6 استفاده کاغذ مومی که زندگی شما را بهتر می کند

تورنگ / 20 مهر 1399

کاغذی مومی یک کاغذ سبک با لایه‌ای نازک از موم روی هر دو طرف آن است. کاغذ مومی به‌هیچ‌وجه چسبناک نیست و استفاده‌های خانگی زیادی دارد. بعد از سال 1920 رول های کاغذ مومی علاوه بر استفاده‌های صنعتی وارد خانه‌ی مردم شدند و مردم برای بسته بندی غذاهایی مثل گوشت، پنیر و کیک از کاغذ مومی استفاده می‌کردند. سطح کاغذ مومی رطوبت را داخل نگه می‌دارد و باعث می‌شود غذاها تازه بمانند. علاوه بر این کاغذ مومی استفاده‌های دیگری هم در آشپزخانه دارد.

 

تمیز نگه داشتن کابینت‌ها با کاغذ مومی

برای تمیز کردن راحت و بی‌دردسر می‌توانید یک‌لایه از کاغذ مومی را در کابینت‌ها، کشو ها و بالای سطوح بلند مثل یخچال بزارید. حتماً از مقداری چسب نواری استفاده کنید تا کاغذ مومی از جایش تکان نخورد. هرچند وقت یک‌بار این کاغذ های را جمع کنید و با کاغذ مومی جدید جایگزین کنید و همه‌ی گردوخاک‌ها را به همین راحتی دور بریزید.

خرید کاغذ مومی

 

باز کردن زیپ با کاغذ مومی

خاصیت چسبناک نبودن کاغذ مومی فقط برای مواد غذایی به‌دردبخور نیست. تکه ای از کاغذ مومی را روی قسمتی که زیپ گیر می‌کند بمالید تا زیپ راحت‌تر بالا برود. شما می‌توانید از این روش هرچند وقت یک‌بار برای نگهداری از زیپ‌ها هم استفاده کنید.

خرید کاغذ مومی

 

درست کردن قیف با کاغذ مومی

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که هنگام ریختن نمک، شکر یا بقیه‌ی ادویه‌ها داخل ظرف مخصوصشان مقداری بیرون ریخته باشد. برای جابه‌جایی راحت ادویه‌ها یا مواد ریز دیگر می‌توانید از کاغذ مومی کمک بگیرید. یک ورق از کاغذ مومی را رول کنید تا به شکل یک قیف در بیاید(می‌توانید با یک چسب نواری محکمش کنید). قیف را داخل ظرف بزارید و بدون بیرون ریختن و کثیف کاری، به‌راحتی پرش کنید.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

 

با کاغذ مومی شیر آب و لوله‌ها را برق بی اندازید

لکه‌های آب و اثرانگشت را از شیر آب را به‌راحتی با کشیدن کاغذ مومی رویشان پاک‌کنید. برای برق انداختن لوله‌ها هم از کاغذ مومی استفاده کنید. مومی که به لوله‌ها منتقل می‌شود باعث ضد آب شدن موقت روی لوله‌ها هم می‌شود.

خرید کاغذ مومی

 

با کاغذ مومی از تخته آَشپزخانه محافظت کنید

خون آبه گوشت یا آب بعضی از غذاها می‌تواند به درون تخته آشپزخانه نفوذ کند و باعث لکه‌دار شدن، بو گرفتن و رشد باکتری‌ها شود. قبل از کار کردن با گوشت یا هر غذای خیس دیگری بهتر است یک‌لایه کاغذ مومی روی تخته آشپزخانه برای محافظت از آن بزارید.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

 

تمیز کردن زمین با کاغذ مومی

اگر دستمال‌های تمیزکاری ندارید یا طی زمین‌شوی شما قابل‌استفاده نیست می‌توانید از کاغذ مومی استفاده کنید. کشیدن کاغذ مومی روی زمین درست مثل پد زمین‌شوی باعث تمیز شدن زمین و جمع‌کردن گردوخاک می‌شود.


 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله