثر می‌تواند به ایجاد یک محصول موفق و جذاب کمک کند. در طول سال‌ها شاهد طراحی بسیار خلاقانه بسته بندی برنج بوده‌ایم
بسته بندی برنج می‌تواند بر تصمیمات مصرف‌کننده تأثیر زیادی بگذارد بنابراین بهترین کیسه بسته بندی برنج، صرفاً یک ساک حمل مقاوم نیست، بلکه چهره برند شما است!
انتخاب بهترین کیسه بسته بندی برنج به عوامل مختلفی بستگی دارد و از همه مهم‌تر اینکه قصد شما از خرید کیسه برنج چیست نکته بسیار مهمی است. در این مقاله سعی کردیم تا در مورد انواع بسته‌ بندی‌ های برنج صحبت کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بازگو کنیم. در آخر این شما هستید که باید بر اساس نیاز خود و با در نظر گرفتن نکات ذکرشده کیسه برنج مناسب خود را خریداری نمایید.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
سارا ،

من میخاستم كیسه اسپان باند تمام رنگی با چاپ اختصاصی داشته باشم ولی همه چاپ ها تك یا دو رنگ بودن ، میشه راهنمایی كنید، شماره واتساپ یا تلگرام نداربد ؟


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام سارا عزیز حتما در اسرع وقت همکارانمان با شما تماس می‌گیرند.

مرتضی اسماعیلی،

کیسه اسپان عالیه.


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه و گونی آرد
تولید و چاپ کیسه و گونی آرد

تولید و چاپ کیسه و گونی آرد در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارها و توضیحات لطفا کلیک کنید.

مطالعه مقاله