6 قانون مهم برای طراحی کیسه برنج

تورنگ / 18 شهریور 1399

در یک روز معمولی و در یک سوپرمارکت معمولی حدود 40000 محصول مختلف روی قفسه‌ها است. فروش این محصولات وابسته به مصرف کننده ها، توزیع‌کننده‌ها، تولیدکننده‌ها و مهم‌تر از همه... وابسته به طراحی گرافیک است.
برای اینکه کیسه ی برنج شما بین انبوهی از محصولات دیگر بدرخشد و مصرف کننده را وادار به خرید کند، نیاز به یک طراحی بی‌نظیر دارید. در اینجا 6 نکته‌ی مهم که باید در طراحی بسته های برنج رعایت شود را باهم بررسی می‌کنیم.

صراحت و سادگی
دفعه‌ی بعد که به یک سوپرمارکت رفتید، جلوی یک قفسه به ایستید، به محصولات نگاه کنید و دو سؤال از خودتان بپرسید.
الف) این محصول برای چیست؟
ب) نام برند این محصول چیست؟

سفارش چاپ انواع کیسه

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

یک نمونه‌ی عالی از یک طراحی ویژه و درعین‌حال واضح و ساده

مشاهده و خريد کیسه پارچه ای

شاید باورش سخت باشد که طراحی بعضی از محصولات باعث می‌شود که شما نتوانید به این سؤال‌های ساده در کمتر از 4 ثانیه جواب دهید. درصورتی‌که این بیشترین زمانی است که هر مصرف کننده صرف نگاه کردن به هر محصول روی یک قفسه می‌کند.
 شما ممکن است به محصولاتی برخورد کنید که لیست بلند بالایی از فوایدشان را روی بسته بندی نوشته‌اند بدون اینکه به‌طور واضح اسم برند را ذکر کنند. حتی بعضی از محصولات بسته بندی بسیار زیبا و منحصربه‌فردی دارند اما در توضیح راجع به اینکه چه چیزی داخلشان است بسیار ناکارآمد هستند. بعضی برندها همه‌ی این نکات را رعایت می‌کنند اما ممکن است نوع بسته بندی را کاملاً اشتباه انتخاب کنند. به‌عنوان‌مثال به این بسته های برنج دقت کنید.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج
مشتری ممکن است این بسته های برنج را با چای یا محصولات دیگر اشتباه بگیرد. برای همین بهتر است همراه با اعمال خلاقیت بسته‌بندی‌هایی طراحی شود که کاملاً با وضوح و صراحت محصول را معرفی کنند.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

صداقت

در دنیای طراحی و بسته بندی اشتباهی که همچنان در حال رخ دادن است، سعی داشتن بر این است که محصول را به اغراق‌آمیزترین حالت ممکن نمایش دهند. احتمالاً شما هم بستنی یا بیسکوییتی خریده‌اید که داخلش هیچ شباهتی به‌عکس هوس برانگیز بیرونش نداشته است. اغراق کردن در کیفیت یک محصول منجر به ناامید شدن مصرف کننده ها و پایین آمدن فروش و درنهایت خراب شدن تصویر آن برند می‌شود.
در اینجا صداقت بسیار حائز اهمیت است. مصرف کننده ها هیچ مشکلی با خرید محصولاتی باکیفیتی معمولی یا ارزان‌ قیمت ندارند درصورتی‌که کاملاً بدانند در حال خرید چه چیزی هستند. البته در عرصه‌ی تبلیغات رنگ و لعاب دادن تا حدودی مجاز است اما نه تا حدی که محصول کاملاً تبدیل به چیز دیگری شود.
یک طراح حرفه‌ای قابلیت تشخیص این مرز باریک را دارد و بر همین اساس محصولات را به بهترین شکل ممکن همراه با رعایت صداقت عرضه می‌کند.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

اصالت

برنج یکی از محصولاتی است که اصالت نقش بسیار مهمی در کیفیت آن دارد. برنج ایرانی ازلحاظ اصالت و کیفیت در حال رقابت با برندهای جهانی است؛ اما در خود ایران هم مصرف کننده های مختلف ممکن است برنج‌های یک منطقه را اصیل‌تر از مناطق دیگر بدانند. به همین دلیل تأکید بر اصالت و پیش‌زمینه‌ی برنج روی بسته بندی آن می‌تواند به‌طور مستقیم روی فروش آن تأثیر مثبت بگذارد.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

