چاپ روی نایلون و نایلکس

تورنگ / 10 تیر 1397

چاپ سیلک که به‌صورت تک‌تک چاپ می‌شود و سفارشات با تعداد و حجم کم با این روش انجام می‌شوند

.چاپ سیلک یا همان چاپ سیلک اسکرین روشی برای چاپ نوشته و یا تصویر است

 

طرحی که قرار است توسط چاپ سیلک انجام شود باید نقاط درشت داشته باشد

.

 

طرح یا نوشته باید واضح باشد و اگر می‌خواهید از چند رنگ استفاده کنید باید محدوده رنگ‌ها مشخص و فاصله‌دار باشد

.این کار برای ادغام نشدن رنگ‌ها با هم انجام می‌شود.

 

چاپ فلکسو

از کلیشه ژلاتینی برای چاپ فلکسو استفاده می‌شود و روش آن به‌صورت رول می‌باشد

. جهت سفارش تصویر از کلیشه 6 رنگ که کلیشه دیجیتال هم به آن می‌گویند، استفاده می‌شود.

 

کلیشه‌های فلکسو ماندگاری بسیار زیادی داشته و برای چاپ مجدد لزومی به ساخت کلیشه مجدد نیست

.

 

چاپ هلیوگراور

چاپ هلیوگراور بسیار شبیه چاپ فلکسو است؛ و تنها تفاوت بین این دو چاپ مقدار زیاد سفارش بوده و کلیشه آن به‌صورت سیلندری ساخته شده که هزینه سیلندر گران‌تر و پرهزینه‌تر از کلیشه ژلاتین می‌باشد.

انواع رنگ‌های مختلف در چاپ نایلون

در چاپ سیلک با توجه به نیاز باید از رنگ‌های مخصوص استفاده کرد

.

 

رنگ‌های مختلف موجود در بازار به‌صورت زیر می‌باشد

:

 

-رنگ‌های پلاستیک که برای چاپ پارچه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رنگ 

PP

 که از آن برای مواد پلاستیکی و خشک که زبر دارند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

رنگ پلی‌اتیلن که از آن برای مواد پلاستیکی چرب استفاده می‌شود.

رنگ 

DYO 

 که به آن رنگ PVC  هم گفته می‌شود و میزان چربی آن در مقایسه با 

PVC  های ایرانی بیشتر هست

 

و از آن برای چاپ لیبل، کارتون و برچسب استفاده می‌شود.

چاپ نایلکس

دستگاه چاپ نایلکس یا چاپ رول به رول فلکسو گرافیک، دستگاهی ست که قابلیت چاپ نایلکس از تک رنگ تا 8 رنگ بر روی رول نایلکس‌های مختلف را دارد.

در چاپ نایلکس که کیفیت خوبی هم دارد می‌توان تا 6 رنگ چاپ نایلکس داشته باشیم که برای هر رنگ یک کلیشه ژلاتینی آماده می‌شود و توسط دستگاه چاپ نایلکس هر رنگ روی نایلکس چاپ می‌شود.

در چاپ نایلکس در تیراژهای 300 کیلو و بیشتر با دستگاهی اتوماتیک انجام می‌شود و برای تیراژهای زیر 300 کیلو به‌صرفه نمی‌باشد.

دستگاه‌های اتوماتیک چاپ نایلکس، گران‌قیمت و با هزینه طراحی بالایی که دارد کارخانه‌های بزرگ از دستگاه‌های چاپ نایلکس استفاده می‌کنند.

مزایای چاپ نایلکس در کیفیت چاپ بالا و معایب آن، مشتری حداقل سفارش نایلون را باید 10 هزار تا به بالا بدهد تا به‌صرفه باشد.

چاپ نایلون فلکسو

 نمونه‌ای از فرایند چاپ است که با بهره‌گیری از یک صفحه انعطاف‌پذیر بنام کلیشه انجام می‌شود. در چاپ نایلون فلکسو با استفاده از کلیشه که از جنس ژلاتین یا لاستیک بوده عمل چاپ صورت می‌گیرد. چاپ نایلون فلکسو در اصل نسخه مدرنی از لترپرس است که می‌تواند برای چاپ بر روی تقریباً هر نوع بستر، ازجمله فیلم‌های پلاستیکی، فلزی، سلفون و کاغذ مورداستفاده قرار گیرد. ازاین‌رو از چاپ نایلون فلکسو برای چاپ بر روی بسترهای غیر متخلخل جهت انواع بسته‌بندی مواد غذایی به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود

اصولاً دستگاه‌های چاپ نایلون فلکسو ازنظر کیفیت ابتدایی بودند و برچسب‌ها نیاز به کیفیت بالا داشت و تا همین اواخر با استفاده از فرایند افست چاپ می‌شد. از سال 1990، پیشرفت‌های بزرگی در کیفیت چاپ نایلون فلکسو، صفحات چاپ و رنگ‌های چاپ حاصل شد. 

چاپ نایلون و ازجمله چاپ نایلون زغال فروشی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی شناخته می‌شود. شرکت‌های تولید زغال برای بالا بردن سطح کیفی زغال‌های تولیدی خود در بازارهای داخلی ناگزیرند از چاپ نایلون زغال فروشی باکیفیت سود می‌برند. امروزه از چاپ نایلون زغال فروشی فقط برای محافظت از کالا استفاده نمی‌شود، بلکه برای آن نقش‌ها و مسئولیت‌های زیادی قائل‌اند.
دستگاه چاپ نایلون زغال فروشی یک نمونه از ماشین‌آلات بسته‌بندی با سیستم PLC,مکانیک با چشم فتوسل و مکانیک ساده بوده که محصولات را به‌صورت پیلوپک  بسته‌بندی می‌کند.

چاپ نایلون دسته رکابی

حداکثر تحمل وزن چاپ نایلون دسته رکابی 25kg می‌باشد. کاربرد چاپ نایلون دسته رکابی در جابجایی محصولات سنگین می‌باشد؛ اما بیشترین کاربرد چاپ نایلون دسته رکابی در سوپر میوه‌ها، سوپر گوشت، ابزارفروشی‌ها، فروشگاه‌ها و هایپر مارکت ها و غیره می‌باشد.
چاپ نایلون دسته رکابی که به‌صورت شفاف و غیر شفاف در رنگ‌های مختلف بر اساس سلیقه قابل‌تولید می‌باشد. کوچک‌ترین سایز تولیدی چاپ نایلون دسته رکابی سایز 20×30 و بزرگ‌ترین سایز تولیدی 85×95 می‌باشد

در چاپ نایلون دسته رکابی در هر کیلو تعداد بیشتری را شامل می‌شود. همچنین چاپ نایلون دسته رکابی به نسبت استقامت بالایی در تحمل وزن دارد. به همین دلیل چاپ نایلون دسته رکابی در مصارف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده‌فروشی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
استحکام چاپ نایلون دسته رکابی تا 4 کیلوگرم می‌باشد. همچنین سایز چاپ نایلون دسته رکابی شامل سایزهای زیر می‌باشد:

4030

47

×

37

 

55

×

 

45

 

65

×

 

55

 

75

×

 

65

 

90

×

 

70


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
Reza،

عالی و زیبا


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟
تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟

تفاوت بین نایلون و نایلکس در مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها است. هر دو ماده از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده‌اند اما با خصوصیات متفاوتی که آن‌ها را برای استفاده‌های گوناگون مناسب می‌کند.

مطالعه مقاله
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟

نایلون یک واژه ی کلی است که برای مواد مصنوعی که می توانند به شکل ها و...

مطالعه مقاله
کاغذ کرافت یا نایلون و نایلکس؟ کدام برای طبیعت مناسب تر است؟
کاغذ کرافت یا نایلون و نایلکس؟ کدام برای طبیعت مناسب تر است؟

در این مقاله به بررسی عامل های موثر بر انتخاب کاغذ کرافت یا نایلون و نایلکس می پردازیم.

مطالعه مقاله