تأثیر محصول در قفسه 

از نگاه یک خریدار، هیچ‌وقت یک محصول به‌تنهایی و با جزییات موردبررسی قرار نمی‌گیرد. به علت فاصله‌ای که با خریدار دارد و طرز قرار گرفتن ردیفی محصولات روی قفسه‌ها. هنگام خرید ما فقط بسته های مختلفی از طرح‌ها مختلف را روی قفسه‌ها می‌بینیم تا وقتی‌که یک طرح به‌خصوص نظرمان را جلب می‌کند، آن‌وقت است که با دقت به آن توجه می‌کنیم و جزییات آن را متوجه می‌شویم.
در حقیقت اینجا مهم‌ترین قسمت است که یک طراحی منحصربه‌فرد باید بین هزاران محصول دیگر جلب‌توجه کند تا منجر به فروش شود. حتی دربسته بندی محصولی مثل برنج هم‌بسته بندی بسیار حائز اهمیت است. ازآنجایی‌که برنج یکی از غذاهای اصلی سفره‌ی هر ایرانی است، تولید بسیار بالایی هم دارد و درنتیجه رقیب‌های زیادی هم در بازار وجود واردند. یک بسته بندی خلاق و ممتاز می‌تواند دلیل انتخاب محصول شما برای خریداران بین دریایی از برندهای متفاوت باشد.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

توسعه‌پذیری

یک بسته بندی برنج مناسب همیشه جا برای معرفی یک محصول جدید می‌گذارد. بسته بندی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که هنگام معرفی محصول جدید نیازی به طراحی کاملاً متفاوت نباشد؛ زیرا یک برند در ذهن خریدار تصویر منحصربه‌فرد خودش را دارد و تغییرات بیش‌ازاندازه در طراحی ممکن است باعث گمراهی در خرید شود و این آخرین چیزی است که شما درفروش می‌خواهید. همیشه در هنگام طراحی کیسه ی برنج به آینده و تغییرات ممکن در محصولاتتان فکر کنید تا یک طرح سیستماتیک انتخاب کنید که قابلیت تغییرات کوچک و بزرگ در اطلاعات و نوع محصول را داشته باشد.

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

طراحی کیسه برنج، بهترین طراحی کیسه برنج، بهترین کیسه برنج

کاربردی بودن

کاربردی بودن یکی از مسائل مهم دربسته بندی هر محصولی است که متأسفانه بسیار هم نادیده گرفته می‌شود. بیایید فرض کنیم شما باکیفیت‌ترین برنج ممکن در بازار را تولید می‌کنید که بعد از پخت طعمش بی‌نظیر است اما در کیسه ای قرار دارد که به‌راحتی و با کوچک‌ترین فشار پاره می‌شود، رطوبت را جذب می‌کند یا حتی باز و بسته کردن کیسه اش عذاب‌آور است. همه‌ی این‌ها می‌تواند مصرف کننده را از برند شما ناامید کند. پس برای راضی نگه‌داشتن خریدار همیشه کیفیت و آسانی نگه‌داری از بسته بندی را در ذهن داشته باشید. گونی‌های برنج مجتمع چاپ تو رنگ از کیفیت دوخت و کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند و شما هیچ‌وقت از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت.

طراحی و چاپ بسته بندی یکی از بزرگ‌ترین و پر خواسته ترین زمینه‌های طراحی است. طراحان باید قابلیت این را داشته باشند که در کنار خلاقیت میزان فروش محصول را هم بالا ببرند. بسته بندی آخرین چیزی است که یک مصرف کننده از تمامی مراحل تولید یک محصول می‌بینید و همین‌طور آخرین شانس یک تولیدکننده است که او را راضی به خرید کند. تورنگ چاپ تمامی نکات مهمی را که در بالا گفته شد را در کمال دقت و کیفیت برای شما انجام می‌دهد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله